"Vinterdatorn" - CS:GO.. Hjälp och synpunkter

Permalänk
Medlem

"Vinterdatorn" - CS:GO.. Hjälp och synpunkter

Hej, min 12-årige son vill ha en dator för att spela CS:GO. Vad han kommer att spela nästa år vet man inte, så vill ta viss höjd för framtiden... Datorn ska ha stöd för trådlöst nätverk. Den ska vara tyst och ta så liten plats som möjligt. Har utgått från Sweclockers Vinterdator och gjort ett par ändringar(chassi och moderkort). Vill gärna ha hjälp och synpunkter!

"Behövs" GTX970 eller kan man nöja sig med GTX960?
Varför välja i5 6600K och inte i7 6700? Har de samma prestanda? I7 6700 är lite dyrare, men om man inte överklockar borde man väl kunna spara in det på att ta ett billigare nätagg?
Har jag fattat rätt att processorn är viktigare än grafikkortet när det gäller CS:GO?
Vill ha en dator som är så liten som möjligt utan att den blir alltför opraktisk eller hög ljudnivå. Chassit i listan är ganska stort.. Några förslag på chassin?
Några andra ändringar som ni tycker man kan göra? Gör inget om priset kommer ner en bit.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8734608/2015-10-02

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska har ett ATX chassi skulle jag bytt moderkort till ett ATX och sen ett Asus pce ac68 nätverkskort.

Annars tycker jag detta chassi är snyggt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ta gärna ett Radeon 390 istället för 970:t då det är mycket framtidssäkrare och presterar bättre (OM inte din son är superintresserad av någon av de spel som följer med 970:t) Annars ser det bra ut.

Var medveten om att Windows du har lagt i varukorgen bara kan användas med det moderkort du köpt. Om du sedan byter ut moderkortet (vilket antagligen inte kommer behövas på några år då Skylake är såpass nytt) gäller ej den Windows licensen med det moderkortet.

Jag skulle personligen tagit ett EVGA Supernova G2 750w istället men det är en smaksak.

Du ska definitivt ta en K-processor då du kan överklocka den i framtiden.

Permalänk
Medlem

Du bör absolut köra på 970 och inte nöja dig med ett 960

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daddy:

Hej, min 12-årige son vill ha en dator för att spela CS:GO. Vad han kommer att spela nästa år vet man inte, så vill ta viss höjd för framtiden... Datorn ska ha stöd för trådlöst nätverk. Den ska vara tyst och ta så liten plats som möjligt. Har utgått från Sweclockers Vinterdator och gjort ett par ändringar(chassi och moderkort). Vill gärna ha hjälp och synpunkter!

"Behövs" GTX970 eller kan man nöja sig med GTX960?
Varför välja i5 6600K och inte i7 6700? Har de samma prestanda? I7 6700 är lite dyrare, men om man inte överklockar borde man väl kunna spara in det på att ta ett billigare nätagg?
Har jag fattat rätt att processorn är viktigare än grafikkortet när det gäller CS:GO?
Vill ha en dator som är så liten som möjligt utan att den blir alltför opraktisk eller hög ljudnivå. Chassit i listan är ganska stort.. Några förslag på chassin?
Några andra ändringar som ni tycker man kan göra? Gör inget om priset kommer ner en bit.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8734608/2015-10-02http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8734608/2015-10-02

Du kan gå ner till ett http://www.inet.se/produkt/5411494/sapphire-radeon-r9-380-4gb...
Då sparar du över en tusing. Räcker gott och väl som grafikkort åt grabben.
Om du vill ha ett starkare grafikkort så bör du som redan nämnts ta ett 390. Det är snabbare, billigare och har 8gb minne tillskillnad från 970s buggade minne på 3,5 snabbt och 0,5 långsamt. Dessutom sitter 970 på en stor överklockningspotential, och såvida inte din son ska överklocka faller 970 ännu längre bakom 390 i prestanda.

Se denna video 390vs970:
https://www.youtube.com/watch?v=k9cKZiJw6Pk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Hej, min 12-årige son vill ha en dator för att spela CS:GO. Vad han kommer att spela nästa år vet man inte, så vill ta viss höjd för framtiden... Datorn ska ha stöd för trådlöst nätverk. Den ska vara tyst och ta så liten plats som möjligt. Har utgått från Sweclockers Vinterdator och gjort ett par ändringar(chassi och moderkort). Vill gärna ha hjälp och synpunkter!

