Permalänk

Telefon som är smooth?

Finns det telefoner idag som är stutterfri?

Jag har haft en iPhone 5 länge, men iom iOS 7 så blev telefon segare och det uppstod hack osv i scroll och sånt.

Enda egentliga anledningen jag köpte ny telefon var för att bli av med stutters som är de värsta som finns..

Köpte då en iPhone 6 128Gb men när jag fick den hade den iOS 8.1.2 sedan uppdaterade jag den till 8.4.1 och nu har jag iOS 9, men från jag först startade telefon tills nu har den haft enorma problem med stutters/hack osv.

Eftersom både iPhone 6 samt nya iPhone 6s har problem med stutters, har android blivit bättre istället? Eller finns det inga laggfria-telefoner nu för tiden sedan iOS 7 kom?

Är det fel på min iPhone så man ska skicka in den eller gjorde jag ett dåligt köp?
Har nästan inte alls hört nånting om dessa problem iPhone 6 har så jag tänkte att den var problemfri som t.ex iPhone 5 hade när den släpptes.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag har en 5s och en 6, jag har inget stutter på mina.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Min iphone 6s har det bästa flytet jag upplevt.
Går du över till Android kommer du störa dig ännu mer på sådant. Provade en samsung s6 edge och jag klarade inte av med än 5 minuter med den.
Menyer öppnas "långsamt", appar likaså.
Svepningar hänger inte riktigt med i mitt tempo.

Förstår inte hur din iphone 6 kan vara så, måste vara nåt fel. Har dock aldrig jämfört med iphone 6, men jag har aldrig varit så nöjd med en telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Det är en Windows Phone du vill ha!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har du testa nån Windows mobil?
Jag gick från en Android till en Nokia Lumia.
Av dom 3 operativsystem jag har testat på en mobil , flyter Windows utan tvekan bäst.
Ska bli riktigt najs när dom släpper W10 till min lur , sen ser ju inte Microsoft 950/950X så värst dåliga ut i heller.
Sen finns det ju dom som ska snacka skit om alla andras mobiler , operativsystem osv..... men sådana personer lyssnar jag aldrig på.

Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Synd att det är så extremt begränsat med windows telefoner, och dom ser inte något vidare ut. Finns det öht en windows lur med t ex AMOLED?

Permalänk
Medlem

har ios8 på min iphone 5, fungerar helt ok. låter konstigt att en 6 skulle ha problem. någon app du installerat som bråkar kanske?

Permalänk
Medlem

Jag har en iphone 6s plus å de n hackar inte men edge plussen hackar en del i tillex fb när man skrollar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Synd att det är så extremt begränsat med windows telefoner, och dom ser inte något vidare ut. Finns det öht en windows lur med t ex AMOLED?

Lumia toppmodeller har AMOLED, ex Lumia 930, 950 och 950XL

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag kör OP2 och den har inga som helst problem. Den kan algga på internet ibland men de verkar mer ha och göra med internethastigeheten än telefonen i sig.

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Synd att det är så extremt begränsat med windows telefoner, och dom ser inte något vidare ut. Finns det öht en windows lur med t ex AMOLED?

Lumia 950XL, Lumia 950, Lumia 730, Lumia 735, Lumia 930, Lumia 1020, Lumia 810, Lumia 820, Lumia 822, Lumia 925, Lumia 928, Lumia Icon, Lumia 800, Lumia 900, Lumia 505..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

har du rensat apparna i "multitaskingvyn"? du vet när man dubbelklickar på hemknappen och får upp alla program så kan man "avsluta" dem genom att swipa uppåt. Annars kan det vara någon app som ligger och jävlas

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Synd att det är så extremt begränsat med windows telefoner, och dom ser inte något vidare ut. Finns det öht en windows lur med t ex AMOLED?

Vad tycker du är så extremt begränsat med Windows mobiler?
I början fanns det inte lika många appar , men nu tycker jag att allt det viktigaste finns tillgängligt.
Sen slipper du ju allt Virus i appar som Android lider av.
Men som jag sa innan , allt är personligt efter tycke och smak.
Tycker dock att Lumia 925 och därefter ser riktigt bra ut.

Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Nästa mobilköp här blir ialf en Lumia av de dyrare klassen.

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Finns det telefoner idag som är stutterfri?

Jag har haft en iPhone 5 länge, men iom iOS 7 så blev telefon segare och det uppstod hack osv i scroll och sånt.

Enda egentliga anledningen jag köpte ny telefon var för att bli av med stutters som är de värsta som finns..

Köpte då en iPhone 6 128Gb men när jag fick den hade den iOS 8.1.2 sedan uppdaterade jag den till 8.4.1 och nu har jag iOS 9, men från jag först startade telefon tills nu har den haft enorma problem med stutters/hack osv.

Eftersom både iPhone 6 samt nya iPhone 6s har problem med stutters, har android blivit bättre istället? Eller finns det inga laggfria-telefoner nu för tiden sedan iOS 7 kom?

Är det fel på min iPhone så man ska skicka in den eller gjorde jag ett dåligt köp?
Har nästan inte alls hört nånting om dessa problem iPhone 6 har så jag tänkte att den var problemfri som t.ex iPhone 5 hade när den släpptes.

har inte haft laggande menyer sen jag skaffade min första rejäla android telefon (nexus 4, nexus5 och snart oneplus X) köp dig en android lur med vanilla android / något som kan flashas till cyanogenmod t.ex. och njut av flytet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

mycket märkligt, jag har haft 1st iphone 4s, 2st iphone5 och 2st iphone5s, alla har varit 16gb modeller och har aldrig nånsin upplevt stutter eller hack, speciellt inte på iphone5 och iphone5s.
däremot har jag haft lagg och stutters o hängningar bland annat på varenda android lur jag haft, galaxy, one, etc....
Du kanske skulle hjälpas av att slå på begränsning i hur många appar man kan ha öppet i bakgrunden? på iphones så måste man stänga dom manuellt annars, men det är ju en reflex man gör utan o tänka på det, men kanske inte du?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Vem köper en windows phone idag? Har själv haft några olika allt från Nokia Lumia till Samsung flaggskepp osv. I slutändan faller allt på en sak. Utbudet utbudet utbudet. Det finns inga vettiga appar till windows phone. Jag skriver det igen. Det finns INGA vettiga appar till Windows Phone oavsett vad folk inbillat sig. Och det är därför de borde gå i graven allihopa. Missförstå mig inte. Jag fullkomligt älskar Windows Phone som OS. Verkligen älskar det. Och jag har gång på gång försökt leva med det faktum att banala appar som finns på både IOS och Android inte finns på Windows Phone. Men efter några veckor/månaders användning är slutsatsen exakt den samma. Det går inte att använda en APPtelefon som saknar vettiga appar. Det är som en sax som inte går att klippa med, en lampa som inte lyser, ja ni fattar. Så att behöva läsa folk som lovordar dessa windows telefoner är bortom mitt förstånd. Eller Ni kanske inte använder appar som alla andra använder dagligen eftersom "ni inte behöver dem", eller så har ni intalat er själva det i alla fall.

Finner det grymt märkligt att en så stor aktör som Mikkrosaft inte kan se till att det kommer ut vettiga appar. Nåväl. Köper du en windows phone kommer det flyta skitfint. Hurra för det. Men några vettiga appar kan du bara glömma. Och då är de bästa windows telefonerna knappast billiga. Borde kosta max 1000kr för alla modeller med tanke på skitutbudet på appar, oavsett spec. Att köpa en Lumia för att ta "bra" bilder är bara fånigt. Bättre köpa en billigare digitalkamera istället. Dessutom billigare. Nej. Tummen ner för windows phone. Och det kommer från en som verkligen VILL älska windows phone och dess telefoner. Android har jag inte mycket till övers för annars. Och IOS har blivit sämre med åren. Betydligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twebbas:

Utbudet utbudet utbudet. Det finns inga vettiga appar till windows phone. Jag skriver det igen. Det finns INGA vettiga appar till Windows Phone oavsett vad folk inbillat sig.

Nu kör jag inte Windows Phone längre, bytte för ungefär ett år sedan. När jag körde det saknade jag dock inga appar. Så att det saknas appar är din helt personliga åsikt.

Har liknande appar på min Android nu som jag hade på min Lumia förut.

Appar jag använder:
Sök
Kartor
Sms
mail
telegram
webbläsare
bankid
bankappar
swish
emby
kamera
reddit
facebook
instagram
spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Nu kör jag inte Windows Phone längre, bytte för ungefär ett år sedan. När jag körde det saknade jag dock inga appar. Så att det saknas appar är din helt personliga åsikt.

Har liknande appar på min Android nu som jag hade på min Lumia förut.

Appar jag använder:
Sök
Kartor
Sms
mail
telegram
webbläsare
bankid
bankappar
swish
emby
kamera
reddit
facebook
instagram
spotify

Håller med till 100%

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Finns det telefoner idag som är stutterfri?

Jag har haft en iPhone 5 länge, men iom iOS 7 så blev telefon segare och det uppstod hack osv i scroll och sånt.

Enda egentliga anledningen jag köpte ny telefon var för att bli av med stutters som är de värsta som finns..

Köpte då en iPhone 6 128Gb men när jag fick den hade den iOS 8.1.2 sedan uppdaterade jag den till 8.4.1 och nu har jag iOS 9, men från jag först startade telefon tills nu har den haft enorma problem med stutters/hack osv.

Eftersom både iPhone 6 samt nya iPhone 6s har problem med stutters, har android blivit bättre istället? Eller finns det inga laggfria-telefoner nu för tiden sedan iOS 7 kom?

Är det fel på min iPhone så man ska skicka in den eller gjorde jag ett dåligt köp?
Har nästan inte alls hört nånting om dessa problem iPhone 6 har så jag tänkte att den var problemfri som t.ex iPhone 5 hade när den släpptes.

Prova att dra in iOS 9.2 Beta, många säger att vissa saker är åtgärdade där.

Permalänk
Avstängd

Aldrig varit med om "stutter" på någon av mina iPhones. Däremot är det av naturliga skäl inget ovanligt att telefonen kan bli något segare med åren och i takt med nya uppdateringar som slukar resurser. Kör du sedan femtioelva appar i bakgrunden och surfar på tyngre sidor* med mycket ads, trackers och skit så kommer telefonen att upplevas som betydligt segare.

*Brorsan hade det problemet med sin iPhone 5S men installerade Purify som blockar i stort sett allt som går i Safari och helt plötsligt så var telefonen som ny.

Har själv idag en iPhone 6S och har inga som helst "stutters", lagg eller konstigheter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Lumia 950XL, Lumia 950, Lumia 730, Lumia 735, Lumia 930, Lumia 1020, Lumia 810, Lumia 820, Lumia 822, Lumia 925, Lumia 928, Lumia Icon, Lumia 800, Lumia 900, Lumia 505..

Där ser man, fler än vad jag förväntade mig! Kollade nu närmre på toppmodellerna, och det var väl 2 månader sen de släpptes nu och det finns inga i Sverige? Skulle inte vilja påstå att utbudet är enormt då.

Permalänk

Du kanske har rätt. Vem behöver appar som ex runkeeper när det finns Caledos Running (en annan app men som synkar mot ditt runkeeper-konto). Vem behöver bankappar när det finns Bankhubben (som någon privat kille själv knåpat ihop eftersom det inte finns några officiella bankappar för ex Swedbank etc för Windows Phone). Det finns ju förvisso Spotify som är en uråldrig variant som inte har hälften utav funktionaliteten som andra platformsversioner (Android/IOS).

En dåres försvarstal. Det finns inga vettiga appar. Att du skriver att du bara använder basic-appar som miniräknare betyder inte att alla andra gör det eller att andra inte har behov utav "riktiga" appar. Fakta kvarstår. Det finns inga vettiga (läs bra) appar till Windows Phone. Punkt. Problemet är att folk inte kan vara objektiva. Bara för att Du har köpt något så behöver det inte betyda att det är bäst. Allt jag köper är långtifrån bra. Du behöver inte heller ta det personligt när folk inte tycker om det du köpt, eller för den sakens skull försvara ditt inköp. Det är INTE du som skapat telefonen så lägg ner.

