Törs man köpa Fallout 4 på Green man gaming

Permalänk
Medlem

Törs man köpa Fallout 4 på Green man gaming

Tjena, som titeln lyder.

Hajjade till när jag såg Steams oartigt höga pris på Fallout 4, jämfört med fysisk kopia.

Men vågar man köpa på en annan mindre sida?
Tänk om releasedagen kommer och man inte får ngn serial?

Permalänk
Medlem

GreenManGaming är en officiell återförsäljare av nycklar till spel. De är även en av de absolut största och är helt seriösa.

Nyckeln får du några dagar innan, när de får den ifrån Bethesda.

Permalänk
Medlem

Greenmangaming är okej att handla ifrån.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

GreenManGaming är en officiell återförsäljare av nycklar till spel. De är även en av de absolut största och är helt seriösa.

Nyckeln får du några dagar innan, när de får den ifrån Bethesda.

Aight, då vågar jag anförtro dem något så viktigt som detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

Aight, då vågar jag anförtro dem något så viktigt som detta.

Handlar de flesta av mina spel där eller på humble bundle.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Som det redan sagts så är Green Man Gaming en riktigt stor och pålitlig aktör. Det finns dock betydligt fler aktörer där ute som befinner sig i en mycket gråare zon. De ska man oftast passa sig för. Så det är bra att man frågar om man är osäker

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Köpte mitt gta v där ifrån utan problem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Köpte mitt gta v där ifrån utan problem.

Denna typ av svar är inte värda något i sammanhanget. Att handla från G2A och andra skojare går alldeles utmärkt... tills du stöter på patrull och gött folk som gör pengar på att spela på lagens knivspets.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min kopia idag på Greenmangamig. 420 kr *heh* med rabattkoden.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är en seriös återförsäljare använd denna rabattkoden för att få Fallout 4 för 420kr
WINTER-ISCMNG-22PERC

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Är en seriös återförsäljare använd denna rabattkoden för att få Fallout 4 för 420kr
WINTER-ISCMNG-22PERC

Köpt, anse din karma +1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Denna typ av svar är inte värda något i sammanhanget. Att handla från G2A och andra skojare går alldeles utmärkt... tills du stöter på patrull och gött folk som gör pengar på att spela på lagens knivspets.

Jag antar endel företag kan sälja så billigt för att det är piratade reg-nummer?
Inte velat stödja pirater som på det viset gör förtjänster, därför tidigare hållt mig undan.

Men hur kan Green man gaming varara 20% billigare än Steam, som de köper koderna från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Är en seriös återförsäljare använd denna rabattkoden för att få Fallout 4 för 420kr
WINTER-ISCMNG-22PERC

407kr*
Kanske beror på vilken valuta man köper spelet i? Jag kör på pund och fick spelet för 407kr iaf.

Hur som helst så är GMG att lita på, de är en officiell återförsäljare och jag har köpt flera spel där och aldrig haft några problem.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Är en seriös återförsäljare använd denna rabattkoden för att få Fallout 4 för 420kr
WINTER-ISCMNG-22PERC

Tackar!

Köpte nyligen. Kostade 415kr med dagens kurs.

Enligt prisjakt kostar spelet ca 440kr som billigast...är inte det lite dyrt? Brukar alltid hitta nya spel för 369-399kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Tackar!

Köpte nyligen. Kostade 415kr med dagens kurs.

Enligt prisjakt kostar spelet ca 440kr som billigast...är inte det lite dyrt? Brukar alltid hitta nya spel för 369-399kr...

Jo det måste jag hålla med om, från brasilianska nuuvem.com fick jag tag i GTA5 för 250 kr nån månad innan release. Där kostar Fallout 4 idag 394 kr. Vilket är riktigt mycket för att vara från den siten, tidigare spel har jag fått för runt 200-300 kr under det Svenska priset. 369 kronor kostar det på G2play vilket är mer normalt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

Tjena, som titeln lyder.

Hajjade till när jag såg Steams oartigt höga pris på Fallout 4, jämfört med fysisk kopia.

Men vågar man köpa på en annan mindre sida?
Tänk om releasedagen kommer och man inte får ngn serial?

Jag tycker priset på Evil Within har varit oförskämt högt då det ligger på €59 sen släpp och endast gått ner vid temporär rabatt trots att det är "lite gammalt" nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Fick min nyckel från GMG idag som nu är reggad på Steam så nu är man redo för preload när det väl är dags

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

431 kr på greenman nu. Men ordern tar evigheter att processa.

Uppdatering. Efter drygt ett dygn har jag inte fått någon nyckel, men pengarna är dragna från mitt konto.

Visa signatur

Fractal Define S, Asus Z97-PRO Gamer, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+ Cooling, Intel i5 4460 3,2GHz med Cooler Master Hyper 212, Samsung SSD EVO 850 500GB och Corsair Vegeance 2x4GB DDR3.

