Permalänk

IPS Panel? :)

Hej!

Nu är det såhär att jag ska införskaffa mig en 144hz, och det lutar mesta dels åt benq xl2411z! Och vad jag har hört så har skärmen kassa färger, och om man då går man från en IPS panel så kommer man bli extremt besviken...
Och nu till själva frågan, jag sitter på nån 60hz skärm från aoc, och vill veta om det är IPS eller inte Hur vet jag om det är en IPS panel eller inte? Det ända jag hittar om skärmen är: AOC 2367M, men hittar inget på google om det.

Mycket tacksam för svar!
//Victor

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1491318

Står att paneltypen är IPS

Edit: jag e trött.. inte rätt modell. Ge mig ett ögonblick

Edit2: är det inte 2367F eller FH?

Permalänk

Hittar ingen skärm med den modellbeteckningen.
Men alla skärmar som heter AOC 2367** har iOS panel.

** = andra bokstäver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Isaac Asimov

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blå-blå:

Hittar ingen skärm med den modellbeteckningen.
Men alla skärmar som heter AOC 2367** har iOS panel.

** = andra bokstäver.

Skickades från m.sweclockers.com

Coolt

Permalänk

Skit Tror ni att man vänjer sig vid en TN 144hz? Vill ju verkligen ha 144hz men inte betala för en ips 144hz

Permalänk
Skrivet av Victor Larsson:

Skit Tror ni att man vänjer sig vid en TN 144hz? Vill ju verkligen ha 144hz men inte betala för en ips 144hz

Gå och titta på en Benq xl2411z i en butik så behöver du ju inte gissa. Annars kan du köpa en dyrare TN-panel, om du vill ha bättre färger. Det blir ju aldrig lika bra som en IPS men det finns bra TN-paneler och sämre TN-paneler.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Skit Tror ni att man vänjer sig vid en TN 144hz? Vill ju verkligen ha 144hz men inte betala för en ips 144hz

kolla AHVA panel också, har snudd på lika stor färgrymd och betraktningsvinklar som en ips.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av LiquidPanda:

Gå och titta på en Benq xl2411z i en butik så behöver du ju inte gissa. Annars kan du köpa en dyrare TN-panel, om du vill ha bättre färger. Det blir ju aldrig lika bra som en IPS men det finns bra TN-paneler och sämre TN-paneler.

Vilka TN paneler är så kallad "bra" då?

Permalänk

Kommer ju ha denna 60hz IPS panel som second monitor då, och tror ni att det kommer se konstigt ut?

Permalänk
Skrivet av Victor Larsson:

Vilka TN paneler är så kallad "bra" då?

2560x1440 144hz TN-panelerna är generellt ganska bra, 100% sRGB och bra betraktningsvinklar. IPS är ju fortfarande bättre men skillnaden lär inte vara lika stor.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Kommer ju ha denna 60hz IPS panel som second monitor då, och tror ni att det kommer se konstigt ut?

Jag kör tre olika skärmar med väldigt olika färger men det går bra ändå. Alla är dock 60hz, men det borde inte heller göra någon större skillnad, tror jag.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk

Blir att slå till på en 144hz TN panel Har dock börjat bli osäker på vilken, så jag vänder mig till er igen Vilken 144hz för cirkus 3k skulle ni köpa i nuläget? Värt att säga är ju att komplett har black friday om 8dagar

Tack på förhand