Bästa kontantkort för min farfar?

Permalänk
Medlem

Bästa kontantkort för min farfar?

Så min farfar har hamnat på ålderdomshem. Mina fastrar som har hand om honom, tar inte så väl hand om honom. Han har begärt en telefon, men inte fått något efter 1 månad.

Så kom jag på att jag har en knapptelefon som jag använt som "backup" som jag tänkte ge honom.
Saken är att jag är en fattig student så har inte råd att betala varje månad till kontantkortet :/

Så jag letar efter det bästa kontantkortet att köpa till honom? Han kommer bara ringa. Inget annat.
Jag kommer lägga på pengar så ofta jag kan (Ska försöka jobba extra så jag kan betala hans telefon varje månad) och få andra i släkten att lägga till (Men tvivlar verkligen på att de bryr sig).

Några råd?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Wifog kanske?

Permalänk
Avstängd

@FBGKimpan: Inte gjort någon grundlig undersökning men såg att comviq har något de kallar "Fast pris mini" för 95:-/30 dagar, kan max tala i 200 minuter sen kostar det 0,45 kr/min. Annars har de fast pris för 145:- med obegränsad samtalstid.

Permalänk
Medlem

Jämförelse av de olika Kontantkort.se

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att Telenor fastpris är bäst? 99kr och då får man ringa hur mycket man vill i 31 dagar. Sen om de 99kr man laddar på finns "kvar" vet jag inte dock.

Men billigare än så kommer jag nog inte?

Skrivet av Genell:

Wifog kanske?

Då måste jag ju handla och hålla på, jag vill ha det så billigt och enkelt som möjligt :/

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Halebop? Dom har ju ingen kundtjänst man behöver betala för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan":

Det verkar som att Telenor fastpris är bäst? 99kr och då får man ringa hur mycket man vill i 31 dagar. Sen om de 99kr man laddar på finns "kvar" vet jag inte dock.

Men billigare än så kommer jag nog inte?

Nä, tror inte du hittar nåt billigare, och nä skulle inte tro att de 99:- finns kvar, det är mest troligt en avgift.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Kan detta vara någonting? http://www.hallon.se/

Dessutom, respekt till dig för att du tar hand om honom.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Kan detta vara någonting? http://www.hallon.se/

Dessutom, respekt till dig för att du tar hand om honom.

Där är 60 fria samtal vs obegränsade ifrån telenor.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Där är 60 fria samtal vs obegränsade ifrån telenor.

Samma sak med ComviQ. Där tankar du fastpris och sedan ringer och smsar du helt obegränsat i 30 dagar för 145:-
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Samma sak med ComviQ. Där tankar du fastpris och sedan ringer och smsar du helt obegränsat i 30 dagar för 145:-
/Lifooz

Då är ju comviq sämre eftersom telenor kostar 99.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Skulle gissa att Universal blir billigast. 34kr/mån + 95öre/samtal + 34öre/minut, förutsatt att han inte ringer så mycket att han kommer över 95kr/mån totalt. Isf blir nog hallon eller comviq billigare.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit läsa något alls men såg iaf detta nu efter snabb Googling:

http://www.vectonemobile.se/erbjudande/sverige-sparpaket.aspx

http://www.vectonemobile.se/erbjudande/allt-i-ett-paket.aspx

http://www.vectonemobile.se/erbjudande/all-in-one-maxi-paket....

Annar som någon nämnde kundsupport så har vi ju Vimla som ska vara bland dom absolut bästa enligt tester (har dock inte provat själv), tror inte dom har kontantkort per se men resten verkar ju iaf super i mine mening och billitgt dessutom, just nu halva priset i 3 månader på redan helt ok priser..

https://vimla.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Då är ju comviq sämre eftersom telenor kostar 99.

Sämre kan verkligen diskuteras.
Telenor är jättetrevliga ända tills den dagen du skall säga upp ditt abonnemang. >_>
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Då måste jag ju handla och hålla på, jag vill ha det så billigt och enkelt som möjligt :/

Såg nu att dem har ändrat lite. Innan var det att man hade ett visst antal minuter att ringa för varje månad. Då var det bara reklam för surf.

Permalänk

Gratis med kontantkort startpaket nu?

Har själv samma fråga. Har inte haft kontantkort på många år, men måste ha ett åt morsan. Det lutar åt Halebop Vänner, där man kan ringa för hela månadsbeloppet.
Är det gratis att beställa startpaket nu? Alla verkar påstå det. Trodde man var tvungen att betala för startpaket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flush_puppy:

Är det gratis att beställa startpaket nu? Stämmer det? Trodde man var tvungen att betala för startpaket?

Skaffa du från en återförsäljare kostar det, köper/beställer du direkt från operatörens hemsida är det i regel gratis.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.