Permalänk
Medlem

Input-lagg

Har bra fps och så men det är något som bara känns fel.
Trycker jag ner "W" så tar det tid innan karaktären svarar.
Jag provade att stänga av vsync men det hjälpte inte mycket. Undrar om det är en bugg eller om det ska vara såhär.
Minns inte alls att det kändes så här dåligt i skyrim.

4770k
16gb ram
GTX titan x2
w10

Permalänk
Medlem

Din dator är för dålig :D!

Skämt åsido. Tror generellt att motorn är felet. Testa att fixa lite med vsync i kontrollpanelen också?

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

@henkrik92:
brb skrotar datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

@henkrik92:
brb skrotar datorn

Haha, Släng den i pildammsparken och ge mig en karta så kan jag gå på skattjakt!

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk

Känner samma sak! Kör på 60 fps men det känns inte smooth

Permalänk
Medlem

Musen känns sen trots att jag har 60 fps.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Har märkt detta också. Särskilt i 3:e person och när man går tar det absurt lång tid för karaktären att reagera när man vänder sig om. Inte något överdrivet stort problem i 1:a person enligt min erfarenhet så långt även om det märks där också, men så brukar ju Bethesdas spel aldrig vara något vidare i 3:e person.

Permalänk
Medlem

Upplever inga sådana problem, men jag spelar med handkontroll,- Allt känns riktigt smidigt o rappt.

780ti, 2600k.

edit: Kör alltid i tredjepersonsvy.

Permalänk

Vanligt i Bethesdas spel, Skyrim, Fallout 3, Oblivion, alla har det. Går dock att fixa i Skyrim med ett par enklare tweaks men Fallout 4 får nog mogna lite innan en fix som fungerar för alla kommer fram...

Permalänk

Jag slapp det mesta av min lagg när jag aktiverade Hypertreading som jag normalt har off. Det gjorde stor skillnad både när det gäller fps ,men också inputlagen minskade. Verkar som att fallout 4 fungerar bra med HT. Det var någon Youtuber som gjorde tester och som det ser ut nu stryper spelet CPU om man inte har HT. Det kommer säkert lösas med patch i framtiden, men som det ser ut nu fungerar det mycket bättre med HT on. Spelet verkar vara väldigt CPU bundet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html

Detta inlägg har 4k+ upvotes på reddit och jag har själv provat det och kan konfirmera att det känns betydligt bättre, kan verkligen rekommendera att ni provar. Dessutom riktigt nice med ökad FoV. Jag ska ta nästa steg när jag kommer hem från jobbet och stänga av v-sync och sätta en FPS limit istället genom Nvidia Inspector.

Permalänk
Medlem

http://www.rockpapershotgun.com/2015/11/10/fallout-4-fixes/

Gör mouseacc fixen. Det gjorde grymt stor skillnad för mig. Tar max 2 min att fixa

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iWeeby:

http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html

Detta inlägg har 4k+ upvotes på reddit och jag har själv provat det och kan konfirmera att det känns betydligt bättre, kan verkligen rekommendera att ni provar. Dessutom riktigt nice med ökad FoV. Jag ska ta nästa steg när jag kommer hem från jobbet och stänga av v-sync och sätta en FPS limit istället genom Nvidia Inspector.

Grymt, tack för infon. Fixat.

Permalänk
Medlem

Så jävla less att sådant här ska behövas. Skillnad om det var 3-4 år sedan men idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

http://www.rockpapershotgun.com/2015/11/10/fallout-4-fixes/

Gör mouseacc fixen. Det gjorde grymt stor skillnad för mig. Tar max 2 min att fixa

+1 !

Ett måste !

första jag gjorde INNAN jag ens startat spelet var att stänga av accelration och differens mellan X och Y axel på musen, för jag visste att det skulle finnas och VILL INTE ha det, punkt

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Ni kan ju alltid prova att låsa upp vsyncen och sedan cappa det utanför spelet till 60 så slipper man allt input lag från vsync.
RTSS program som MSI AB, EVGA Precision eller Nvidia Inspector har alla stöd för frame limit.
Det är ju inte direkt CS men det blir iaf spelbart för mig efter det.

Permalänk
Medlem

Jag har försökt med lite olika tips för .ini-filerna, men det som verkar ha gjort susen för mig var att stänga Vsync för spelet i NVIDIA:s kontrollpanel. Plötsligt är all mouse lag bara borta. (Har iofs inte spelat så mycket sen jag ändrade, om tearingen blir helt olidlig får man väl välja. :-/)

Permalänk
Medlem

@PHJ: Ta en titt på din FPS så du inte helt låst upp den helt för hamnar man över 60 så snabbspolas spelet och man riskerar att fastna när man väljer att crafta eller hoppa in i terminaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

@PHJ: Ta en titt på din FPS så du inte helt låst upp den helt för hamnar man över 60 så snabbspolas spelet och man riskerar att fastna när man väljer att crafta eller hoppa in i terminaler.

-_-

Kunde de inte gjort det lite svårare att spela spelet.. :>

Permalänk
Medlem

Hade problem med terminaler i 144 fps med gsync, input lag och stuttering.
Windowed borderless sänker fps rejält.

Testade att ställa allt på low och allt fungerar utmärkt. Så tror det är någon inställning som gör skit av allt. Antagligen någon Gameworks grej. Så nu ska jag gå igenom inställningarna och hitta vad det är som sabbar allt. Börjar med SSAO...
(Har ett 980 Ti)