Era första intryck utav Sony Xperia Z5

Permalänk
Medlem

Era första intryck utav Sony Xperia Z5

Nu när Z5 kommit ut i butikerna och ni har fått klämma och känna lite undrar jag vad tycker ni om mobilen?

Håller dem sina löften ? Vad är bra, dåligt etc ?

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad, jag har haft iphone sen bra många år tillbaka och tänkte nu ge android en chans. Siktar på Z5 Premium.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Jag har fått chansen att klämma på en Z5 premium genom jobb, jag säger vänta på den, Det är en väldigt trevlig telefon, men skippa spegel versionen den suger till sig fingeravtryck ifrån grannens hus...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lämnar tillbaka

Hej, jag har nu haft min Xperia Z5 i två dagar och ska lämna tillbaka den då telefonen blir varm.
Kan vara så att jag fått måndagsexemplar 'fick den på en måndag'
Blir nog inte en Z5 för mig i år

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk
Medlem

Sitter med en z5 Compact, kan inte säga annat än att jag är kanon nöjd. Vissa (speciellt vita modellen) har haft vissa issues men min fungerar felfritt. Inga värmeproblem, kvick, bra batteri osv saknar bara root men det lär komma snart:)

Var lite orolig efter allt man läst men ofta lite strul i början med alla modeller. Sällan varit så nöjd initialt med en ny mobil som jag varit med denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Har en Z5 Premium och är mycket nöjd än så länge. Många häftiga och användbara features, mycket smidigt gränssnitt och oj, så snygg den är!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hur upplever ni kameran?
Har sett många jämförelser på Youtube och i många fall verkar den få stryk av Galaxy s6, även fast den rent hårdvarumässigt bör vara bättre än S6.

Permalänk
Entusiast

Taskig kamera i praktiken, röd skärm, dålig byggkvalitet, blir väldigt varm, och dålig batteritid. Tjejen har en Z5 som jag jämfört med min OP2, skulle lätt ta OP2 över Z5 för samma pris, och när den då är betydligt billigare är det världens enklaste val.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag har haft diverse telefoner det senaste och när det gäller kameran har alltid Sonylurarna varit sämst för mig. Blir grynigt hela tiden om man inte tar kort i perfekt dagsljus.

Saknar fritheten i Android men gud vad nöjd jag är med min 6s. Speciellt på kamerafronten.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

Hur upplever ni kameran?
Har sett många jämförelser på Youtube och i många fall verkar den få stryk av Galaxy s6, även fast den rent hårdvarumässigt bör vara bättre än S6.

Skrivet av MrAdde:

Taskig kamera i praktiken, röd skärm, dålig byggkvalitet, blir väldigt varm, och dålig batteritid. Tjejen har en Z5 som jag jämfört med min OP2, skulle lätt ta OP2 över Z5 för samma pris, och när den då är betydligt billigare är det världens enklaste val.

Skrivet av SimpanDirr:

Jag har haft diverse telefoner det senaste och när det gäller kameran har alltid Sonylurarna varit sämst för mig. Blir grynigt hela tiden om man inte tar kort i perfekt dagsljus.

Saknar fritheten i Android men gud vad nöjd jag är med min 6s. Speciellt på kamerafronten.

Kameran har just fått en update som fixar mycket av det, min Z5C blir inte direkt varm och inte heller dålig batteritid men det var vissa som hade sturl i början, har hon uppgraderat?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ferrat:

Kameran har just fått en update som fixar mycket av det, min Z5C blir inte direkt varm och inte heller dålig batteritid men det var vissa som hade sturl i början, har hon uppgraderat?

Ja hon har uppdaterat, men det är ingen compact.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

@Ferrat:
Okej låter bra! Märkte du stor skillnad på kameran efter uppdateringen?
Är sugen på en Z5 Premium men kameran är viktig för mig så är lite osäker.

Permalänk
Medlem

@Monaco33:
Kameran kan fortfarande vara lite seg första gången man startar den men min vad jätte blurrig oavsett ljus nästan förut men nu blir bilderna mycket klarare, ge mig en liten stund så ska jag se om jag inte kan knäppa någon bild eller två.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Monaco33:
Här kommer några snabbt knäppta bilder, jag är allt annat än fotograf så dessa är helt auto settings och bara håll kameran och tryck på knappen gjorda

alla är med auto macro iom att de bilderna (iaf för mig) alltid blev värst, förut kunde man knappt läsa texter när det var aktiverat.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Ferrat:
Tack för bilderna!
Ser onekligen bättre ut än de tidigare jag sett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

@Ferrat:
Tack för bilderna!
Ser onekligen bättre ut än de tidigare jag sett

Såg att bilderna var 8 MP bara med 23 MP blev ännu skarpare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Monaco33:
Var ute med hunden, tog lite snabba 23 MP bilder både vanliga "landskap" och macro med och utan blixt (det är mulet ute).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood