Permalänk
Inaktiv

Legit CD-Key sidor

Hej Clockers,

Jag tänkte kolla med er vart ni handlar era spel. Är det någon som använder sig av nätet?

Vilka sidor är egentligen helt legit? Hur vet man om en sida är legit?

Jag brukar titta på www.cdkeyprices.com, men jag antar att det inte är legit?

Permalänk
Medlem

Greenmangaming.
Brukar även använda mig utav https://isthereanydeal.com/

Här finns en lista på butiker, antar att alla är auktoriserade.
http://www.epicbundle.com/official-steam-reseller

Permalänk
Medlem

Diggar kinguin.net, köpte witcher 3 därifrån men hade lite krångel att aktivera det men det hjälpte deras support till med

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

g2a. Aldrig haft nå problemet där!

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Inaktiv

Det jag undrar lite över är om man inte kan få smaka på det sura äpplet efter ett tag om till exempel uplay märker att man köpt spel från en sån sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Det jag undrar lite över är om man inte kan få smaka på det sura äpplet efter ett tag om till exempel uplay märker att man köpt spel från en sån sida?

Oftast går det bra när man köper från större icke-auktoriserade butiker. Men vill du vara helt säker så kolla mina länkar. Rekommenderar starkt Greenmangaming. Ofta billigare än andra auktoriserade butiker också.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det har hänt att nycklar dragits tillbaka i stora batchar från de billigare siterna när det varit stulna nycklar inblandade.

Officiella resellers för steamnycklar är amazon, greenmangaming, gamers gate och gamesrocket (som jag inte kan något om) .
Finns andra pålitliga siter som humble bundle också.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Ja det har hänt att nycklar dragits tillbaka i stora batchar från de billigare siterna när det varit stulna nycklar inblandade.

Officiella resellers för steamnycklar är amazon, greenmangaming, gamers gate och gamesrocket (som jag inte kan något om) .
Finns andra pålitliga siter som humble bundle också.

Hur vet man vilka sidor som är pålitliga?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bonzajen:

Hur vet man vilka sidor som är pålitliga?

Jag är lite osäker på om valve själva har en lista på auktoriserade återförsäljare för steam eller inte.
Här är iaf en lista på vilka siter som brukar vara gold standard. Kan ha tillkommit/ändrat något sedan listan skrevs?

https://www.reddit.com/r/Steam/comments/2yhnsw/key_resellers_...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag är lite osäker på om valve själva har en lista på auktoriserade återförsäljare för steam eller inte.
Här är iaf en lista på vilka siter som brukar vara gold standard. Kan ha tillkommit/ändrat något sedan listan skrevs?

https://www.reddit.com/r/Steam/comments/2yhnsw/key_resellers_...

Undrar varför GMG inte finns på listan. Det är väl en auktoriserad sida?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Köpt från en massa olika, aldrig haft problem.

Permalänk
Skrivet av Interpx:

g2a. Aldrig haft nå problemet där!

Jag köpte fallout 4 prepurchase därifrån, efter 24h efter release gav jag upp och bad om en refund.
Dom sätter upp en subscription på deras G2A shield via Paypal som kostar 1.5€ i månaden eller något sånt nonsense.

Funkar väl annars väldigt legitimt, men har från och med detta senaste köpet hållt mig till kinguin, vilket man faktiskt får något efter man betalat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Interpx:

g2a. Aldrig haft nå problemet där!

Är inte det typ nätets mest olagliga hemsida?

Permalänk
Medlem

gamesplanet.com - Säkert och legit?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Skrivet av Bonzajen:

Är inte det typ nätets mest olagliga hemsida?

olaglig är den inte men finns ett och annat rötägg där som säljer koder betalade med stulna kort.

vad jag förstått är det typ en sida där man kan sätta upp sig som att sälja koder dock de flesta är väl koder köpa i länder där de säljs mycket billigare typ ryssland och inte ämnade för EU/Usa regionerna och där med bryter mot avtalet på steam, osv.

men sålänge du fåt en kod som inte är köpt med stulna kort, koder från stulna spel eller en piratkod så är koderna lagliga eller ja typ gråzon iaf.

dock inget jag rekomenderar då risken finns att koden blir bannlyst efter ett tag och i värsta fall får du hela steamkontot borttaget.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

olaglig är den inte men finns ett och annat rötägg där som säljer koder betalade med stulna kort.

vad jag förstått är det typ en sida där man kan sätta upp sig som att sälja koder dock de flesta är väl koder köpa i länder där de säljs mycket billigare typ ryssland och inte ämnade för EU/Usa regionerna och där med bryter mot avtalet på steam, osv.

men sålänge du fåt en kod som inte är köpt med stulna kort, koder från stulna spel eller en piratkod så är koderna lagliga eller ja typ gråzon iaf.

dock inget jag rekomenderar då risken finns att koden blir bannlyst efter ett tag och i värsta fall får du hela steamkontot borttaget.

Är det så illa att Steamkonton kan bli borttagna?

EDIT: Problemet är ju att det är INGEN som vet vilka försäljare som är lagliga eller ej. Vad händer om en mindre lokalbutik har köpt in olagliga spel och sen åker man dit pga det?

Permalänk
Medlem

Alla kan sälja olagliga keys utan att veta det precis som du säger. Därför finns det sidor som är auktoriserade och de som inte är.
Om en auktoriserad sida säljer en stulen kod av misstag är det säkert inga problem, köper du från en icke-auktoriserad sida får du skylla dig själv om de skiter sig.
Med det sagt köper jag alltid från Kinguin och har aldrig haft några problem. Extremt j*vla billigt men är dock icke auktoriserad.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av draztic:

Alla kan sälja olagliga keys utan att veta det precis som du säger. Därför finns det sidor som är auktoriserade och de som inte är.
Om en auktoriserad sida säljer en stulen kod av misstag är det säkert inga problem, köper du från en icke-auktoriserad sida får du skylla dig själv om de skiter sig.
Med det sagt köper jag alltid från Kinguin och har aldrig haft några problem. Extremt j*vla billigt men är dock icke auktoriserad.

G2A och Greenmangaming är ju också icke auktoriserade då med?

Permalänk
Skrivet av Bonzajen:

G2A och Greenmangaming är ju också icke auktoriserade då med?

har för mig greenmangaming är auktoriserad steamförsäljare.

g2A, g2play, Kinguin är samma företag och bygger på samma princip som jag tidigare tog upp. i princip ett ebay för cd-keys.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

har för mig greenmangaming är auktoriserad steamförsäljare.

g2A, g2play, Kinguin är samma företag och bygger på samma princip som jag tidigare tog upp. i princip ett ebay för cd-keys.

Har hört att vissa har varit med om stulna cd-keys där, så då är det inte riktigt legit va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Har hört att vissa har varit med om stulna cd-keys där, så då är det inte riktigt legit va?

gråzon. kan t.ex. röra sig om nycklar som är menade att säljas i länder där spel är billigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av versions:

gråzon. kan t.ex. röra sig om nycklar som är menade att säljas i länder där spel är billigare.

Vad händer om länder som inte är med i gråzonen använder nycklarna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

Vad händer om länder som inte är med i gråzonen använder nycklarna då?

Du riskerar att få kontot eller spelet ryckt, hur liten eller stor den risken är vet väl ingen direkt och lär vara olika beroende på vilket spel/tillverkare det handlar om.

Greenmangaming är helt legit, aldrig stulna nycklar eftersom de är auktoriserade.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Du riskerar att få kontot eller spelet ryckt, hur liten eller stor den risken är vet väl ingen direkt och lär vara olika beroende på vilket spel/tillverkare det handlar om.

Greenmangaming är helt legit, aldrig stulna nycklar eftersom de är auktoriserade.

När jag söker på "Greenmangaming legit?" så hittar jag inte att dom är auktoriserade återförsäljare.

Permalänk
Medlem

http://www.epicbundle.com/official-steam-reseller

Kan vara något att läsa, där några av de som faktiskt gjort spelen säger vilka affärer som de rekommenderar eller som är officiella återsäljare. Finns säkert fler också men det ger ju lite kött på benen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonzajen:

När jag söker på "Greenmangaming legit?" så hittar jag inte att dom är auktoriserade återförsäljare.

Men titta på de listor av auktoriserade försäljare som postats. GMG är helt legit.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Spelbutiken.se. Jag har köpt spel från dem sedan minst 8 år tillbaka och det har aldrig varit problem. Köper man "download-produkter", där man får cd-key via mail, så tar det oftast inte mer än en kvart innan den dimper ned i inkorgen.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Greenmangaming.
Brukar även använda mig utav https://isthereanydeal.com/

Här finns en lista på butiker, antar att alla är auktoriserade.
http://www.epicbundle.com/official-steam-reseller

Skrivet av m4gnify:

Oftast går det bra när man köper från större icke-auktoriserade butiker. Men vill du vara helt säker så kolla mina länkar. Rekommenderar starkt Greenmangaming. Ofta billigare än andra auktoriserade butiker också.

Skrivet av ArcticFire:

Undrar varför GMG inte finns på listan. Det är väl en auktoriserad sida?

Skrivet av Bonzajen:

G2A och Greenmangaming är ju också icke auktoriserade då med?

Skrivet av Bonzajen:

Har hört att vissa har varit med om stulna cd-keys där, så då är det inte riktigt legit va?

https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3t2yfd/greenma...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Där har vi svaret! Greenmangaming är inte 100%. Finns det någon sida med bra priser som är 100% legit?