Permalänk

Usb till iphone??

Hej jag har razer 7.1 usb och undrar om det finns nån adapter jag kan köpa för att kunna koppla till min Iphone så jag kan lyssna på musik?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Uhm... någon får gärna förklara för mig hur den där fungerar... om den gör det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

@morxy49:

Vild gisning - Du sätter din razer 7.1 där och sen in i en AUX ingång

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Uhm... någon får gärna förklara för mig hur den där fungerar... om den gör det.

Tycker också den såg väldigt spännande ut...

Skrivet av DHW:

@morxy49:

Vild gisning - Du sätter din razer 7.1 där och sen in i en AUX ingång

Du vet om att "aux" är analog och USB är digitalt va?

Har iPhone någon superfunktion som kan skicka "USB-protokoll" över AUX-utgången?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

@morxy49:

Vild gisning - Du sätter din razer 7.1 där och sen in i en AUX ingång

Kan omöjligt fungera då det där är en passiv adapter. Jag vet inte varför den här adaptern finns över huvud taget, men den är inte till för att koppla in USB-headset i en telefon iaf, det är säkert.

TS, det kan kanske fungera med en OTG-adapter, om dessa ens finns till iPhone. Jag är väldigt osäker, men det är en ledtråd iaf.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Den fungerar inte.

Du kan inte omvandla analoga utsignaler till en digital signal utan signal-omvandlare. USB-porten på Razers lur tar emot en digital signal och inte en analog.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av morxy49:

Uhm... någon får gärna förklara för mig hur den där fungerar... om den gör det.

Skrivet av DHW:

@morxy49:

Vild gisning - Du sätter din razer 7.1 där och sen in i en AUX ingång

hmm Morxy fick mig att tänka. Jag tror att det borde fungera eftersom hörlurar drivs av analoga signaler och det är något som AUX skickar ut men inte USB. USB skickar ut digitala signaler men inte analoga. detta betyder att hörlurarna måste ha en DAC inbyggt för att göra om digital till analogt. men jag undrar lite hur det kommer fungera, jag är lite delat i den frågan. 50/50 att det kommer fungera eller inte. dock kostar dem bara 7 kr så varför inte testa?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

hmm Morxy fick mig att tänka. Jag tror att det borde fungera eftersom hörlurar drivs av analoga signaler och det är något som AUX skickar ut men inte USB. USB skickar ut digitala signaler men inte analoga. detta betyder att hörlurarna måste ha en DAC inbyggt för att göra om digital till analogt. men jag undrar lite hur det kommer fungera, jag är lite delat i den frågan. 50/50 att det kommer fungera eller inte. dock kostar dem bara 7 kr så varför inte testa?

Ett headset som är drivet av USB har garanterat en DAC inbyggt. Antingen i kabeln eller i själva lurarna. Det kommer alltså inte fungera, och det är 100% säkert.

EDIT: Hittade nu varför AUX-USB adapter över huvud taget finns. Tydligen så laddar och överför man låtar till en iPod shuffle med den adapters, då iPod shuffle inte har någon USB. Skum lösning, men dom verkar ha fått det att fungera.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Enligt https://forum.loopyapp.com/discussion/395/lightning-connector... t.ex. skulle det eventuellt gå att lösa.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H