Samsung tillkännager Exynos 8 Octa 8890 med egenutvecklade ARM-kärnor

Permalänk
Melding Plague

Samsung tillkännager Exynos 8 Octa 8890 med egenutvecklade ARM-kärnor

Koreanska Samsung sluter upp med Qualcomm om att ha en egenutvecklad ARM-kärna, som kommer användas för nästa generations processorer och flaggskeppet Galaxy S7.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med egenutvecklat Hoppas S7 kommer ha utbytbart batteri och minneskortläsare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Betyder det att de fimpar Qualcomm även denna gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sony z6 vore en dröm med en sån här synd att det blir exklusivt till deras egna mobiler

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Kommer att aldrig köpa exynos om samsung inte börjar släppa källkoden och sånt, vill ha support från devs och sånt. Tills dess blir det Qualcomm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Hur är det med rommar osv till Exynos? Förut vet jag att det varit problem då Samsung inte varit noga med att dela med sig av källkoder/devkits etc osv där Qualcomm varit mer vänliga.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Kul med egenutvecklat Hoppas S7 kommer ha utbytbart batteri och minneskortläsare.

Varför? Ingen vill ha ett löst batteri. Så nej, det kommer inte att hända.

Permalänk
Medlem

Vill ha en Windows Mobile 10 med denna SoC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Betyder det att de fimpar Qualcomm även denna gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp, 50/50 verkar det som.
Troligen inte samma värmeproblem som med SP810 då...
http://www.gsmarena.com/exynos_8890_allegedly_enters_mass_pro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Varför? Ingen vill ha ett löst batteri. Så nej, det kommer inte att hända.

Är du helt säker på det? Tycker det är smidigt att byta batteri när det börjar bli dåligt. S6 lär ju ha noll andrahandsvärde när folk försöker sälja dem och batteriet räcker 4 timmar liksom.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Är du helt säker på det? Tycker det är smidigt att byta batteri när det börjar bli dåligt. S6 lär ju ha noll andrahandsvärde när folk försöker sälja dem och batteriet räcker 4 timmar liksom.

Om det verkligen hade funnits ett intresse för utbytbart batteri och minneskortsplats hade telefoner med dessa egenskaper sålt bättre än vad de gör. Det är fortfarande Samsung Galaxy och iPhone som dominerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad ska samsung ha för grafikkrets i sin nästa surfplatta då? Hoppats inte samma som telefonen (Mali-T880)
Måste vara bättre grafikdel i surfplattan än mobilen, jag spelar endast på surfplattan..
Har samsung galaxy tab s just nu, tycker inte tab s2 är värt att köpa, skiljer alldeles för lite prestanda mellan dom två...

Permalänk
Medlem

Grymt skönt när man flyger över pölen att kunna slänga in ett nytt batteri i note4an och fortsätta sin VR upplevelse, istället för att vara inklämd i en bagageplats stol.. har man tur får man 3 timmar ur ett fullt laddat batteri i den miljön.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är du helt säker på det? Tycker det är smidigt att byta batteri när det börjar bli dåligt. S6 lär ju ha noll andrahandsvärde när folk försöker sälja dem och batteriet räcker 4 timmar liksom.

Utbytbart i daglig användning eller enkelt att byta själv mha skruvmejsel eller liknande. är ju två olika saker.
Min gamla Nexus har tex inte utbytbart batteri men det tar 5 minuter att. byta det själv när det är utslitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är du helt säker på det? Tycker det är smidigt att byta batteri när det börjar bli dåligt. S6 lär ju ha noll andrahandsvärde när folk försöker sälja dem och batteriet räcker 4 timmar liksom.

Vanliga medelsvensson kan inte planera längre än två år nuförtiden... De köper sina telefoner med abonnemang på så lång tid och förlänger glatt sedan.. Ny telefon, barnen eller byrålådan får den gamla... Tyvärr...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.