Permalänk
Medlem

Få tag på apk filer?

Hej,

Jag har köpt en Nvidia Shield Android TV men det är tyvärr flera appar som inte stöds av enheten, ex Chrome och Canal Digital Go, så frågan är om jag kan få tag på dessa apk filer från annat håll och tvinga installationen?

Eller måste man vänta tills apparna finns tillgängliga i storen för shielden?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

apkmirror har ju en hel del grejer.

Chrome och andra google appar brukar inte vara så svårt att få tag på, Canal Digital GO har jag dock ingen aning om

Permalänk
Inaktiv

Du vill nog kolla lite mer på vilka appar du kan lägga in, hur du gör det och vad som finns stöd för.
Mycket info om allt du vill veta hittar du här: http://forum.xda-developers.com/t/shield-tv

APK filer hittar du lite här och där. Finns väldigt många ställen de laddas upp på, exempelvis här:
http://apk-dl.com/

Alternativt kan du ju bara ladda hem filerna till en telefon / emultoar och lägga över dem.

Permalänk
Medlem

Aha, ja man borde väl kolla vilka appar som apparaten klarar innan man köper men så blev det inte här.

Man kan iallafall installera appar enkelt på följande vis :

Install ES File Explorer on both devices, then on your phone (or whatever has the app you want to push) tap on the hamburger menu and go down to Library->App. Select one or multiple apps, then menu->send. Make sure the Shield is on the same network, and open up ES File Explorer on it. The Shield should show up on your phone, just select it and it will send the APK(s) over.

Det tråkiga är dock att apparna inte visas på huvudskärmen på Shielden men det är en annan fråga.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide