Permalänk
Medlem

Safari äter minnet

Hej igen!

Nyligen har Safari börjat äta minnet. Activity monitor visade i något skede att det använder 65 Gb minne. Lustigt då jag endast har 8 Gb till hands. Det verkliga problemet är att Safari kraschar en gång i timmen och det kräver omstart eller i bästa fall har det lyckats någon gång att Force quitta.

Har någon en lösning till detta? Kan det vara virus?

Tack för hjälp!

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem
Skrivet av _oZZar_:

Hej igen!

Nyligen har Safari börjat äta minnet. Activity monitor visade i något skede att det använder 65 Gb minne. Lustigt då jag endast har 8 Gb till hands. Det verkliga problemet är att Safari kraschar en gång i timmen och det kräver omstart eller i bästa fall har det lyckats någon gång att Force quitta.

Har någon en lösning till detta? Kan det vara virus?

http://i64.tinypic.com/28gv71k.png

Tack för hjälp!

Och en lösning hittades!!
Efter en ominstallation av OSX (som Apple-support föreslog och vilket inte gjorde någon förbättring) googlade jag lite djupare om ämnet och råkade komma över en sida som föreslog att radera mappen User/Library/Safari. Jag sparade bookmarks.plist och raderade mappen. Vid nästa start av Safari så fungerade allt som normalt igen. Ingen aning om vad problemet kunde varit.

Jag är i alla fall nöjd. Bra så!

Allt gott!

Mvh,
Oscar

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling