Söker vänlig själ som kan hjälpa med Samsung Galaxy S6

Permalänk
Medlem

Söker vänlig själ som kan hjälpa med Samsung Galaxy S6

Hejsan!

Det här kommer bli en lite konstig post så hoppas att jag hittar någon som förstår och som är villig att hjälpa.

Det är nämligen så att när jag vaknade i förrgår så gick inte min Samsung Galaxy S6 att starta det som hände var att samsung loggan visades om och om igen. Efter att ha läst runt lite och försökt lite olika sätt som kunnat hittats på internetet hittade jag samsungs egna verktyg Smart Switch.

I Smart Switch finns en funktion som gör det möjligt att helt rensa mobilen och instrallera ny mjukvara på mobilen allt du behöver är din modellnummer och ditt serienummer på mobilen. Serienummret används endast som jag förstått för att få ut rätt mjukvara för ditt land, tydligen så har olika länder olika mjukvara.

Detta leder då till mitt problem, jag har tyvärr lyckats tappa bort min låda som följde med när jag köpte mobilen och enda sättet att få tag på serienummret är då genom några menyer i själva mobilen, som jag då inte kan komma åt då min inte vill starta.

Så jag ber då om någon vänlig själ skulle kunna skicka sitt serienummer till mig via pm eller liknande sätt, kan sitta i Skype och köra screenshare eller vad som helst, det enda jag kommer vilja göra med serienummret är att säga åt Samsung Switch att det är en svensk mobil så jag kan få svensk mjukvara på mobilen och förhoppningsvis lösa mitt problem.

Också om någon vet något annat sätta att få tag på sitt serienummer utan att måsta starta mobilen så skulle det vara underbart, jag kan endast komma åt nedladdningsgrejen och systemgrejen där man startar om mobilen och liknande.

Jag förstår att denna förfrågan är väldigt konstig men tackar i förhand hursomhelst med vilken hjälp ni kan ge.

EDIT: Har ringt Samsung och det löste sig, var bara jag som var nojjig efter att jag trott den gått sönder.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte så säker på Samsung, Men går det inte ta ur batteriet o kolla på klisterlappen ?

Edit: I annat fall har du ju mjukvaran på Sammobile..

SM-G920F

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Nu är jag inte så säker på Samsung, Men går det inte ta ur batteriet o kolla på klisterlappen ?

Edit: I annat fall har du ju mjukvaran på Sammobile..

SM-G920F

Det erkar inte som jag kan öppna baksidan tyvärr, tror de satt fast den med Galaxy s6.

Fungerar den mjukvaran med Samsung Switch?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nevil:

Nu är jag inte så säker på Samsung, Men går det inte ta ur batteriet o kolla på klisterlappen ?

Edit: I annat fall har du ju mjukvaran på Sammobile..

SM-G920F

Inte på S6an.

Skrivet av Zaltrip:

Det erkar inte som jag kan öppna baksidan tyvärr, tror de satt fast den med Galaxy s6.

Fungerar den mjukvaran med Samsung Switch?

Har för mig att detta står på baksidan av min morsas telefon, en S6 Edge.

Googla lite. Det från Sammobile är mjukvaran, den måste du själv flasha.
Jag vet inte om du kan det i Smart Switch, annars är det Odin som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte på S6an.

Har för mig att detta står på baksidan av min morsas telefon, en S6 Edge.

Googla lite. Det från Sammobile är mjukvaran, den måste du själv flasha.
Jag vet inte om du kan det i Smart Switch, annars är det Odin som gäller.

Hum för mig står det vara var mobilen är gjord på baksidan tyvärr.

Får väl kolla runt lite om det går att flasha själv, vill bara inte att det bryter någon garanti eller liknande.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zaltrip:

Hum för mig står det vara var mobilen är gjord på baksidan tyvärr.

Får väl kolla runt lite om det går att flasha själv, vill bara inte att det bryter någon garanti eller liknande.

Flashar man stock-rom (från exempelvis) sammobile så bryter man inget.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara göra en fabriksåterställning? http://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-g920f-galax...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zaltrip:

Hum för mig står det vara var mobilen är gjord på baksidan tyvärr.

Får väl kolla runt lite om det går att flasha själv, vill bara inte att det bryter någon garanti eller liknande.

Nejdu.
På morsans lur står modell, IMEI och serienummer.

/precis kollat

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nejdu.
På morsans lur står modell, IMEI och serienummer.

/precis kollat

Aha okej men blir väl att ringa till Samsung då.

Skulle nog vara det lättaste hursomhelst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Redan testat men det fungerade inte, ska ta och ringa samsung imorgon och fråga istället tror jag!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Har för mig att alla nummer brukar stå på kvittot/följesedel.

Permalänk
Medlem

@Larskrister: På kvitton/mm brukar det bara stå IMEI nummer.

Du borde dock kunna se all info du behöver i bootloader/fastboot.

http://www.androidexplained.com/galaxy-s6-recovery-mode/

Du kan även testa göra en factory reset via det och det borde lösa dina problem (systempartitionen borde inte vara modifierad då den är låst såvida du inte låst upp telefonen själv och rootat den eller dyligt, virus kan inte göra sånna ändringar).

Permalänk
Medlem

@Zaltrip:
Serienummret står på baksidan.

bland det sista som står där. S/N står för serienummer. står garanterat på din mobil med

S/N: xxxxxxxxxxxx

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Hejsan!

Det här kommer bli en lite konstig post så hoppas att jag hittar någon som förstår och som är villig att hjälpa.

Det är nämligen så att när jag vaknade i förrgår så gick inte min Samsung Galaxy S6 att starta det som hände var att samsung loggan visades om och om igen. Efter att ha läst runt lite och försökt lite olika sätt som kunnat hittats på internetet hittade jag samsungs egna verktyg Smart Switch.

I Smart Switch finns en funktion som gör det möjligt att helt rensa mobilen och instrallera ny mjukvara på mobilen allt du behöver är din modellnummer och ditt serienummer på mobilen. Serienummret används endast som jag förstått för att få ut rätt mjukvara för ditt land, tydligen så har olika länder olika mjukvara.

Detta leder då till mitt problem, jag har tyvärr lyckats tappa bort min låda som följde med när jag köpte mobilen och enda sättet att få tag på serienummret är då genom några menyer i själva mobilen, som jag då inte kan komma åt då min inte vill starta.

Så jag ber då om någon vänlig själ skulle kunna skicka sitt serienummer till mig via pm eller liknande sätt, kan sitta i Skype och köra screenshare eller vad som helst, det enda jag kommer vilja göra med serienummret är att säga åt Samsung Switch att det är en svensk mobil så jag kan få svensk mjukvara på mobilen och förhoppningsvis lösa mitt problem.

Också om någon vet något annat sätta att få tag på sitt serienummer utan att måsta starta mobilen så skulle det vara underbart, jag kan endast komma åt nedladdningsgrejen och systemgrejen där man startar om mobilen och liknande.

Jag förstår att denna förfrågan är väldigt konstig men tackar i förhand hursomhelst med vilken hjälp ni kan ge.

Stulen?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

Nej den är inte stulen, ringde Samsung igår och ordnade upp det så allt fungerar fint nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

@MGVguy:
Serienummret står på baksidan.

bland det sista som står där. S/N står för serienummer. står garanterat på din mobil med

S/N: xxxxxxxxxxxx

Vet inte om det är jag som är blind eller hur det är, men ringde iaf till Samsung som lyckades ordna upp det, tack för all hjälp iallafall.