Permalänk

Pure rocks för-appade pasta.

Tjena mors,

Står i detta nu med mejslarna i näven och skruvar dator, helt klart trevligt.

Köpte mig en pure rock be-quit, lagom fläkt, lagom pris
Den kommer dock med för-applicerad pasta och min fundering är om den duger eller om man ev. vinner livslängd på att bensina rent den och springa över till affärn och hämta en tub "märkes" klet och applicera..

Den kommer sitta på en 6600k där en lättare överklock är planerad.

Alltså, finns det några marginella fördelar med att byta ut med tanke på livslängd/effektivitet eller ska jag skruva på med orginalet och köra på?

Mvh

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av TjippShiruba:

Tjena mors,

Står i detta nu med mejslarna i näven och skruvar dator, helt klart trevligt.

Köpte mig en pure rock be-quit, lagom fläkt, lagom pris
Den kommer dock med för-applicerad pasta och min fundering är om den duger eller om man ev. vinner livslängd på att bensina rent den och springa över till affärn och hämta en tub "märkes" klet och applicera..

Den kommer sitta på en 6600k där en lättare överklock är planerad.

Alltså, finns det några marginella fördelar med att byta ut med tanke på livslängd/effektivitet eller ska jag skruva på med orginalet och köra på?

Mvh

Tack

Du kan vara helt lugn med pastan som finns för-applicerad. Dessutom tvivlar jag på att Be quiet skulle använda en sämre pasta än den som vi konsumenter inhandlar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av TjippShiruba:

Tjena mors,

Står i detta nu med mejslarna i näven och skruvar dator, helt klart trevligt.

Köpte mig en pure rock be-quit, lagom fläkt, lagom pris
Den kommer dock med för-applicerad pasta och min fundering är om den duger eller om man ev. vinner livslängd på att bensina rent den och springa över till affärn och hämta en tub "märkes" klet och applicera..

Den kommer sitta på en 6600k där en lättare överklock är planerad.

Alltså, finns det några marginella fördelar med att byta ut med tanke på livslängd/effektivitet eller ska jag skruva på med orginalet och köra på?

Mvh

Tack

absolut inte! den har perfekt spridning när den är förapplicerad och borde göra ett bättre jobb än när du applicerar själv.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Tack för snabba återkopplingar folket, ovan egen-byggare så rather safe than sorry.

En har för vana att saker som följer med generellt brukar ligga en nivå under "eftermarknads", och när man ändå håller på tänker jag ^^.
Jag skruvar dit som det är

Tack.