Nybörjare i Leauge of Legends. Tips?

Permalänk
Avstängd

Nybörjare i Leauge of Legends. Tips?

Tja tja, jag heter Elias och jag började spela LoL för ungefär 3 veckor sedan. Har spelat några "games" lite då och då varje dag. Men jag skulle vilja bli bättre. Jag spelar mestadels Annie och Veigar. Och igår köpte jag RP för att flytta över mitt konto från EU East - EU West. Jag skulle vilja lära mig nya strategier och att inte dö hela tiden. Ha ha. Jag skulle också vilja lära mig alla "slang" ord så jag förstår mitt team. Och det skulle vara kul att träffa lite nya spelare och så. Då jag endast spelat med en vän några gånger. Så om ni har några tips och tricks till mig samt om ni vill ha nån och spela med och hjälpa skulle det vara kul. Tack på förhand ~El1azV 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1azV:

Tja tja, jag heter Elias och jag började spela LoL för ungefär 3 veckor sedan. Har spelat några "games" lite då och då varje dag. Men jag skulle vilja bli bättre. Jag spelar mestadels Annie och Veigar. Och igår köpte jag RP för att flytta över mitt konto från EU East - EU West. Jag skulle vilja lära mig nya strategier och att inte dö hela tiden. Ha ha. Jag skulle också vilja lära mig alla "slang" ord så jag förstår mitt team. Och det skulle vara kul att träffa lite nya spelare och så. Då jag endast spelat med en vän några gånger. Så om ni har några tips och tricks till mig samt om ni vill ha nån och spela med och hjälpa skulle det vara kul. Tack på förhand ~El1azV 😊

Finns hur många youtubevideos som går igenom grunderna etc, kolla gärna på stream också!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

Kolla på livestreams i twitch, man lär sig mycket. Speciellt i början!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt tips är isf att strunta i både Annie och veigar. Finns lättare champs att börja med tycker jag. Jag tycker man ska börja lira med lite gubbar som kan ta stryk; garren, dr. Mundo, darius, eller lira support.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd

Annie är väl en alldeles utmärkt champ i början. Dock kan TS hoppa över veigar...@BadNewsBrod:

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Blockera folk i chatten som är otrevliga mot dig. Spela defensivt och lär dig alla champions. Kolla in http://www.mobafire.com/ för guider.

Permalänk
Medlem

@El1azV: Jag skulle säga att det absolut viktigaste i league är att du lasthittar alltid.
stå inte och autoattacka minions om du inte vill pusha, låt dina minions sköta den delen så slår du endast sista slaget på varje.
när du ska anfalla en annan spelare ha koll på hur många minions som finns där, om din motspelare har en massa minions måste du räkna in deras dmg när du räknar hur mycke skada han kan göra på dig.
Och kolla alltid din minimap, lär dig från början att ha bra koll på den, om du lär dig det är risken att du blir överraskad av motståndarnas jungler mycket mindre.

Permalänk

Använd mycket wards. Att veta vad som händer runt om kring dig är mycket viktigt.