Sony lanserar hörlurar med brusreducering för Playstation 4

Permalänk
Melding Plague

Sony lanserar hörlurar med brusreducering för Playstation 4

Inför julhandeln släpper Sony ett par hörlurar med brusreducering särskilt avsedda Playstation 4, men som även är kompatibla annan valfri enhet med 3,5 mm-anslutning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alldeles för mycket saker på sladden för min smak

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

På bilden, så ser det ut som att det är Ola Lindholm som testar.

Känns som att mobiliteten blir ganska bristande med brusreduceraren på sladden.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Alldeles för mycket saker på sladden för min smak

Precis, kan de inte göra en trådlös variant istället?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Precis, kan de inte göra en trådlös variant istället?

Trådlösa, In-ear, mikrofon, brusreducering. Känns som lite väl mycket att få in i ett sånt litet paket. Speciellt när det måste vara batterier i också. Ett par On-ear hade säkert gått alldeles utmärkt dock, vilket jag även föredrar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Brusreducering så man hör alla P12or med dåliga mikrofoner klart och tydligt...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Stoppas saker i öronen gör jag enbart när jag tvättar dom eller MÅSTE använda öronproppar om kåpor inte finnes men något så obehagligt som att stoppa saker frivilligt i öronen är inte avkoppling för min del.

Permalänk
Medlem

Är inte detta en ytterst meningslös idé? Kan man inte koppla in vilka lurar som helst i en dosa eller har jag missat något? Aldrig sett, rört eller känt på ett PS4 så ingen aning hur det fungerar.

850 kr dessutom...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Det är väl mikrofonen som det handlar om egentligen?

Hörlurar med brusreducering? Va?

Permalänk
Medlem

Hörlurar? Man använder väl golvhögtalare av modell 8" +?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Är inte detta en ytterst meningslös idé? Kan man inte koppla in vilka lurar som helst i en dosa eller har jag missat något? Aldrig sett, rört eller känt på ett PS4 så ingen aning hur det fungerar.

850 kr dessutom...

du kan koppla in vilka hörlurar som helst i kontrollen som har ett 3,5mm jack.

Skrivet av Kaine_Uro:

Det är väl mikrofonen som det handlar om egentligen?

Hörlurar med brusreducering? Va?

Nu vet jag inte exakt hur dessa funkar men det är oftast inte mikrofonen du använder för att prata med som tar han dom brusreduceringen, utan det är mikrofoner som sitter på varje inear lur då mikrofonen måste spela in ljudet mer eller mindre exakt vid örat för att kunna veta vad som den ska spela upp motsatt ljud mot.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Det är väl mikrofonen som det handlar om egentligen?

Hörlurar med brusreducering? Va?

Handlar om AVBR, noise-cancellation på engelska.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Ett par lurar för 25% av priset på konsolen de är tänkta för, hur snedvridet är inte det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Är PS4an så högljudd att det krävs brusreducering för att kunna höra spelljuden

Känns lite som att den var avsedd för Vita, men släpps till PS4an pga. bristande Vita-ägande marknad. Brusreducering hemma känns ganska trist om man behöver ha.

Permalänk
Medlem

Är väl mest intressant för mig då jag har en gammal RCA/SCART tv med bara mono ljud och jag gissar att SONY fortfarande inte stödjer mono ljud sedan PS3:an. Med det här kan jag få stereoljud utan att behöva tv ljud

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Väldigt lågt pris för ett par lurar med aktiv brusreducering skulle jag säga.

Jag trodde först det handlade om att utnyttja PS4:ans eller handkontrollens processorkraft för att sköta brusreduceringen och att de då skulle bli ett par vanliga hörlurar om man använde dem tillsammans med något annat. Men icke, enligt artikeln så sitter allt inbyggt.

Permalänk
Skrivet av KJAK:

Väldigt lågt pris för ett par lurar med aktiv brusreducering skulle jag säga.

Jag trodde först det handlade om att utnyttja PS4:ans eller handkontrollens processorkraft för att sköta brusreduceringen och att de då skulle bli ett par vanliga hörlurar om man använde dem tillsammans med något annat. Men icke, enligt artikeln så sitter allt inbyggt.

Ska bli intressant att hör om ljudkvaliten är bra också. Sitter i öppet landskap på jobbet och in ear med brusreducering är det nog många här som vill ha.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Är väl mest intressant för mig då jag har en gammal RCA/SCART tv med bara mono ljud och jag gissar att SONY fortfarande inte stödjer mono ljud sedan PS3:an. Med det här kan jag få stereoljud utan att behöva tv ljud

Och du prioriterar att köpa en PS4 istället för en ny TV? oO

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Och du prioriterar att köpa en PS4 istället för en ny TV? oO

Vad ska man med en bättre TV till om man inte har något PS4?

Permalänk
Medlem

Det är väl inte galet alls? Hörlurar av bra kvalite (om det nu är det) kostar pengar, helst med brus reducering.
Extra dosor och spel kostar också pengar? njea jag förstår inte riktigt vad du förväntar dig.

Skrivet av Role_Model:

Ett par lurar för 25% av priset på konsolen de är tänkta för, hur snedvridet är inte det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Det är väl inte galet alls? Hörlurar av bra kvalite (om det nu är det) kostar pengar, helst med brus reducering.
Extra dosor och spel kostar också pengar? njea jag förstår inte riktigt vad du förväntar dig.

Håller med, rätt okej prislapp om dom låter bra. Dessutom så är det ju konsollen som är billig, inte hörlurarna som är dyra hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad ska man med en bättre TV till om man inte har något PS4?

Jag har en ps3, kollar på 32-42 tums tv nu. Jag är lite kluven för det finns VA och IPS, 50Hz, 60Hz. Jag vill inte köpa en "bra" tv och sen hittar jag att tillverkarn inte brytt sig om 60Hz läge bara för att "det är väl ingen som ska spela och koppla in dator till den?".
Stödjer 90% av tvapparaterna 60Hz nuförtiden eller måste man se upp? 50Hz går ju men det känns som en jäkla miss att köpa en tv utan när man kunde köpt en med.

Sedan VA verkar bra, men är IPS bättre nuförtiden?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Nu tror jag du blandar ihop tv och datorskärmar?

jag är inte insatt i tvapparater men det jag hört så är dom överlag rätt dåliga och inte gjorda för spel. Åt andra sidan är dom flesta inte så petiga men ja.. det är svårt att veta vad man ska köpa. För specifikationer är inte allt. Man måste nästan testa för att veta om det är bra. titta på butiker etc.

Skrivet av Luminous:

Jag har en ps3, kollar på 32-42 tums tv nu. Jag är lite kluven för det finns VA och IPS, 50Hz, 60Hz. Jag vill inte köpa en "bra" tv och sen hittar jag att tillverkarn inte brytt sig om 60Hz läge bara för att "det är väl ingen som ska spela och koppla in dator till den?".
Stödjer 90% av tvapparaterna 60Hz nuförtiden eller måste man se upp? 50Hz går ju men det känns som en jäkla miss att köpa en tv utan när man kunde köpt en med.

Sedan VA verkar bra, men är IPS bättre nuförtiden?

Permalänk
Medlem

850 spänn? Inte ens Apple-certifierad ju.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Alltså, hörlurar för dessa pengar är dyra, även om det är vanligt med dyra lurar idag. Men brusreduceringen är ju nice iaf, typ om någon damsuger i närheten osv.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Nu tror jag du blandar ihop tv och datorskärmar?

jag är inte insatt i tvapparater men det jag hört så är dom överlag rätt dåliga och inte gjorda för spel. Åt andra sidan är dom flesta inte så petiga men ja.. det är svårt att veta vad man ska köpa. För specifikationer är inte allt. Man måste nästan testa för att veta om det är bra. titta på butiker etc.

Många TV-apparater är inte lämpliga för spelande, men det finns många som mycket väl är lämpade också. Bravia är generellt bäst när det kommer till låg latens.

Det viktigaste när man väljer ny tv är att läsa tester, att kolla i butik ger ingenting såvida du inte får stänga av demoläget och alla olika efterbehandlingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Snacka om svårt.. det görs ju inte många tester då det finns hundratals tv modeller som komme varje år. tråkigt.
Hur är det med projektorer, är dom ännu sämre än tv-apparater att spela på?

Skrivet av KKay:

Många TV-apparater är inte lämpliga för spelande, men det finns många som mycket väl är lämpade också. Bravia är generellt bäst när det kommer till låg latens.

Det viktigaste när man väljer ny tv är att läsa tester, att kolla i butik ger ingenting såvida du inte får stänga av demoläget och alla olika efterbehandlingar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Nu tror jag du blandar ihop tv och datorskärmar?

jag är inte insatt i tvapparater men det jag hört så är dom överlag rätt dåliga och inte gjorda för spel. Åt andra sidan är dom flesta inte så petiga men ja.. det är svårt att veta vad man ska köpa. För specifikationer är inte allt. Man måste nästan testa för att veta om det är bra. titta på butiker etc.

En hel del har nog 60Hz läge, det är mest att jag ogillar 50Hz och vill slippa köra det vare sig på skärm eller tv. PS3 kan ju ställa in sig för många olika lägen, kanske inte högre än 60Hz möjligen.

fail
Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Snacka om svårt.. det görs ju inte många tester då det finns hundratals tv modeller som komme varje år. tråkigt.
Hur är det med projektorer, är dom ännu sämre än tv-apparater att spela på?

Ja det är inte så tvärenkelt om man vill ha en bra TV
Vet faktiskt inte hur det ligger till med projektorer, men jag kan tänka mig att de har högre inputlag än en normal TV.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad ska man med en bättre TV till om man inte har något PS4?

Kolla på TV med stereoljud?