Urkund, svenska till engelska

Permalänk
Medlem

Urkund, svenska till engelska

Om jag översätter ganska literellt från en svensk källa när jag skriver på engelska reagerar urkund på det?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

Om jag översätter ganska literellt från en svensk källa när jag skriver på engelska reagerar urkund på det?

Om du ska använda en källa eller ett citat så ska du ange det i ditt PM, men i övrigt så är det inte säkert att urkund reagerar på det.
Men om du vill göra det korrekt alltså. Annars vet jag inte tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Citationstecken + "my transl." samt egen analys är det enda som kan hindra att Keyser Soze kommer och bränner ner ditt och alla dina släktingars hus. Vad fan ska du fuska för?

Permalänk
Medlem

@guermantes: Aa du satt säkert och gjorde alla onödiga uppgifter som inte spelar någon roll, endå sitter du nu här med ett lågavlönat jobb och gråter på swec.

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem

Det är vad jag har hört allafall

Permalänk
Medlem

@Jakoby: Lite onödigt med personangrepp av det slaget. Skriv bara om texten, det är inte så svårt, oavsett hur onödig uppgiften än är. Du kanske går på gymnasiet, vet inte hur reglerna är där. Men på mitt universitet så kan man bli avstängd/utslängd för plagiat även när det är små onödiga uppgifter. Det kan vara bra att ha i åtanke.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

@morotis: Ok, tänkte bara att det är så man svarar någon som pratar om att bränna ner mitt och mina släktingars hus.

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Entusiast

Vet inte om urkund reagerar men det är inte tillåtet att rakt av översätta en engelsk text och presentera den som ett eget verk. Du har två alternativ. Antingen citerar du texten på engelska komplett med referenser och bifogar en svensk översättning eller så får du skriva om texten. Glöm inte källhänvisningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nej urkund kommer inte reagera på det.

(Och misstänker att du inte sett The Usual Suspects så gör det först)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vet inte om urkund reagerar men det är inte tillåtet att rakt av översätta en engelsk text och presentera den som ett eget verk. Du har två alternativ. Antingen citerar du texten på engelska komplett med referenser och bifogar en svensk översättning eller så får du skriva om texten. Glöm inte källhänvisningar.

Skrivet av OnK2:

Nej urkund kommer inte reagera på det.

(Och misstänker att du inte sett The Usual Suspects så gör det först)

Ok tack!

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

@guermantes: Aa du satt säkert och gjorde alla onödiga uppgifter som inte spelar någon roll, endå sitter du nu här med ett lågavlönat jobb och gråter på swec.

Ändå stavas det.
Och enda stavas enda osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakoby:

@guermantes: Aa du satt säkert och gjorde alla onödiga uppgifter som inte spelar någon roll, endå sitter du nu här med ett lågavlönat jobb och gråter på swec.

Lol...kan du inte skjuta några kilometer till bredvid målet?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Otrevligheter + fusk=hänglås.

Citat:

§1.1 Var trevlig och respektera andra.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...