Witcher 3 överaktiv-edition

Permalänk

Witcher 3 överaktiv-edition

Jag har försökt att gilla Witcher 3. Jättemycket. Jag gillar den typen av spel och kan lägga ner ohälsosamt mycket tid.

Men något är fel.

Först och främst verkar jag ha fått en överaktiv version.
Träden. Vad är det för fel på dem?

Jag bor i skogen. Jag vet hur träd ser ut vid storm.
Inte ens då kommer man upp i svängningsfrekvensen av ett träd i Witcher 3.

Sen har vi fightingsystemet. Gudars så tråkigt det är.

Går det att göra något åt de överaktiva träden och det trista fightingsystemet så jag iaf kan tvinga mig igenom spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag har försökt att gilla Witcher 3. Jättemycket. Jag gillar den typen av spel och kan lägga ner ohälsosamt mycket tid.

Men något är fel.

Först och främst verkar jag ha fått en överaktiv version.
Träden. Vad är det för fel på dem?

Jag bor i skogen. Jag vet hur träd ser ut vid storm.
Inte ens då kommer man upp i svängningsfrekvensen av ett träd i Witcher 3.

Sen har vi fightingsystemet. Gudars så tråkigt det är.

Går det att göra något åt de överaktiva träden och det trista fightingsystemet så jag iaf kan tvinga mig igenom spelet?

Jag gillade framför allt början av spelet där du ska använda din specialsyn för att hitta nycklarna som ligger på en byrå mitt framför näsan. Härligt utvecklingsstörd man måste vara om man inte lyckas hitta dem. För att besvara dina frågor - nej, du kan inte göra nånting åt att spelet är som det är. Det är kodat på det sättet. För att inte nämna alla hundratals andra grejer som är rentav dåliga och korkade i det spelet. Jag orkade inte spela längre än till värdshuset.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Att tvinga sig igenom ett spel låter helt meningslöst. Förstår inte titeln på tråden heller. Instämmer att det blåser lite väl mycket, men tycker samtidigt att skogsmiljöerna är väldigt immersiva.

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring

Permalänk

@Taloma: Titeln anspelar på de överaktiva träden. Jag tar på mig att det var en smula okänsligt.

Jag förstår att det kan tyckas dumt att tvinga sig igenom ett spel men när man lagt flera hundra spänn på det så vill iaf jag ta del av spelet. Men det är för mycket konstigt/dumt/töntigt för att orka. Sadface

Permalänk

@Protopia: Eller hur! Gött att inte bara är jag som stör mig på detta.

Permalänk
Medlem

Bara att ignorera bäst man kan hur mycket det blåser i träden, men visst känns det lite konstigt när det svajar så mycket att man tror det är en orkan på gång.

Om du inte har roligt när du spelar dock, tvinga dig inte igenom något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag har försökt att gilla Witcher 3. Jättemycket. Jag gillar den typen av spel och kan lägga ner ohälsosamt mycket tid.

Men något är fel.

Först och främst verkar jag ha fått en överaktiv version.
Träden. Vad är det för fel på dem?

Jag bor i skogen. Jag vet hur träd ser ut vid storm.
Inte ens då kommer man upp i svängningsfrekvensen av ett träd i Witcher 3.

Sen har vi fightingsystemet. Gudars så tråkigt det är.

Går det att göra något åt de överaktiva träden och det trista fightingsystemet så jag iaf kan tvinga mig igenom spelet?

Spelar du ett fantasyspel i hopp om att det skall vara verklighetstroget? xD

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkrik92:

Spelar du ett fantasyspel i hopp om att det skall vara verklighetstroget? xD

Det är skillnad på "fantasy" och att gå emot fysikens lagar. Då kan Geralt lika gärna flyga!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tycker skogen är den överlägset bästa jag någonsin sett i spelsammanhang, nog för att björkarna gungar lite väl men wow vad imponerad jag är av den likväl...
Men håller absolut med om att combat är det sämsta ala konsollväg du kan hitta, så jävla dödfött och 2005 att jag blir illamående... indie-utvecklare gör det många gånger mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är skillnad på "fantasy" och att gå emot fysikens lagar. Då kan Geralt lika gärna flyga!

Jaha, ja träden är väl det ända som bryter emot dessa lagar ;P.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

Men seriöst, det finns ingen modd för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Men seriöst, det finns ingen modd för detta?

Vad ska ett mod göra? Det är i grund och botten motorn som styr fysiken, vilket i sin tur påverkar miljön.
Antingen skärper du dig (kom igen, ska du gnälla över spelet för att träden svajar för mycket?) eller så låter du spelet vara och hittar på något annat.

Det är ett spel och ett spel spelas inte för att det ska vara exakt som i verkligheten (det vore riktigt tråkigt) utan det spelas för att få kunna göra saker som annars inte vore möjligt. Vill du ha 100% realism så får du leta efter ett simulator-spel, men inte ens då är det perfekt.
Att träden svajar med vinden är för att få ökad känsla i spelet, det ska se mäktigt ut helt enkelt.
(Att du bor i skogen och vet hur träd ser ut, har inte heller något med hur spelet ska vara. Du vet inte hur det är i den värld som Witcher 3 utspelas i, du vet inte hur deras fysisk fungerar. Det är som sagt ett spel, och det behöver inte vara exakt som det är här på jorden.)

Och som de ovan skriver, tvinga inte dig igenom ett spel som du helt enkelt inte kan njuta av - det är inte värt det.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

@Pamudas: Jag tycker att du reagerar lite starkt. Jag vill tro att du inte på allvar tror att jag räknar med 100% verklighet i ett datorspel.

Att jag borde skärpa mig kanske är sant men min fråga om moddning var uppriktig.

Du skall till sist få ett tack för att du har koll på att det inte går att modda om fysiken, det visste jag inte.

Permalänk
Medlem

Haha överaktiva träd.. Tänkte aldrig på detta förrän jag läste tråden igår. De svingar på rätt jävla bra i skogen alltså

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Vet hur du känner... jag försöker varje år att gilla Morrowind, men det går inte... I hate myself.

Permalänk
Medlem

Måste ju älska första inlägget haha

Köpte spelet då jag trodde jag skulle gilla det som alla andra verkade göra, men hur jag än försökt så kan jag inte med det, vet inte riktigt varför...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

För mig är det kontrollerna som är det som stör mest. Man får ju raseriutbrott varje gång man ska flytta sig om det inte är ett vidöppet fält man är på.. Träden störde jag mig på först, men vande mig faktiskt efter en stund.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Måste spela det på PC:n då dvs... Denna bugg finns inte i Ps4 verran. Inte vad jag har sett än iaf. och jag är uppe i över 200 timmars speltid.
Lvl 58 - och nu väntar jag bara på den nya Expansionen

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

För mig är det kontrollerna som är det som stör mest. Man får ju raseriutbrott varje gång man ska flytta sig om det inte är ett vidöppet fält man är på.. Träden störde jag mig på först, men vande mig faktiskt efter en stund.

Håller med dig om kontrollerna och sedan fick jag en allmän känsla att spelet var riktigt epigt och taffligt (första versionen sen tog jag bort det)

Permalänk

Tack för allt stöd, trodde jag var galen med tanke på alla lovord om spelet! 😄

Permalänk
Medlem

..klart du är galen..och bevis på att fler är galna här på forumet.

Nae, men personligen gillar jag spelet och att det är "levande" natur, lade inte så mycket tid på hur mycket dom rör sig osv, utan myste runt lite i skogen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det allra största problemet med Witcher-serien är ju egentligen inte trädens ev. tillkortakommanden utan, som alltid, Geralt själv. Om man inte gillar karaktären (som jag inte gör) är det svårt att gilla spelet(n). I rollspel vill jag i alla fall skapa min egen karaktär och spela den som jag vill, inte styras av spelet.

Visst, vet att det bygger på en bokserie men visar snarast på svårigheten att överföra en kulturform till en annan. :/

Permalänk
Medlem

Ser det ut som i denna filmen? https://www.youtube.com/watch?v=nbUjGlYzptM

Ser ju helt sjukt ut... nu är jag lite trött men det ser exakt ut som om några djur sitter och juckar i löven.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Ser det ut som i denna filmen? https://www.youtube.com/watch?v=nbUjGlYzptM

Ser ju helt sjukt ut... nu är jag lite trött men det ser exakt ut som om några djur sitter och juckar i löven.

Märkligt, har lagt jag vet inte hur många timmar på detta spel och aldrig lagt märke till det där. Antingen var det inte så för mig, eller så var jag för uppslukad av spelet för att märka det.

TS: Witcher är ett fantastiskt spel, framför allt storyn. Tycker absolut du ska ge det en chans och bortse från svajande träd

Permalänk
Medlem

Svajande träd? Really?
Tog nog 120 timmar innan jag lyckades klara allting i spelet, inte en sekund lag jag märke till något konstigt med svajande träd.

De måste vara olika hur folk spelar spel, vissa gör det som är tänkt i spelet och vissa njuter tydligen mer av att gå ut i skogen och stirra på träd.. 0.o

Du får nog hitta ett annat spel att spela! Har du testat nya Dragon age? Grafiken är sjukt bra, kan inte minnas att det är några svajande träd där.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag har lagt märke till de svajande träden, tyckte det så kul ut men som allt annat här i livet, saker jag inte kan kontrollera lägger jag inte mycket tid på.

Med tanke på hur massivt mycket det finns att göra i detta spelet, hur bra storyn och karaktärerna är så tycker jag svajande träd är en ganska liten sak som inte skulle kunna förstöra en sekund av det roliga jag haft och har i detta spel.

Striderna tycker jag dock om, jag gillar de här "Batman" fighterna (tänker på systemet i Batman spelen).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är skillnad på "fantasy" och att gå emot fysikens lagar. Då kan Geralt lika gärna flyga!

För magi bryter inte mot fysikens lagar tycker du?

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pl4yGround:

För magi bryter inte mot fysikens lagar tycker du?

Nej. För magi är magi, det existerar inte inom gränserna för rimliga fysikaliska fenomen. Det gör däremot träden

Precis som att är tråkigt när saker kastas iväg när man går in i det, ragdolls utan någon som helst "vikt", typ Gears of War har lidit av det. Stora monster vars lik studsar iväg när du går in det.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av WoG:

De måste vara olika hur folk spelar spel, vissa gör det som är tänkt i spelet och vissa njuter tydligen mer av att gå ut i skogen och stirra på träd.. 0.o

Göra det som är tänk.. det lät trist. Jag gillar att hänföras av stämningen men det är som sagt svårt med dessa gummiträd.