Permalänk
Medlem

Jag köpte på gmg precis en timme sen och fick nycken direkt. Skrev in det i steam och håller på att preloada.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

FALLOU-T20PER-CNTOFF
Köp med denna kod!!
20% Discount och håller tills måndag 24:00

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Per Wetterstrand:

431 kr på greenman nu. Men ordern tar evigheter att processa.

Uppdatering. Efter drygt ett dygn har jag inte fått någon nyckel, men pengarna är dragna från mitt konto.

Kolla under games på ditt konto om det dykt upp något där.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Finns ju denna kod också enligt sidan. SAVE20-NOVEMB-GAMING
Kan man använda både FALLOU-T20PER-CNTOFF
Tror inte det men ni vet, man måste ju fråga Aldrig handlat från GMG förut.. Vart fick ni ens FALLOU-T20PER-CNTOFF koden?

Permalänk
Skrivet av Mytos:

Kolla under games på ditt konto om det dykt upp något där.

Där är det tomt.

Visa signatur

Fractal Define S, Asus Z97-PRO Gamer, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+ Cooling, Intel i5 4460 3,2GHz med Cooler Master Hyper 212, Samsung SSD EVO 850 500GB och Corsair Vegeance 2x4GB DDR3.

Permalänk
Medlem

@Per Wetterstrand
jag köpte det från greenman, och fick nyckeln direkt.

har du alltså inte fått någon order confirmation via e-post?
där i står ju koden.

Permalänk
Medlem

Köpte nyss (tack för tipset!) Koden kom på e-post direkt efter köp.
Hoppas alla får sina koder!

Permalänk
Skrivet av hensu:

@Per Wetterstrand
jag köpte det från greenman, och fick nyckeln direkt.

har du alltså inte fått någon order confirmation via e-post?
där i står ju koden.

Nej.
Nu har plötsligt noteringen på mitt konto om att greenman dragit pengar försvunnit. Men när jag är inloggad på Greenman står det att min order fortfarande processas. Det går inte att köpa Fallout 4 på nytt heller.

Märkligt.

Visa signatur

Fractal Define S, Asus Z97-PRO Gamer, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+ Cooling, Intel i5 4460 3,2GHz med Cooler Master Hyper 212, Samsung SSD EVO 850 500GB och Corsair Vegeance 2x4GB DDR3.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Denna typ av svar är inte värda något i sammanhanget. Att handla från G2A och andra skojare går alldeles utmärkt... tills du stöter på patrull och gött folk som gör pengar på att spela på lagens knivspets.

Jag köpte mitt Fallout 4 genom G2play den 8 juni. Betalade 275kr och fick nyckeln i lördags. Inga konstigheter att aktivera eller pre-loada genom steam.

Har köpt 3 andra spel som fungerat perfekt där ifrån tidigare också.

Däremot köpte jag en Windows 7 licens av en säljare genom g2play, som en bra bit efter köp visade sig bara ogiltig. Fick tillgodo på alla pengarna jag betalt, att handla för hos g2play så fort jag skickat en screenshot på att nyckeln inte var giltig. Tog typ 2 dagar med några mail fram och tillbaka.

Så tycker g2play är väldigt prisvärda och blir det problem så har de löst det snabbt och smidigt.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av djnaden:

FALLOU-T20PER-CNTOFF
Köp med denna kod!!
20% Discount och håller tills måndag 24:00

Tackar, inhandlat och klart, 32GBP! woo!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vart fick ni ens FALLOU-T20PER-CNTOFF koden?

Hittade den genom att bara googla greenmangaming fallout 4 discount

Väntan är sjukt jobbig nu, särskilt med Fallout 4 ikonen på skrivbordet som bara väntar...

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Jag köpte mitt Fallout 4 genom G2play den 8 juni. Betalade 275kr och fick nyckeln i lördags. Inga konstigheter att aktivera eller pre-loada genom steam.

Har köpt 3 andra spel som fungerat perfekt där ifrån tidigare också.

Däremot köpte jag en Windows 7 licens av en säljare genom g2play, som en bra bit efter köp visade sig bara ogiltig. Fick tillgodo på alla pengarna jag betalt, att handla för hos g2play så fort jag skickat en screenshot på att nyckeln inte var giltig. Tog typ 2 dagar med några mail fram och tillbaka.

Så tycker g2play är väldigt prisvärda och blir det problem så har de löst det snabbt och smidigt.

Återigen, anekdoter är inte värda någonting i sammanhanget eftersom du fortfarande köper licenser från en skuggig sida som genom sin verksamhet med försäljning av stulna/gråimporterade skadar industrin.

Att du anser att tjänsten fungerar för dig är ju rätt värdelöst vetande då problemet i sammanhanget inte är huruvida tjänsten fungerar utan huruvida man som konsument köper giltiga produkter från de distributionskanaler som verkligt lagliga återförsäljare förlitar sig på.