"Behövs" GTX970 eller kan man nöja sig med GTX960?
Varför välja i5 6600K och inte i7 6700? Har de samma prestanda? I7 6700 är lite dyrare, men om man inte överklockar borde man väl kunna spara in det på att ta ett billigare nätagg?
Har jag fattat rätt att processorn är viktigare än grafikkortet när det gäller CS:GO?
Vill ha en dator som är så liten som möjligt utan att den blir alltför opraktisk eller hög ljudnivå. Chassit i listan är ganska stort.. Några förslag på chassin?
Några andra ändringar som ni tycker man kan göra? Gör inget om priset kommer ner en bit.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8734608/2015-10-02http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8734608/2015-10-02

Jag skulle säga att du skulle kunna ta en äldre gen av processor och moderkort och köra ddr3 minnen om du vill dra ner priset. Inget som kommer göra någon jättestor skillnad. 970 blir nog bra och relativt framtidssäkert för att kunna spela spel ett par år frammåt (men med lite lägre inställning i slutet). Kolla min signatur. Det är ungefär samma fast med äldre gen

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk

Medan de andra vänligt diskuterar grafikkort tittar jag på lådan

Har själv sugen på denna låda från BitFenix i antingen mITX eller mATX med en passande prolle fläkt

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Hej, min 12-årige son vill ha en dator för att spela CS:GO. Vad han kommer att spela nästa år vet man inte, så vill ta viss höjd för framtiden... Datorn ska ha stöd för trådlöst nätverk. Den ska vara tyst och ta så liten plats som möjligt. Har utgått från Sweclockers Vinterdator och gjort ett par ändringar(chassi och moderkort). Vill gärna ha hjälp och synpunkter!

"Behövs" GTX970 eller kan man nöja sig med GTX960?
Varför välja i5 6600K och inte i7 6700? Har de samma prestanda? I7 6700 är lite dyrare, men om man inte överklockar borde man väl kunna spara in det på att ta ett billigare nätagg?
Har jag fattat rätt att processorn är viktigare än grafikkortet när det gäller CS:GO?
Vill ha en dator som är så liten som möjligt utan att den blir alltför opraktisk eller hög ljudnivå. Chassit i listan är ganska stort.. Några förslag på chassin?
Några andra ändringar som ni tycker man kan göra? Gör inget om priset kommer ner en bit.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8734608/2015-10-02http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8734608/2015-10-02

Vänta tills 27:e november black friday rean så kanske det blir lite rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Om du ändå ska har ett ATX chassi skulle jag bytt moderkort till ett ATX och sen ett Asus pce ac68 nätverkskort.

Annars tycker jag detta chassi är snyggt.

Tack för feedback!
Skulle allt verkligen få plats i det chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Ta gärna ett Radeon 390 istället för 970:t då det är mycket framtidssäkrare och presterar bättre (OM inte din son är superintresserad av någon av de spel som följer med 970:t) Annars ser det bra ut.

Var medveten om att Windows du har lagt i varukorgen bara kan användas med det moderkort du köpt. Om du sedan byter ut moderkortet (vilket antagligen inte kommer behövas på några år då Skylake är såpass nytt) gäller ej den Windows licensen med det moderkortet.

Jag skulle personligen tagit ett EVGA Supernova G2 750w istället men det är en smaksak.

Du ska definitivt ta en K-processor då du kan överklocka den i framtiden.

Tack för feedback!

Inet monterar enbart OEM-versioner av Windows..

Radeon 390 vs GTX 970. På vilket sätt är 390 mera framtidssäkert? Fått intrycket att 390 utvecklar mer värme och därför blir mindre tyst. Stämmer inte det?

Ska Kolla EVGA Supernova G2. Behövs 750W eller kan man gå ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Tack för feedback!

Inet monterar enbart OEM-versioner av Windows..

Radeon 390 vs GTX 970. På vilket sätt är 390 mera framtidssäkert? Fått intrycket att 390 utvecklar mer värme och därför blir mindre tyst. Stämmer inte det?

