Inet.se felanmälan tid?

Permalänk
Medlem

Inet.se felanmälan tid?

Hej. Har gjort en felanmälan på mitt moderkort på inet. Någon som vet hur långt tid det tar tills man får svar?

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4X3R:

Hej. Har gjort en felanmälan på mitt moderkort på inet. Någon som vet hur långt tid det tar tills man får svar?

Det beror på, kan ta några arbetsdagar. Det bästa är om du själv tar kontakt med inet och frågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det beror på, kan ta några arbetsdagar. Det bästa är om du själv tar kontakt med inet och frågar.

Okej. Jag tänkte mer på den delen med lagen och så. För jag har ju felanmält moderkortet igår morgon. Vill inte att inet svarar om typ två veckor och sedan säger att jag inte kan reklamera för de t.ex har varit sega på att svara även fast jag gjorde felanmälan dagen efter jag inhandlade grejerna. Är inte så bra när det kommer till reklamation och allt som har med det och göra, för jag har aldrig varit tvungen att göra det förut :/

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem

Lämnade in förra onsdagen på Inet Hötorget och har inte hört något ännu (10 dagar nu). Dock förvarnade de att de hade väldigt mycket system inne att felsöka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4X3R:

Okej. Jag tänkte mer på den delen med lagen och så. För jag har ju felanmält moderkortet igår morgon. Vill inte att inet svarar om typ två veckor och sedan säger att jag inte kan reklamera för de t.ex har varit sega på att svara även fast jag gjorde felanmälan dagen efter jag inhandlade grejerna. Är inte så bra när det kommer till reklamation och allt som har med det och göra, för jag har aldrig varit tvungen att göra det förut :/

Köpte du i butik eller nätet? För om du har köpt via nätet så kan du be de att göra ett återköp. Annars så får du vänta tills de svarar.

Permalänk
Medlem

Felanmälan redan dagen efter, borde räknas som Dead On Arrival och bör bytas ut rätt snabbt. Reklamation har du iaf 3 år på dig från leveransdatumet/inköpsdatumet. Om det är fel på varan skall du inte skicka tillbaks det som ånger inom 14 dagar, då kan det bli du som får stå för att det är trasigt. Det är felanmälan datumet som räknas, inte när du får deras svar. Rakt av utbyte eftersom det inte funkade från början bör ske rätt snabbt, en sak som går sönder efter ett tag och skall på reparation/utbyte enl garanti så är 2-3v skälig servicetid.

Enklast är väl att ringa dem och prata med någon om att det inte funkade från början så skickar de säkert ut ett nytt och så skickar du in det du köpt med vändande post med en förbetald fraktlapp de bifogat... Typ så

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet så ta med dig delen till butiken och förklara läget. Eller bara gå dit och fråga. Brukar jag alltid göra om jag kan, väldigt smidigt tycker jag (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4X3R:

För jag har ju felanmält moderkortet igår morgon. [sic]

Igår var som bekant en lördag och idag är en söndag. Ingen kommer ha tittat på din felanmälan förrän nästkommande arbetsdag, alltså imorgon måndag. Därifrån tar det säkerligen en dag eller två att få svar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@H4X3R
Som tidigare nämnt av @knoxz så är det datumet som du felanmält det som gäller, inte deras svarsdatum. Härda ut tills det gått några arbetsdagar innan du kontaktar Inet är min rekommendation, du kommer antagligen få svar innan dess!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4X3R:

Hej. Har gjort en felanmälan på mitt moderkort på inet. Någon som vet hur långt tid det tar tills man får svar?

Har själv haft väldigt god respons av inet med mina egna ärenden och har fullt förtroende.

Om du anmälde på en helgdag så kanske vänta till på måndag för svar?

Jag tror inte du behöver vara orolig då jag själv känner att inet bryr sig om sina kunder och inte försöker sätta dit dem. Sedan kan man ha otur att prata med någon måndagstrött som inte fått sitt kaffe ännu och sköter ärendet dåligt. Håll ut till måndag så blir det nog bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Köpte du i butik eller nätet? För om du har köpt via nätet så kan du be de att göra ett återköp. Annars så får du vänta tills de svarar.

Köpt via nätet men moderkortet är defekt så vågar inte göra ett återköp.

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxz:

Felanmälan redan dagen efter, borde räknas som Dead On Arrival och bör bytas ut rätt snabbt. Reklamation har du iaf 3 år på dig från leveransdatumet/inköpsdatumet. Om det är fel på varan skall du inte skicka tillbaks det som ånger inom 14 dagar, då kan det bli du som får stå för att det är trasigt. Det är felanmälan datumet som räknas, inte när du får deras svar. Rakt av utbyte eftersom det inte funkade från början bör ske rätt snabbt, en sak som går sönder efter ett tag och skall på reparation/utbyte enl garanti så är 2-3v skälig servicetid.

Enklast är väl att ringa dem och prata med någon om att det inte funkade från början så skickar de säkert ut ett nytt och så skickar du in det du köpt med vändande post med en förbetald fraktlapp de bifogat... Typ så

Tack så mycket för ditt svar! Då hänger jag med Ringde dem nyss och de sa att jag ska få ett mail av dem imorgon

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Skrivet av H4X3R:

Hej. Har gjort en felanmälan på mitt moderkort på inet. Någon som vet hur långt tid det tar tills man får svar?

Tog en dag för mig, då fick jag direkt en returfraktsedel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Tog en dag för mig, då fick jag direkt en returfraktsedel.

Okej härligt! Ringde dem idag och de sa att jag skulle få returfraktsedel imorgon. Så får hoppas på det

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Skrivet av H4X3R:

Okej härligt! Ringde dem idag och de sa att jag skulle få returfraktsedel imorgon. Så får hoppas på det

Gick det bra för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4X3R:

Okej. Jag tänkte mer på den delen med lagen och så. För jag har ju felanmält moderkortet igår morgon. Vill inte att inet svarar om typ två veckor och sedan säger att jag inte kan reklamera för de t.ex har varit sega på att svara även fast jag gjorde felanmälan dagen efter jag inhandlade grejerna. Är inte så bra när det kommer till reklamation och allt som har med det och göra, för jag har aldrig varit tvungen att göra det förut :/

Jag felanmälde ett par hörlurar denna vecka som jag köpte för 1 månad sedan, ringde dem och de uppgav ca 5 dagars väntetid för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Gick det bra för dig?

Jadå det gick jätte bra. Skickade grejerna igår och de är hos inet nu. Toppen support och svinsnabba är dom. Gissar på att jag får grejerna på måndag som senast

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud