Fallout 4 kraschar titt som tätt

Permalänk
Medlem

Fallout 4 kraschar titt som tätt

Hej!
Som trådtiteln säger har jag problem med att spelet kraschar lite när det känner fört.
Finns inget mönster i det hela utan det kan hända precis när som helst, ofta med 10-20 minuters mellanrum.
Misstänkte först att det var p.g.a xaudio som de patchade men det gjorde inte ett smack.

Kraschen är en typisk "crash to desktop", får inte upp några felmeddelanden eller något.
Funger fint i 6 timmar direkt efter launch, efter det började problemen.

Efter en del googlande kan jag inte hitta någon som har ett liknande problem så nu vänder jag mig till er!

TL:DR
spelet kraschar direkt till skrivbordet lite då och då

p.s
prestanda i 4k är riktigt kasst!
Får fler fps med 1440p@ultra än 4k@low

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Gå in på din steam spellista o högerklicka fallout 4. Sen gå till inställningar och beta o aktivera att köra beta versionen.
Hade samma problem att set krasha var 15 till 20 min men sen jag kör beta:n har det inte krashat en enda gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1:
1.1.30 beta?
Den släpptes skarpt igår, hjälpte dessvärre inte

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Är din 5820 överklockad? Prova kör i stock, kan ju vara en sådan enkel sak.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Har inte kraschat inifrån spelet själv ännu men det har kraschat väldigt abrupt från startmenyn ett par gånger när jag kört overlays som Afterburner och Fraps. Med båda igång samtidigt var det som värst. De verkar få spelet att bete sig lite skumt så att stänga eventuella overlays kan vara något att pröva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Efter en del googlande kan jag inte hitta någon som har ett liknande problem så nu vänder jag mig till er!

Konstigt, när jag var inne igår så började Steam fyllas med recensioner av folk som förbannade Bethesda för ett ***** buggigt spel med mera som kraschade hela tiden.

Permalänk
Medlem

Ehhhh... Du är medveten om att det är ett Bethesda spel som precis släppts va?
Lite tråkigt kanske, men det är rätt standard att det är såhär. Fallout 3, Oblivion, Skyrim... samma visa med alla

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Konstigt, när jag var inne igår så började Steam fyllas med recensioner av folk som förbannade Bethesda för ett ***** buggigt spel med mera som kraschade hela tiden.

Skrivet av inquam:

Ehhhh... Du är medveten om att det är ett Bethesda spel som precis släppts va?
Lite tråkigt kanske, men det är rätt standard att det är såhär. Fallout 3, Oblivion, Skyrim... samma visa med alla

Mycket medveten!
Skyrim fungerade dock hyffsat för mig, någon krasch här och där men inte i närheten lika många som i fallout.
provade nu att klocka ner min 5820k till stock, hände absolut ingenting!
Börjar få slut på idéer, hade varit trevligt med ett felmedelande.
Kan det vara för att jag tvingat fram SLI i spelet?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Mycket medveten!
Skyrim fungerade dock hyffsat för mig, någon krasch här och där men inte i närheten lika många som i fallout.
provade nu att klocka ner min 5820k till stock, hände absolut ingenting!
Börjar få slut på idéer, hade varit trevligt med ett felmedelande.
Kan det vara för att jag tvingat fram SLI i spelet?

Det kan vara så att SLI får ditt spel att krascha, stäng av det och kör på ett kort och se om det löser sig.

Permalänk

jag kör på ett kort och mig gör det exakt samma sak när jag trycker load och sedan på mitt save. tror det är så att den platsen jag tog ett save på inte va så jätte bra att savea på

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK