Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

@Kiane Inte den som medföljer Sound Blaster Z, men mikrofonen som medföljer ZxR (och även Zx) är i mitt tycke rent skräp. Polarna klagade på att de aldrig hörde mig och var tvungen att lägga hela mikrofonen på en stapel böcker framför mig för att de skulle höra något jag sa och även då brusade det ganska mycket enligt dem. Nej, skaffa en modmic - mycket bättre val!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

@Kiane Inte på Sound Blaster Z, men mikrofonen som medföljer ZxR (och även Zx) är i mitt tycke rent skräp. Polarna klagade på att de aldrig hörde mig och var tvungen att lägga hela mikrofonen på en stapel böcker framför mig för att de skulle höra något jag sa. Nej, skaffa en modmic - mycket bättre val!

Nu snackar ni om två olika saker. Du tänker på headseten, som heter Sound Blaster Evo ZxR.

Sound Blaster ZxR är ljudkorten.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1630421

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023064

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nu snackar ni om två olika saker. Du tänker på headseten, som heter Sound Blaster Evo ZxR.

Sound Blaster ZxR är ljudkorten.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1630421

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023064

Tänker faktiskt på ljudkortet, Sound Blaster ZxR som jag själv äger Inte headsetet Mikrofonen jag pratar om finns på denna lilla sak:

Den är i mitt tycke skräp!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Tänker faktiskt på ljudkortet, Sound Blaster ZxR som jag själv äger Inte headsetet

Ok, då är jag med

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ok, då är jag med

Jag tänkte på ljudkortet också fast den enklare varianten med mikrofonen man sätter fast ovanpå skärmen. Så jag tolkar det som om jag väljer mellan modmic eller köpa nytt ljudkort så kanske modmic är ett bättre val i steg 1 och sedan köpa ljudkort när budgeten tillåter. Soundblaster Z och modmic är relativt nära i pris så jag tänkte antingen eller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kiane det låter som en bra idé. Du kommer märka en skillnad endast genom att byta ut hörlurarna till MDR-1A garanterat!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@Kiane det låter som en bra idé. Du kommer märka en skillnad endast genom att byta ut hörlurarna till MDR-1A garanterat!

Då får det bli så. Tack än en gång!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen specifik produkt som är billig så jag lägger tipset här.
dbrand (skydd/skins till telefoner m.m.) har 25% på allt det här dygnet (hur länge det nu är i deras världsdel).
Att tänka på så är det frakt, brukar landa på mellan $5-9 beroende på vad man handlar.
Så kanske inte är så billigt att bara köpa en baksida till sin iPån eller liknande.

Permalänk
Medlem

Fick mail från Webhallen angående HRT Stage:

"Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter har utgått, och din order 7163583 är tyvärr en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

186132: HRT Stage Vit [LB] | HAR UTGÅTT

Vill du göra en ändring i ordern ber vi dig kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Se gärna till att ha ditt ordernummer tillhands, samt artikelnummer på eventuell(a) utbytesprodukt(er).

Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att genom att logga in med dina användaruppgifter på www.webhallen.com och gå in på din medlemssida."

Permalänk

Undrar varför webbbutikerna inte kan ha samma erbjudanden via nätet - som de har på öppningserbjudanden i butiker?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Silverfisken:

Undrar varför webbbutikerna inte kan ha samma erbjudanden via nätet - som de har på öppningserbjudanden i butiker?

Oftast är erbjudande kopplade till den fysiska butiken för att man vill få trafik till just den butiken, som marknadsföring helt enkelt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Undrar varför webbbutikerna inte kan ha samma erbjudanden via nätet - som de har på öppningserbjudanden i butiker?

För att öppningserbjudanden handlar inte om att sälja varorna lika mycket som det är att få in folk genom dörrarna, det skapar intresse för butiken att se att det är mycket folk i lokalen som syns utifrån, samt att skapa en positiv känsla med platsen i sig. Med bonusen att folk lära sig hitta till platsen, speciellt om den ligger lite avsides. Finns fler orsaker.

Sedan väljer fler butiker att lägga ut varor med liten eller noll vinst (till och med förlust) i syftet av marknadsföringen ovan, och att då även lägga ut det till alla via internet skapar inte samma marknadsföring.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

undrar varför många butiker har valt att prissänka GTX 970 kort nu. de kostar dock ändå samma som för exakt ett år sedan under julrea/black friday..flera tips om gtx 970 kort har dykt upp i ett par veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

undrar varför många butiker har valt att prissänka GTX 970 kort nu. de kostar dock ändå samma som för exakt ett år sedan under julrea/black friday..flera tips om gtx 970 kort har dykt upp i ett par veckor nu.

Jag tycker inte de här tipsen om prissäkningar på 970 korten är något märkvärdigt, har rört sig om någon hundring för det mesta, men postas ganska ofta.

Tycker själv standardpriset borde ligga runt 3k konstant för att konkurrera bättre med 390, men folk väljer ju fortfarande 970, så varför inte?

Permalänk

För 3000 måste väl ett ASUS 970 spöa ett R9 390 i prestanda per krona? 970 verkar ju prestera rätt likt R9 390. Ibland bättre, ibland sämre. Fan. Skulle köpt ett!

Håller tummarna för att Black Friday kan leverera någorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

För 3000 måste väl ett ASUS 970 spöa ett R9 390 i prestanda per krona? 970 verkar ju prestera rätt likt R9 390. Ibland bättre, ibland sämre. Fan. Skulle köpt ett!

Håller tummarna för att Black Friday kan leverera någorlunda.

Det är ju rätt hugget som stucket gällande 390 och 970, 390 trillar ju också ner på 3k-sträcket. Det är ju egentligen vilken kylare som man föredrar som styr, samt vilken sync-teknik man använder - om någon.

Själv kör jag AMD för att freesync-skärmarna blivit så pass "billiga", kommer säkert återgå till nvidia när/om deras kort blir kompatibla med min skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ganska sugen på att slå till på AKG K550.
Vad rekommenderas för ljudkort/amp etc? Har ingen aning. Vill inte lägga så mycket, några hundra kanske.

Och hur står dom sig mot mot QH-90/HyperX Cloud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ganska sugen på att slå till på AKG K550.
Vad rekommenderas för ljudkort/amp etc? Har ingen aning. Vill inte lägga så mycket, några hundra kanske.

Och hur står dom sig mot mot QH-90/HyperX Cloud?

De är väldigt lättdrivna så vilken DAC som helst funkar nog. Men jag tror de med lite varmare klang matchar bäst med det neutrala ljudet i k550. Jag kör FiiO Olympus E10 och det låter supermysigt.
http://www.amazon.co.uk/FiiO-Olympus-E10-Headphone-Amplifier/...

Permalänk

Angånde silicon power ssd!

Hur bra e den gemfört med kingston tillex! bra pris men tråkig storlek vill ha 256gb:/ Kanske bäst och vänta till bf? förslag e på jakt efter en billig ssd! mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hur bra e den gemfört med kingston tillex! bra pris men tråkig storlek vill ha 256gb:/ Kanske bäst och vänta till bf? förslag e på jakt efter en billig ssd! mvh

Har inte läst något, tar bara för givet att det är en Intenso / Kingston V300 historia. Tycker själv att ~250gb är minsta man borde ha i sin egen dator, om man spelar överhuvudtaget.

BX100 250gb har ju gått för 700kr, och 850 EVO för 800kr (vilket också är 2 av de diskar jag främst skulle satsat på i budgetsegmentet), så där i trakten eller snäppet lägre skulle jag gissa på. Någon ssd bör ju dyka upp under BF även om det inte blir någon monsterdeal.

Permalänk
Medlem

100kr rabatt på S6. Kostade den inte typ 4990kr på Webhallen igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

100kr rabatt på S6. Kostade den inte typ 4990kr på Webhallen igår?

Det var flat varianten.

Visa signatur

®©

Permalänk
Medlem

Någon som har något att säga om Silicon Power slim ssd'n som kostar 399?

funderar på om den är bra?

http://cdon.se/hemelektronik/silicon-power-slim-s60-120gb-2-5...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin Amilund:

Någon som har något att säga om Silicon Power slim ssd'n som kostar 399?

funderar på om den är bra?

http://cdon.se/hemelektronik/silicon-power-slim-s60-120gb-2-5...

Inte bra, men för 400kr, kanske om man nu bara har 400kr att lägga.

Permalänk

Hmm nu fick man ju lite funderingar.. Är ju ute efter en 13" laptop.. Och nu när Lenovon blev billig hos Netonnet kanske man ska slå till?

Men är ju också väldigt sugen på en Skylake Asus ( se jämförelse)
Dock skiljer det ju ca 3k.. Är Asusen värd det?

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2878510&view=c

Eller ska man vänta tills Black friday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Intel 535 Series 120GB
540 MB/s läshastighet
480 MB/s skrivhastighet
5 års garanti
Pris: 499:-
Länk: https://www.netonnet.se/art/komponenter/harddisk/ssdsata2a5tu...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3053908

Är Intel 535 något att ha till en laptop med SATA II? Eller ska man köpa någon annan?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Är Intel 535 något att ha till en laptop med SATA II? Eller ska man köpa någon annan?

Du får ut max 3.0 Gbps istf 6.0 Gbps. Det är ju trots allt bra mycket bättre jämfört med en roterande hårddisk.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Är Intel 535 något att ha till en laptop med SATA II? Eller ska man köpa någon annan?

Bästa köp du kan göra till en gammal maskin med SATA II. Datorn blir som ny. Du kan dock inte använda disken fulla potential, men det är som natt och dag ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengan999:

Du får ut max 3.0 Gbps istf 6.0 Gbps. Det är ju trots allt bra mycket bättre jämfört med en roterande hårddisk.

Sant, blir nog ett köp då!

@sveaklockare Återkommer med wow-faktorn

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Återkommer med wow-faktorn

Vore kul om du la upp AS SSD benchmark också! Så vi kan jämföra med den PNY Optima jag köpte till min maskin med SATAII:

Dold text