Razer uppdaterar MMO-spelmusen Naga med ny sensor och belysning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Jag tror inte du behöver den med tanke på wod spell/abilty rotations har du nog med keybindings och över.

off: lite konstig tid att komma tillbaka när det är dött och väntar på legion.

så otroligt mycket och göra i WoW har nog aldrig varit så mycket att göra varje dag förut och snart kommer det en ny säsong i pvp också

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Det är motsatsen vad jag och flera upplever.
grinda daily apexis är inte kul för 5öre, sedan ashran blev mandatory för offset gear gick det helt ner i avloppet( för att inte nämna pvp balance), nä ge det några dar så får du se.
sen ska vi inte prata om garnisons och utöver hfc finns det inget att göra .

Permalänk
Avstängd

Kan säga att jag skaffade razer naga när första versionen kom ut, och haft alla versioner sedan dess förutom den absolut nyaste.

När man spelar high rating pvp kan jag säga från egen vy att jag aldrig någonsin kommer komma tillbaka till en "vanlig" mus, och vänjer man sig med en sådan mus och kör på riktigt top level är det nästan ett krav.

Bara binds som-
Tar friendly 1,2,3 Tar enemy 1,2,3 Focus enemy 1,2,3 cyclone 1,2,3 focus clone 1,2,3 osv.
Alla target binds/focus binds för spel i 1,2,3 är garanterat mer än 20-30 binds.

För du kan aldrig vara lika snabb med att clicka frames/clicka addons som du kan vara med binds för specifika spells.

Att vara den som är dem milli sekunderna snabbare med att kasta en CC spell än den andra är 100% avgörande i high rated pvp när du t.ex. möter mirror comps.

EDIT sen ofc går det att leva på WoD oneshoot Dk/ww/x eller turbo osv och bara pve traina targets, men nu snackar jag comps där det behövs lite mer.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Kan någon här, som spelar med 6000 dpi eller högre motivera varför du gör det? Är det att man har hög dpi och sänker in-game sense till 0,1 och på så vis får bättre precision? Jag förstår verkligen inte.

Finns det någon som planerat att spela med 16000 dpi? Motivera gärna det också. Man kan ju för f*n inte ens hantera pekaren i desktop/surf med så löjligt hög dpi...

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Kommer dock aldrig mer lita på Razers kvalitet. Har haft 2st Naga's och ingen av dem fungerade felfritt längre än 1 år. Vanliga musknapparna (vänster/höger) och scrollhjulet började antingen dubbelklicka eller sluta fungera. Sitter med Roccat's Nyth nu. Om kvaliteten faktiskt är bättre eller ej återstår att se, men rent fysiskt känns det som en mer stabil mus.

Visa signatur

Death is... whimsical... today
-------------------------------------
AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | HyperX Fury 32GB 3600Mhz | ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix | Sound Blaster ZxR | Corsair RM750

Permalänk
Medlem

Mängden DPI måste väl ändå vara det minst viktiga att beskriva för en ny sensor om man nu inte sitter på deras marknadsavdelning och försöker spinna vidare på mångas missuppfattning att DPI skulle vara det som på något sätt mäter hur bra en mus är.
I dagens läge finns det förmodligen inte en enda mus på marknaden som har en DPI som inte är flera gånger högre än vad som någonsin kan göra någon som helst mätbar skillnad vid normal användning.

Vad jag vet finns det inte heller någon lasersensor som riktigt kan tävla med optiska vad gäller prestanda, om nu inte denna nya sensor är direkt revolutionerande jämfört med alla tidigare.
Tidigare lasermöss har ofta haft problem med upp till några procents accelerationsstörningar i sensorn. Speciellt på högre DPI brukar många lasermöss balla ur rejält. Så om de inte har en fullständigt revolutionerande typ av laser sensor så är denna höga DPI inte bara meningslöst utan direkt dåligt.

Lift off fixerat till 0.1 mm låter inte heller bra. Det låter extremt lågt. Det leder lätt till att sensorn slutar läsa av ordentligt om man gör snabba rörelser så att musen lyfts minsta lilla eller om man råkar luta musen lite grann.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

@Oliver91: Det är motsatsen vad jag och flera upplever.
grinda daily apexis är inte kul för 5öre, sedan ashran blev mandatory för offset gear gick det helt ner i avloppet( för att inte nämna pvp balance), nä ge det några dar så får du se.
sen ska vi inte prata om garnisons och utöver hfc finns det inget att göra .

har lirat i 6 månader och började på nytt konto eftersom jag blev bannad på mitt original konto och jag gillar att farma reputation och samla achievements så kan vara därför jag lyckas hålla igång utan att bli uttråkad samt att jag har fått för mig att lvla upp alla klasser till 100 och håller just nu på med min 5e karaktär

började också på iron-man challenge igår http://wowchallenges.com/index.php?Show=IronManRules

det finns många sätt att hålla igång men håller med dig att pvp'n är ruskigt tråkig men jag håller mig till bgs och arena och har inte rört ashran än

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Jag har en 8200 dpi naga, men kör med 1800 dpi, fattar inte varför man behöver mer än så.

1080 awp noscope

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Skrivet av Sadistical:

Kommer dock aldrig mer lita på Razers kvalitet. Har haft 2st Naga's och ingen av dem fungerade felfritt längre än 1 år. Vanliga musknapparna (vänster/höger) och scrollhjulet började antingen dubbelklicka eller sluta fungera. Sitter med Roccat's Nyth nu. Om kvaliteten faktiskt är bättre eller ej återstår att se, men rent fysiskt känns det som en mer stabil mus.

Ja det händer alla med gamla nags för eller senare, 2014 har en annan design och verkar ha bättre kvalitet, mekaniska knappar också, tror inte någon annan mus har det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Min naga 2012 börjar bli rätt skabbig, dock funkar den fortfarande felfritt. Har tyvär blivit helt beroende av minst 6 sido knappar för dota2. Så ska jag ersätta den får d bli något liknande.

Permalänk
Medlem

har 400 DPI och känner mig fullt tillfredsställd alltid faschinerats av dessa höga siffror dock.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: väldigt dedikerad ser jag, nåja gl hf

Permalänk
Medlem

Hur många punkter per pixel motsvarar 16000 DPI med normal ( för gamers antar jag rätt hög ) sensitivity och en 1080p skärm?