Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

Sahtipaja Pilotseries Ananas/Honung Berliner Weisse

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Två Guinness och en pripps. Mer lär komma för det är pubrunda!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Hedersmedlem

Ballast Point - Calm Before The Storm

Amazeballs beer....

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Befinner mig i Frankrike ATM, någon som har tips på fransk öl/cider eller annat gott som skulle passa en årtonaring?

Permalänk
Hedersmedlem

Malmö Brygghus Moley Stout

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

@potatis mos: finns en massa bra. En första fråga är: vad gillar du att dricka? Och var är du? Bästa ölstället i Frankrike: http://www.ratebeer.com/p/La-Cave-%C3%A0-Bulles/6819/

Edit: en av de bästa barerna http://www.ratebeer.com/p/les-trois-8-paris/39094/ i Paris

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

@potatis mos: finns en massa bra. En första fråga är: vad gillar du att dricka? Och var är du? Bästa ölstället i Frankrike: http://www.ratebeer.com/p/La-Cave-%C3%A0-Bulles/6819/

Edit: en av de bästa barerna http://www.ratebeer.com/p/les-trois-8-paris/39094/ i Paris

Befinner mig just nu i närheten av st-etienne, dvs Lyon en timme bort.
Inte hunnit lära mig eftersmaken av öl än så kan väl likamed passa på och lära sig den när det är billigt, (har kanske råkat ut för att endast fått skitöl tidigare). Cider går ner som läsk, finns det något sånt tips vore det najs.
Röttvin drack jag till lunch och kan säga att det var inget för mig(än). Däremot kanske det finns någon god sort som skulle passa. Vitt kanske, finns ungefär 2st 2x15meters butikshyllor vin att välja i mellan, bäst utbud på det. I den affären jag hunnit besöka!
Just Paris har jag redan hunnit vara i, kanske hinner titta förbi på någon av dem barerna påvägen hem sen. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

Befinner mig just nu i närheten av st-etienne, dvs Lyon en timme bort.
Inte hunnit lära mig eftersmaken av öl än så kan väl likamed passa på och lära sig den när det är billigt, (har kanske råkat ut för att endast fått skitöl tidigare). Cider går ner som läsk, finns det något sånt tips vore det najs.
Röttvin drack jag till lunch och kan säga att det var inget för mig(än). Däremot kanske det finns någon god sort som skulle passa. Vitt kanske, finns ungefär 2st 2x15meters butikshyllor vin att välja i mellan, bäst utbud på det. I den affären jag hunnit besöka!
Just Paris har jag redan hunnit vara i, kanske hinner titta förbi på någon av dem barerna påvägen hem sen. Tack för tipset!

"Cider går ner som läsk" med det antar jag att du syftar på den hemska svenska alkoläsken som vi förtvivlat kallar cider. Testa cider från Normandie alternativt Bretagne. Prova brut, demi sec och sec för olika cider och jämför

Permalänk
Skrivet av Abbs:

"Cider går ner som läsk" med det antar jag att du syftar på den hemska svenska alkoläsken som vi förtvivlat kallar cider. Testa cider från Normandie alternativt Bretagne. Prova brut, demi sec och sec för olika cider och jämför

Haha ja det menar jag, skulle kanske skrivit "cider" aka läsk med alkohol.
Det ska jag ta och göra! Tack för tipset:)

Permalänk
Skrivet av Abbs:

"Cider går ner som läsk" med det antar jag att du syftar på den hemska svenska alkoläsken som vi förtvivlat kallar cider. Testa cider från Normandie alternativt Bretagne. Prova brut, demi sec och sec för olika cider och jämför

Nånting i den stilen?
Ingen aning vad det är för smak dock... Inte hunnit testa ännu!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mohawk Whiteout, Sigtuna Winter IPA och Oppigårds Winter Ale.

Permalänk
Medlem

Sofiero just nu

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Edit, blev en till, min hemgjorda porter med brettanomyces som fått stå och dra i jordkällare i ett halvår före buteljering

helt äckligt gott

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

http://i.imgur.com/s8rVfZI.jpg
Nånting i den stilen?
Ingen aning vad det är för smak dock... Inte hunnit testa ännu!

Ja helt rätt!

(Smaken är äpple, den är bara mer eller mindre torr/söt)

Permalänk
Medlem

En guinness, staropramen, corona, och en skvätt rom. Så man blir lite varm i kroppen^^

Permalänk
Medlem

en 12-årig Glenfiddich, riktigt god!!
bra att börja med om man som jag är ny till whisky!!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Snus och öl är ju prima en fredagkväll

Permalänk
Medlem

Inte så det ser ut men orkade inte ta en bild

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En favorit, ett belgiskt Trapist öl bryggt under översyn av Belgiska munkar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

The Illeach en skvätt. Se om det blir en bärs och nån cognac sen kanske.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

fem komman två'n är de bästa

Permalänk
Medlem

Testar Blossa 15 - Earl Gray, det är så mysigt med glögg!

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingFinn:

https://msoininen.smugmug.com/photos/i-FmXqwsR/0/X2/i-FmXqwsR-X2.jpg

Edit, blev en till, min hemgjorda porter med brettanomyces som fått stå och dra i jordkällare i ett halvår före buteljering

https://msoininen.smugmug.com/photos/i-ccCPXZN/0/X2/i-ccCPXZN-X2.jpg

helt äckligt gott

Blev de inga jästrester i bottnen på flaskan?

Permalänk
Medlem

Jameson å kaffe.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Har några BlåGul kvar sen igår, första öppnad precis. Sen ligger en platta Fem komma tvåan i frysen som just blev levererade till dörren.

Sen blir det BF4 - dubbel XP.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Blev de inga jästrester i bottnen på flaskan?

Lite blev det, en liten ring runt botten i flaskan. Brukar inte bli så mycket mer om man tappar om till nytt kärl och buteljerar därifrån. Satte iofs till färsk jäst i samband med buteljeringen, antog att originaljästen kanske var lite trött iom att alkoholhalten är ca 7% och den fått stå svalt så länge.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

En slurk Famous Grouse till cigarren och nu en slurk The Illeach. Kanske en skvätt cognac?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö