Välja perks (rent praktiskt)

Permalänk
Medlem

Välja perks (rent praktiskt)

Hej

Jag har ett lite oväntat problem med att välja perks.

Som jag förstod det skulle man kunna välja nivå 1 av vilken perk som helst förutsatt att man uppfyller SPECIAL-kravet (dvs inget krav på level)

Jag kan dock inte för mitt liv begripa hur jag väljer perks söder om L03 (det som står längst ut till vänster). Jag har t ex 7 INT, men jag kan inte komma på hur man väljer Science-perken

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Hej

Jag har ett lite oväntat problem med att välja perks.

Som jag förstod det skulle man kunna välja nivå 1 av vilken perk som helst förutsatt att man uppfyller SPECIAL-kravet (dvs inget krav på level)

Jag kan dock inte för mitt liv begripa hur jag väljer perks söder om L03 (det som står längst ut till vänster). Jag har t ex 7 INT, men jag kan inte komma på hur man väljer Science-perken

Håll in höger musknapp så kan du scrolla runt bland perksen... Dumt jag vet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ja herregud. Jag misstänkte att jag gjorde nånting fel, men när lösningen var så värdelös så ser jag inte det längre som mitt fel utan utvecklarens.

Samma sak med navigering i menyer och dylikt. "Tryck tab för att backa/avsluta" ? Det är ju uppenbart att spelet inte designats med tangentbord/mus i åtanke utan det är snarare en efterhandskonstruktion.

Har förvisso pyntat in ett par timmar i FO3/FNV på PC redan så man är ju van, dock fortfarende missnöjd

Tack för hjälpen hursomhelst SID

Permalänk

Funderade precis på detta, tack SID.

Permalänk
Skrivet av iDEOT:

Hej

Jag har ett lite oväntat problem med att välja perks.

Som jag förstod det skulle man kunna välja nivå 1 av vilken perk som helst förutsatt att man uppfyller SPECIAL-kravet (dvs inget krav på level)

Jag kan dock inte för mitt liv begripa hur jag väljer perks söder om L03 (det som står längst ut till vänster). Jag har t ex 7 INT, men jag kan inte komma på hur man väljer Science-perken

Skrivet av SID 6.7:

Håll in höger musknapp så kan du scrolla runt bland perksen... Dumt jag vet.

Som ovan, håll in höger musknapp. Kontrollerna på PC är allt annat än klara,
Detta är något jag först uppmärksammade när jag bytte till xboxkontroll efter ~5 timmars spelande. Även crafting och byggnation av ens settlements har extremt mycket tydligare och bättre kontroller när man har en kontroll.

Permalänk
Medlem

Och här tänkte jag hela tiden att spelet måste vara bättre att köra på tangentbord och mus men det verkar nog som om jag får försöka köra med handkontroll och de se hur det känns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@iDEOT: Längtar som fasen efter en UI-mod!
Vägrar använda handkontroll

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@xpanterx: det absolut värsta är ju att man måste röra musen för att highlighta något, man kan inte bara låta den hovra. 1/10 askasst UI.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

@xpanterx: det absolut värsta är ju att man måste röra musen för att highlighta något, man kan inte bara låta den hovra.

Trist kvarleva från spelmotorn. Man kunde ju tycka att de skulle ha fixat det, men det har varit så i evigheter.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.