Permalänk

Prisvärd skärm för "lite blandat"

Här kommer ännu en köprådsfråga:

Skulle vilja utöka minst en skärm och hoppas hitta något bra runt 22-24" på mellandagsreorna, har en rätt begränsad budget just nu på typ 2000:-
Tanken är att jag ska byta ut mina gamla med och ha 3 skärmar som passar ihop (har trippelfäste på önskelistan) så småningom, men får köpa en skärm i taget pga ekonomin.

Funderar på att börja spela lite (blivit sugen på Fallout 4 nu t.ex.) Men vill helst kunna t.ex. redigera mina vardagsfoton utan att störa ihjäl mig på färgkvaliteten.

Finns det några skärmar som kan rekommenderas för mig? Eller är min budget för snål för en skärm som ska klara enklare bild-/videoredigering, men samtidigt gå att börja spela på?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(Har idag 1st. Samsung Syncmaster P2350 och 1st. Philips 220WS.
Har inte spelat alls på dem, utan har varit mest programmering, surf, lite video- och bildredigering (inget direkt avancerat) och kanske nån film.
Dessa skärmar har dugit fint hittills för mig, det jag stört mig på lite bara är att färgåtergivningen skiljer lite mellan dem, men annars har de för det mesta funkat för mina amatörprojekt.)

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--

Permalänk

Sugen på denna själv!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3350453!
Fast bara om du har AMD grafikkort! 75hz bra också!
Den har AMD FreeSync den synkar med grafikkortet så du får jämna fps i spel!

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk

Har funderat lite och kommit fram till att det inte blir någon ny skärm just nu. Måste satsa på grafikkort först. (Kan inte köra 3 skärmar med mitt nuvarande, får köra enbart onboardgraffat då och det vill jag helst inte)

Tack annars för tipset, Freddie. Inga AMD här dock, men ändå

Visa signatur

--Humlor kan inte heller flyga--