Ska Kolla EVGA Supernova G2. Behövs 750W eller kan man gå ner?

Jaha, det visste jag inte faktiskt...

Nja det stämmer att 390 drar mer ström, men med kylarna som finns till 390 idag så är det mesta av värmeproblemen borta, visst det går lite varmare än 970 men det skiljer inte så mycket. Det är mer framtidssäkert främst för att det har 8GB VRAM till skillnad från 970 som har 3,5 normalt och 0,5 långsamt minne (läs mer i SweC artikel om problemet). Sen är också 390 snabbare och ger några extra FPS i speltester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightbubble:

Medan de andra vänligt diskuterar grafikkort tittar jag på lådan

Har själv sugen på denna låda från BitFenix i antingen mITX eller mATX med en passande prolle fläkt

Tack för feedback!

BitFenix. Tyst?

Nu blottar jag strupen, och visar min okunskap, men vad är skillanden på mITX och mATX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Du kan gå ner till ett http://www.inet.se/produkt/5411494/sapphire-radeon-r9-380-4gb...
Då sparar du över en tusing. Räcker gott och väl som grafikkort åt grabben.
Om du vill ha ett starkare grafikkort så bör du som redan nämnts ta ett 390. Det är snabbare, billigare och har 8gb minne tillskillnad från 970s buggade minne på 3,5 snabbt och 0,5 långsamt. Dessutom sitter 970 på en stor överklockningspotential, och såvida inte din son ska överklocka faller 970 ännu längre bakom 390 i prestanda.

Se denna video 390vs970:
https://www.youtube.com/watch?v=k9cKZiJw6Pk

De är ungefär lika snabba, men 970 är billigare.
Nästan alla tester är ju med referenskort eller fabriksöverklockade kort och då är de rätt nära i prestanda, klockar man så vinner ju 970. Så förstår inte hur överklockningspotentialen skulle vara en nackdel.
8GB är mera framtidsäkert och några spel har fördel av det i 4k redan nu, det håller jag med om. Men å andra sidan kommer båda ändå att vara utdaterade då majoriteten av spelen faktiskt behöver så mycket minne.
Vill man köra dubbla kort är 390 helt klart bättre.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Daddy:

Tack för feedback!

BitFenix. Tyst?

Nu blottar jag strupen, och visar min okunskap, men vad är skillanden på mITX och mATX?

mATX har inga begränsningar att tala om jämfört med ATX, förutom att man inte kan ha tre grafikkort. Det har däremot ITX: Du får bara två minnesplatser, bara en PCIe-plats, betydande begränsningar på vilka kylare du kan ha osv. mATX är därför i min bok den optimala formfaktorn för den vanlige gamern, som inte bestämt vet vilken formfaktor som ska has.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

http://techreport.com/r.x/buildguide/threemobos.jpg

mATX har inga begränsningar att tala om jämfört med ATX, förutom att man inte kan ha tre grafikkort. Det har däremot ITX: Du får bara två minnesplatser, bara en PCIe-plats, betydande begränsningar på vilka kylare du kan ha osv. mATX är därför i min bok den optimala formfaktorn för den vanlige gamern, som inte bestämt vet vilken formfaktor som ska has.

Tack för klargörandet!

En snabb titt på Inet visar att det verkar vara svårt att hitta ett vettigt mATX med trådlöst nätverk. Hur löser man det?

Bilden. Gissar att ATX är störst och ITX minst. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Tack för klargörandet!

En snabb titt på Inet visar att det verkar vara svårt att hitta ett vettigt mATX med trådlöst nätverk. Hur löser man det?

Bilden. Gissar att ATX är störst och ITX minst. Eller?

Man sätter i ett nätverkskort såklart, det måste inte finnas inbyggt.

https://www.inet.se/produkt/5401841/tp-link-tl-wdn4800-n900#/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Man sätter i ett nätverkskort såklart, det måste inte finnas inbyggt.

https://www.inet.se/produkt/5401841/tp-link-tl-wdn4800-n900#/...

Såklart..

Vad är ett bra mATX som passar in i bygget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Såklart..

Vad är ett bra mATX som passar in i bygget?

Jadu, det är en svår fråga. Det finns minst sagt ett enorm utbud av moderkort. Köp ett på extrapris är mitt tips haha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

De är ungefär lika snabba, men 970 är billigare.
Nästan alla tester är ju med referenskort eller fabriksöverklockade kort och då är de rätt nära i prestanda, klockar man så vinner ju 970. Så förstår inte hur överklockningspotentialen skulle vara en nackdel.
8GB är mera framtidsäkert och några spel har fördel av det i 4k redan nu, det håller jag med om. Men å andra sidan kommer båda ändå att vara utdaterade då majoriteten av spelen faktiskt behöver så mycket minne.
Vill man köra dubbla kort är 390 helt klart bättre.

Upplys mig var man hittar 970 som är billigare än kortet jag länkade?
När sa jag att överklockningspotentialen är en nackdel? Det är ju tvärtom en fördel. Men TS ska köpa åt sin 12-åriga grabb, och det är liten chans att han ska sitta och överklocka sina komponenter. Därför är det bättre med ett 390, som är bättre "out of the box".

Permalänk

@Daddy:

Tyst och tyst allt upp till den personliga smaken. Med det sagt så är det inte ett silent chassi, men enligt detta test så är de medföljande fläktarna relativt tysta.

Ett förslag på ett mATX kort inet

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Daddy:

Tack för klargörandet!

En snabb titt på Inet visar att det verkar vara svårt att hitta ett vettigt mATX med trådlöst nätverk. Hur löser man det?

Finns inga Z170 mATX med WLAN just nu, det stämmer. Varför måste du ha det?

Du kan alltid köpa ett trådlöst USB-nätverkskort och bara ploppa i.

Citat:

Bilden. Gissar att ATX är störst och ITX minst. Eller?

På bilden, ja.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8735350/mitx

Bytt chassi, nätagg och grafikkort.

Vill du spara pengar så är det väl ett Radeon 380 som ligger närmast till hands. Alternativt välja en äldre plattform och skaffa en 4690k, z97 moderkort och DDR3 minnen. Då kan du få ner priset en hel del utan att förlora allt för mycket prestanda. Då får du nog dock gå upp till mATX formfaktor på moderkort och chassi för att hitta produkter som finns i lager.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Upplys mig var man hittar 970 som är billigare än kortet jag länkade?
När sa jag att överklockningspotentialen är en nackdel? Det är ju tvärtom en fördel. Men TS ska köpa åt sin 12-åriga grabb, och det är liten chans att han ska sitta och överklocka sina komponenter. Därför är det bättre med ett 390, som är bättre "out of the box".

Du länkar ett R9 380, inte ett R9 390. Såklart är 380 billigare än 970.

"Dessutom sitter 970 på en stor överklockningspotential, och såvida inte din son ska överklocka faller 970 ännu längre bakom 390 i prestanda."
Det låter som om du menar att överklockningspotentialen är en nackdel. Man jämför inte överklockade 970 med referens/fabriksklockade 390. Hade man gjort det hade ju 970 vunnit stort.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Du länkar ett R9 380, inte ett R9 390. Såklart är 380 billigare än 970.

"Dessutom sitter 970 på en stor överklockningspotential, och såvida inte din son ska överklocka faller 970 ännu längre bakom 390 i prestanda."
Det låter som om du menar att överklockningspotentialen är en nackdel. Man jämför inte överklockade 970 med referens/fabriksklockade 390. Hade man gjort det hade ju 970 vunnit stort.

Va? Nu får nog herrn läsa om mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Va? Nu får nog herrn läsa om mitt inlägg

Du länkar fortfarande ett R9 380.

"Dessutom sitter 970 på en stor överklockningspotential, och såvida inte din son ska överklocka faller 970 ännu längre bakom 390 i prestanda."
Test 1: referensklockade 970 och 390. 390 är lite snabbare
Test 2: fabriksöverklockade 970 och 390. De är väldigt lika då 970 har betydligt bättre fabriksöverklockning.

Hur faller 970 längre bakom för att den klockar bättre?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArcticFire:

Du länkar fortfarande ett R9 380.

