Permalänk
Medlem

NZXT Kraken X61 280mm

jag funderar på att köpa NZXT Kraken X61 280mm och undrar om det finns plats för den i fronten på ett fractal design define r4 chassi?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag hoppades på en diskussion om självaste kylaren men svar på din fråga: Define R4 stödjer radiatorer upptill 240mm så kraken 61 kommer inte passa, däremot kan man modda chassit så att det får plats.

Permalänk
Medlem

Vad är det man måste modda? Är det bara skruvhålen för fläktarna eller är det betydligt mer än så?
Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheezuz:

Vad är det man måste modda? Är det bara skruvhålen för fläktarna eller är det betydligt mer än så?
Mvh!

Du måste borra i hålen där fläktarna sitter.
Här har du en sida där en person har gjort det och det verkar funka galant, varsågod och lycka till.

https://forum.teksyndicate.com/t/i-put-a-kraken-x61-in-to-a-d...

Mvh Eldorado

Permalänk
Medlem

Hejjj

Jag har nyligen blivit klar med mitt pc bygge. Här är listan.

Motherkort. Asus z170 pro gaming.
Cpu intel i7 6700k
Gpu XfX readon r9 fury
Minne. Samsung 950 pro nvme m.2. 256 gig
Ram. Adata ddr4 8 gig
Psu evga supersova 750 wat
Kylare. Nzxt kraken x61

Jag har ett problem och det skulle vara mycket härligt och få lite hjälp. Jag har installerat Kylaren den funkar fint och kyler. Temperaturen på CPu ligger vid last 40 c. Problemet är att jag får ett mycket iriterande klickade ljud, vid låg last. vid hög last får jag ett susande ljud tack i förhand !!!!

Permalänk
Medlem

Nu har det klickande ljudet försvinnut som fanns vid låg last. Lösningen till problemet var att sätta på proformence mode från CAM på cpu fläkten. Nu återstår bara det susande ljud dela gärna med er tips tack förhand!!!

Skickades från m.sweclockers.com