Så sluta sprid rena lögner om att det är typ samma apputbud som på en vanlig lur (Android/IOS).
Helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Det finns många androidtillverkare som gör tevliga flytande telefoner, Samsung är troligtvis sämst av alla på den punkten med sitt notoriskt slöa TouchWiz. Nexus-serien med vanilla-android är mycket trevliga, Sony gör ett endast lätt modifierat system som också funkar väl. Oneplus likaså.

Ta en titt på nya Nexus eller Sony skulle jag föreslå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange75:

Vad tycker du är så extremt begränsat med Windows mobiler?
I början fanns det inte lika många appar , men nu tycker jag att allt det viktigaste finns tillgängligt.
Sen slipper du ju allt Virus i appar som Android lider av.
Men som jag sa innan , allt är personligt efter tycke och smak.
Tycker dock att Lumia 925 och därefter ser riktigt bra ut.

Mvh / Mange

Jag sa ingenting om utbudet av appar, utan telefonerna i sig. Såg att någon nämnde ett tiotal telefoner dock, tyvärr var ju dock den senaste som släpptes i oktober inte på ingång i Sverige förrän i slutet av november, lite tragiskt.

Får hoppas de är snabbare med lanseringarna nästa gång jag behöver en ny mobil, skulle onekligen vilja testa något annat än Android och iOS. Virus i android appar har jag dock aldrig varit med om hittills, men oavsett hade det varit trevligt med något annorlunda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xyllian:

Det finns många androidtillverkare som gör tevliga flytande telefoner, Samsung är troligtvis sämst av alla på den punkten med sitt notoriskt slöa TouchWiz. Nexus-serien med vanilla-android är mycket trevliga, Sony gör ett endast lätt modifierat system som också funkar väl. Oneplus likaså.

Ta en titt på nya Nexus eller Sony skulle jag föreslå.

Sant, det är väldigt enkelt att byta från TouchWiz till något annat dock! Onekligen en nackdel att det ska behöva modifieras, dock.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av twebbas:

Du kanske har rätt. Vem behöver appar som ex runkeeper när det finns Caledos Running. Vem behöver bankappar när det finns Bankhubben (som någon privat kille själv knåpat ihop eftersom det inte finns några officiella bankappar för ex Swedbank etc för Windows Phone). Det finns ju förvisso Spotify som är en uråldrig variant som inte har hälften utav funktionaliteten som andra platformsversioner (Android/IOS).

En dåres försvarstal. Det finns inga vettiga appar. Att du skriver att du bara använder basic-appar som miniräknare betyder inte att alla andra gör det eller att andra inte har behov utav "riktiga" appar. Fakta kvarstår. Det finns inga vettiga (läs bra) appar till Windows Phone. Punkt.

"Det finns inga vettiga (läs bra) appar till Windows Phone. Punkt."

Du använt WP10 eller ens WP något?

Funkar helt utmärkt och Spotify appen är så dålig som folk säger.

Jag äger LUMIA 930 LG G4 och iFåne 6 och beställt 950XL.

Gillar lätt Lumia över alla tyvärr är batteriet dåligt i min 930 så använder G4 atm.
Så väntar på 950n

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

haft min xperia z2 sen den kom och aldrig haft några prooblem med stutters eller lagg eller nåting konstigt

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.

Permalänk
Medlem

"Stutterfri" upplevelse på android-sidan hittade jag i och med att jag köpte en Nexus 5.
I utvecklingsalternativ kan man ändra hastigheter på animationer i OS:et så att det känns som om det går fortare också.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av cider123:

Får hoppas de är snabbare med lanseringarna nästa gång jag behöver en ny mobil, skulle onekligen vilja testa något annat än Android och iOS. Virus i android appar har jag dock aldrig varit med om hittills, men oavsett hade det varit trevligt med något annorlunda.

Tror du missförstår här. Den visades i oktober och det har aldrig varit sagt annat än att säljstart blir i november.
Precis som Googles Nexus'ar. Dom gick inte heller att köpa samma dag som dom visades.

Jag tror att MS är något på spåren här i och med Windows 10, både på mobilen, datorn och på xbox'en. Det blir en stor målgrupp för utvecklare att strunta i...

Visa signatur

.:bjorn