Ps store förbokning drog fel summa.

Permalänk

Ps store förbokning drog fel summa.

Tjo.
Bokat Fallout 4 i PS storen för länge sedan. Idag drog de pengarna från mitt konto och jag fick kvitto på mailen.
649 kr har de dragit och samma summa står på kvittot. Problemet är att de säljer det för 629kr enligt PS storen.
Inte mycket pengar men störigt av princip, och många bäckar små osv. Någon annan som råkat ut för detta, nu eller någon annan gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Tjo.
Bokat Fallout 4 i PS storen för länge sedan. Idag drog de pengarna från mitt konto och jag fick kvitto på mailen.
649 kr har de dragit och samma summa står på kvittot. Problemet är att de säljer det för 629kr enligt PS storen.
Inte mycket pengar men störigt av princip, och många bäckar små osv. Någon annan som råkat ut för detta, nu eller någon annan gång?

Priset när du bokade råkar inte ha varit 649? Det är väl helt enkelt så att du bokade spelet för ett visst pris och sedan får du spelet för priset du bokade det för, ganska vanligt.

En annan sak som man ju kan göra är att faktiskt ta kontakt med stället du köpte spelet istället för att vi här ska gissa oss runt.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Priset när du bokade råkar inte ha varit 649? Det är väl helt enkelt så att du bokade spelet för ett visst pris och sedan får du spelet för priset du bokade det för, ganska vanligt.

En annan sak som man ju kan göra är att faktiskt ta kontakt med stället du köpte spelet istället för att vi här ska gissa oss runt.

Nej, det kostade inte 649 när jag bokade. Ja, jag ska kontakta Sony (duh).
Sedan har jag inte bett någon här gissa, utan frågade om någon råkat ut för samma sak, vilket kan vara mycket möjligt.
Bespara mig dylika kommentarer i framtiden, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Nej, det kostade inte 649 när jag bokade. Ja, jag ska kontakta Sony (duh).
Sedan har jag inte bett någon här gissa, utan frågade om någon råkat ut för samma sak, vilket kan vara mycket möjligt.
Bespara mig dylika kommentarer i framtiden, tack.

Vad står det på din bokningsbekräftelse från "för länge sen" då? Och vad spelar det för roll om folk råkat ut för det? Det gör fortfarande inte att vi kan lösa det åt dig. Men vill du inte ha kommentarer om att t.ex. kontakta dem och andra saker som faktiskt hade hjälpt dig lösa problemet så är det kanske lite fel grundtanke att starta trådar på forum sökandes hjälp.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du letar upp din gamla order bekräftelse, verifiera att det faktiskt står 629 kr och sedan kontaktar du SONY om det här problemet.

Står det inte 629 kr där så kan du skippa kontakta Sony i frågan då du förbokade spelet för det priset, vissa butiker uppdaterat priset till lägsta, andra behåller priset du beställde för o.s.v.

Du gör detta här: https://www.playstation.com/sv-se/get-help/contact-us/

Ingen här kan hjälpa dig mer här.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat en massa otrevligt trams.

TS: Att be om hjälp och sen vara otrevlig är inte direkt rätt väg att gå.
Om du vill ha hjälp så ändra tonen något, tack.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord