Kartan, stor del vatten... liten till ytan

Permalänk
Medlem

Kartan, stor del vatten... liten till ytan

jahapp... ännu ett fusk med kartan i ett rollspel. Förra gången var det two worlds som hade en stor del täckt av vatten som man inte kan utforska.

Nu är det Fallout 4. runt 40% av kartan är täckt av vatten(hav) och kan tydligen inte utforskas!

Såg ett klipp där en gick diagonalen N till S på 11 min.

Togs ner efter 15 minuter av zenimax

Permalänk
Inaktiv

Vem är det som säger att det inte går att utforska havet? Kan mycket väl finnas möjlighet att uppdrag och liknande har en roll ute till havs?

Känns ju onödigt att 40% av kartan är täckt med vatten om de inte har några som helst planer att göra något med ytan.

Permalänk
Medlem

Det var ju ändå 13 minuter enligt flera på reddit som tittade på streamen.
Vilket är större än Skyrims enligt flera på reddit.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Vad är fusket i detta? Finns väl ingen regel som säger att kartan måste ha en viss storlek? hade dom gjort kartan 40% mindre så den hade haft 100% land så hade man varit nöjd?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Också får man inte glömma spelytan under jorden. Jag är inte orolig.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Lego Master

Kvalitet före kvantitet. Så länge den utforskningsbara ytan är välfylld med bra skit så är det lugnt för mig. Kan ju dessutom vara så att havet finns där av en anledning, och att det tillför något till atmosfären kring kusten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Vem är det som säger att det inte går att utforska havet? Kan mycket väl finnas möjlighet att uppdrag och liknande har en roll ute till havs?

Känns ju onödigt att 40% av kartan är täckt med vatten om de inte har några som helst planer att göra något med ytan.

För vattnet är radioaktivt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rasmus117:

För vattnet är radioaktivt?

Nej faktiskt inte, i New Vegas fanns ett uppdrag där du skulle dyka ner i Lake Meade och sätta ballaster på ett flygplan åt Boomers och den sjön var inte radioaktiv det minsta.

Däremot var du tvungen att skaffa rebreather från Boomers så att du kunde andas under vatten men det är en helt annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Nej faktiskt inte, i New Vegas fanns ett uppdrag där du skulle dyka ner i Lake Meade och sätta ballaster på ett flygplan åt Boomers och den sjön var inte radioaktiv det minsta.

Däremot var du tvungen att skaffa rebreather från Boomers så att du kunde andas under vatten men det är en helt annan femma.

Nehe!

Gjorde uppdraget någon dag sedan, de gick fint å spara rebreathern till nån annan gång och bara vara snabb upp å ner ;D

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

Nehe!

Gjorde uppdraget någon dag sedan, de gick fint å spara rebreathern till nån annan gång och bara vara snabb upp å ner ;D

Har aldrig provat utan rebreather så jag kunde inte uttala mig om detta men tydligen så gick det ju fint...

Men poängen var den att allt vatten i Fallout världen behöver inte vara radioaktivt och där med kan man inte utesluta möjligheten att det kan finnas uppdrag eller liknande som drar möjlighet av den stora mängden vatten som Fallout 4 kommer att innehålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Nej faktiskt inte, i New Vegas fanns ett uppdrag där du skulle dyka ner i Lake Meade och sätta ballaster på ett flygplan åt Boomers och den sjön var inte radioaktiv det minsta.

Däremot var du tvungen att skaffa rebreather från Boomers så att du kunde andas under vatten men det är en helt annan femma.

För att inga bomber slog ner i området runt new Vegas pga mr houses missilsköld.

Vattnet på västkusten, Fallout 1 och 2. Och vattnet på östkusten, Fallout 3 och 4 är radioaktivt.

Permalänk
Inaktiv

Oavsett känns det slöseri med utrymme, det borde ju finnas skyddsdräkter som skyddar mot radioaktiviteten på något sätt.
Något måste ju finnas gömt där i vattnet tycker man ju....eller?

Permalänk
Inaktiv

Finns perk för "gills" - gälar som gör att man kan andas under vattnet samt de filterar bort rads ifrån vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Finns perk för "gills" - gälar som gör att man kan andas under vattnet samt de filterar bort rads ifrån vatten.

Tror inte det kommer finnas så mycket under vattnet på östra karthalvan. Det finns vattenmassor förutom havet så "gälar" perk kan användas där

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man kan ta sig ett dopp i Fallout 4 då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kanske finns något uppdrag med en båt eller oljeplatform till havs? Enclave hade ju en plattform i 2an om jag inte missminner mig och vi har redan sett att det finns lufttransporter. bara en tanke.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CynXen:

Kanske finns något uppdrag med en båt eller oljeplatform till havs? Enclave hade ju en plattform i 2an om jag inte missminner mig och vi har redan sett att det finns lufttransporter. bara en tanke.

Precis, det kan som sagt var finnas möjlighet till vad som helst ute till havs oavsett radioaktivitet eller inte.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur stor kartan är om den inte är fylld med nå vettigt
Man måste tänka på att det är viktigt med kvalitet inte kvantitet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Spelar ingen roll hur stor kartan är om den inte är fylld med nå vettigt
Man måste tänka på att det är viktigt med kvalitet inte kvantitet

Skickades från m.sweclockers.com

Och det verkar vara precis den vägen Bethesda valt att gå av vad jag sett från läckt gameplay

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Det är väl vatten på kartan i Fallout 4 för att Boston är en kuststad?

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.