Galaxy S6 Edge är långsam, hur lösa?

Permalänk
Medlem

Galaxy S6 Edge är långsam, hur lösa?

Hej, märkt på senare tid att min Galaxy S6 edge blivit långsam och tar tid på sig att svara på knapptryckningar etc. Hur löser man det? Någon app? Frigöra ram? Minne?
//MVH

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Hej, märkt på senare tid att min Galaxy S6 edge blivit långsam och tar tid på sig att svara på knapptryckningar etc. Hur löser man det? Någon app? Frigöra ram? Minne?
//MVH

Hmm startat om?
Fabriksåterställning?
Börja med det iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cappe:

Hej, märkt på senare tid att min Galaxy S6 edge blivit långsam och tar tid på sig att svara på knapptryckningar etc. Hur löser man det? Någon app? Frigöra ram? Minne?
//MVH

Typiskt för exynos mobiler. Ladda ner någon form utav Task Killer i play butiken, t.ex Task Killer eller Es Task killer.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

kör du stock launcher? testa byt till nova launcher samsungs touchwiz är ingen höjdare.. sen gör en virus check du kan ha fått nått skit utan att du vet om det kanske..

Permalänk
Medlem

Factory reset, sen är det inte exynos chipet i sig utan snarare som så att samsungs implementation av Android suger ganska hårt. Flasha custom rom och köp Nexus lur nästa gång

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Det är inte det vanliga Android-problemet då?
Att systemet med tiden blir segt, av alla appar man installerar och ständiga uppdateringar som görs?
Brukar själv köra ett par ominstallationer om året för att hålla allt igång.
Visserligen har jag bara kört Samsung, så kanske är Samsung-specifikt problem, men har för mig det brukar nämnas som en generell nackdel med Android.
Går ju snabbt när man kör Nova, och sparar hela hemskärmskonfigen i en liten backup-fil

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Helt plötsligt sent igår kväll märkte jag att den gick lite snabbare. Har nu tagit bort ''everything me launher'' och och ''ZUI'' locker och installerat Nova Launcher och kört task killer. Går mycket bättre nu.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

upplever att min också blivit lite segare. kanske dags att se över en taskkiller eller rensa lite appar?