"Dessutom sitter 970 på en stor överklockningspotential, och såvida inte din son ska överklocka faller 970 ännu längre bakom 390 i prestanda."
Test 1: referensklockade 970 och 390. 390 är lite snabbare
Test 2: fabriksöverklockade 970 och 390. De är väldigt lika då 970 har betydligt bättre fabriksöverklockning.

Hur faller 970 längre bakom för att den klockar bättre?

Okej, då ska jag ta om det här eftersom du verkar ha misstolkat mig:
Ja, jag har länkat ett 380. Detta för att TS undrade om man kan spara in pengar, och jag är övertygad om att ett 380 räcker åt hans son som grafikkort. Därför skrev jag "du kan gå ner till ett 380".

Efter detta skrev jag, om han vill ha ett starkare grafikkort ändå (det vill säga han vill inte ha 380n), så bör han välja 390.
Detta för att 390 slår 970 på samtliga aspekter, förutom just överklockning och energiförbrukning. Om man inte ska överklocka 970 finns det ingen anledning att välja det över 390. Jag utgår från att hans son inte håller på med överklockning.

Däremot är 970 en best om man överklockar den själv. Tyvärr lider den fortfarande av sin minnesbugg.

Permalänk
Medlem

Killen skall spela CS GO, han skall ha ett GTX 970 som kan överklockas. Man får för böveln med överklockningsprogramet med drivrutinerna så det är ju ToM tänkt att det skall överklockas En 12 åring fixar det LÄTT.
Spara inte in på processorn eftersom det är främst CPUn som får jobba i detta spelet, speciellt om sonen skall spela online på stora servrar.
Med den setupen i sign har jag mellan 180-300 fps med allt på low På 32 spelar servrar då alltså. Graffet är överklockat med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Killen skall spela CS GO, han skall ha ett GTX 970 som kan överklockas. Man får för böveln med överklockningsprogramet med drivrutinerna så det är ju ToM tänkt att det skall överklockas En 12 åring fixar det LÄTT.
Spara inte in på processorn eftersom det är främst CPUn som får jobba i detta spelet, speciellt om sonen skall spela online på stora servrar.
Med den setupen i sign har jag mellan 180-300 fps med allt på low På 32 spelar servrar då alltså. Graffet är överklockat med.

Fast om han nu bara ska lira CS behövs varken 970 eller 390. Ett 380 räcker gott och väl och man kan spara in en tusing. 970 är inte prisvärt någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Okej, då ska jag ta om det här eftersom du verkar ha misstolkat mig:
Ja, jag har länkat ett 380. Detta för att TS undrade om man kan spara in pengar, och jag är övertygad om att ett 380 räcker åt hans son som grafikkort. Därför skrev jag "du kan gå ner till ett 380".

Efter detta skrev jag, om han vill ha ett starkare grafikkort ändå (det vill säga han vill inte ha 380n), så bör han välja 390.
Detta för att 390 slår 970 på samtliga aspekter, förutom just överklockning och energiförbrukning. Om man inte ska överklocka 970 finns det ingen anledning att välja det över 390. Jag utgår från att hans son inte håller på med överklockning.

Däremot är 970 en best om man överklockar den själv. Tyvärr lider den fortfarande av sin minnesbugg.

Jag argumenterade inte emot 380.
Du sade att 390 är billigare än 970, vilket det inte är. Du frågade då om jag kunde visa ett 970 som är billigare än kortet i länken vilket ju inte är ett 390.
970 för 2999 kr.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2873447

Finns en annan anledning, priset. 390 kostar ju ändå 10% mera, men är inte 10% bättre. Nu då tråden gäller en hel dator gäller det dock inte.
I 1080p kommer 3,5GB inte att begränsa i majoriteten av spelen förrän både 390/970 är för slöa ändå. Speciellt inte för CS:GO, men då är ju båda korten ändå överdrivna.

Men ja, 390 är överlag det bättre valet. Speciellt om man vill köra höga upplösningar, flera kort och/eller inte överklocka.
Enda jag ville egentligen var att visa att 390 inte är billigare än 970. Något alla verkar tro.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla synpunkter! Skulle dock gärna få mer input på denna fråga i första inlägget:
Varför välja i5 6600K och inte i7 6700? Har de samma prestanda? I7 6700 är lite dyrare, men om man inte överklockar borde man väl kunna spara in det på att ta ett billigare nätagg?