Vilka buggar har ni stött på?

Permalänk
Medlem

Vilka buggar har ni stött på?

Har ni hittat några roliga buggar eller spelförstörande? Skriv på!

Själv så hittade jag en igår som gjorde att jag fick dubbelt upp av all loot. Jag laddade en äldre sparfil för jag gjorde fel val i en konversation, då var jag precis innan jag plockade upp en Fat Man, när jag plockar upp så står det att jag har för mycket saker på mig och jag tänker vafan? Kollar inventory så är där 2 Fat Man istället!

En annan "jobbig" bugg jag fått är från sån där minutemen quest där man ska rädda en by etc.

Byn ifråga är Sanctuary Hills, byn jag och säkert mänga fler använder som bas. Settlern jag ska prata med är långt ifrån där, en bit ifrån Starlight drive in tror jag det heter, settlern är död och kan inte tala med, lösning öppna konsollen och skriv resurrect sen klicka på liket, massa text kommer i konsollen sen stäng och pang personen står upp och man kommer vidare. Denna bugg har jag fått 2 gånger...

Permalänk
Medlem

Olika buggar jag stött på hittills;

- Picture in picture när det går över till automatisk dialog(d.v.s. när du ser både NPC och dig själv)
- Osynliga vapen och karta
- NPC's flyger fram sittandes i Diamond City och allt de kommer i kontakt med flyger iväg, items etc.

Sista har jag endast sett en gång men blev lite av ett WTF moment när jag såg det

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Olika buggar jag stött på hittills;

- Picture in picture när det går över till automatisk dialog(d.v.s. när du ser både NPC och dig själv)
- Osynliga vapen och karta
- NPC's flyger fram sittandes i Diamond City och allt de kommer i kontakt med flyger iväg, items etc.

Sista har jag endast sett en gång men blev lite av ett WTF moment när jag såg det

Åker på den titt som tätt. Bara att spara och ladda om förvisso men ändå störande.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

Ordnat i vad som händer oftast:

- Fast efter ha använt en Terminal. Bara att spara innan man använder en, varje gång.
- Hunden fastnar i en dörr
- Hunden och övriga NPC går in i något objekt/vägg
- Noclip efter att ha Quicksavat efter att ha lockpickat (hände endast en gång och jag vet inte varför, inte lyckats återskapa det)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson:

Åker på den titt som tätt. Bara att spara och ladda om förvisso men ändå störande.

Att starta om spelet löste det för mig, men har stött på det en två gånger kanske.

Permalänk

Spara som video klipp ut dom bästa buggarna. är ju sjukt roligt med ex: red dead redemption
går det att skapa buggar så människor får fel "skinns" ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Spara som video klipp ut dom bästa buggarna. är ju sjukt roligt med ex: red dead redemption
går det att skapa buggar så människor får fel "skinns" ?

Tänker du på bergslejonet som hade ett skin som en kvinna som attackerade spelaren i RDD?

Permalänk
Medlem

Fastnar i datorer/terminaler 9 av 10 gånger. Diverse fixes funkar inte för mig. Fastnar jag fortfarande efter 20 försök startar jag om spelet i windowed mode som sänker min fps till ~20. Funkar att använda då.
Använda terminalen, spara och starta om med normala settings igen. Sjukt störande.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Skrivet av Pecken:

Fastnar i datorer/terminaler 9 av 10 gånger. Diverse fixes funkar inte för mig. Fastnar jag fortfarande efter 20 försök startar jag om spelet i windowed mode som sänker min fps till ~20. Funkar att använda då.
Använda terminalen, spara och starta om med normala settings igen. Sjukt störande.

kör du med 144 eller 120hz skärm ?

@Rasmus117: RDD är ju fullt med buggar spöktåg som åker igenom varandra, åsnekvinnan. ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

kör du med 144 eller 120hz skärm ?

144
Asus ROG Swift PG788Q för att vara exakt.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Skrivet av Pecken:

144
Asus ROG Swift PG788Q för att vara exakt.

fallout 4 ska visst bara funka upp till 60-70fps sen får man dom buggarna att allt fastnar, Emil snackar om det i fredagspanelen
http://www.sweclockers.com/artikel/21318-fredagspanelen-104-s...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson:

Åker på den titt som tätt. Bara att spara och ladda om förvisso men ändå störande.

Skrivet av zin:

Att starta om spelet löste det för mig, men har stött på det en två gånger kanske.

för mig räcker det att toggla tredjepersonsvy och sen tillbaka till förstaperson, haft osynlig pipboy också

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fallout 4 ska visst bara funka upp till 60-70fps sen får man dom buggarna att allt fastnar, Emil snackar om det i fredagspanelen
http://www.sweclockers.com/artikel/21318-fredagspanelen-104-s...

Detta stämmer, första dagen fastnade jag i varenda terminal, blev så jävla less så jag drog igång vsync i nvidia drivrutiner för att låsa fps till 60 (bara 60hz skärm) och sedan dess har det aldrig hänt. Däremot fått leva med input-lag pga det men men.

Annars har jag inte stött på så många buggar. Bara dum AI ibland och diverse ställen som man kan se rakt igenom / allt är helt vitt osv.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

för mig räcker det att toggla tredjepersonsvy och sen tillbaka till förstaperson, haft osynlig pipboy också

Yes, funkar det med upptäckte jag.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem

har oxå buggen med terminalen men det beror ju på iPresentInterval=0 så jag ligger en bra bit över 60 fps. Så fort jag stöter på en terminal nu så trycker jag f6 och spelar in via video capture i msi afterbuner och fpsen är begränsad till 60 fps. När jag är klar vid terminalen så tycker jag f6 igen och har inte stött på detta problem igen.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk

Har stött på en terminal där jag fastnade (quest specifik så var tvungen att hacka den), fick försöka ett gäng gånger sedan kom jag förbi. Aldrig hänt i någon annan terminal. Kunde inte gör något efter jag lämnat terminalen, förutom att vända mig max 45 grader...

Andra buggen var en boss som fastnade vid en dörr och inte kom runt den. Bra för mig då jag redan dött på den 5 ggr vid det laget. Lite fusk kanske men glad jag slapp göra en load till just då.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Ljudet i dialoger hörs inte. Ställde om ljudet i datorn till 16bitar 48khz. Det blev bättre men dialogen hörs ändå dåligt precis som i FO3 och Skyrim om man inte tittar åt precis rätt håll när man pratar med någon.
Nyss låste sig alla knappar i spelet. Gubben går inte att flytta. Pipboy går inte att öppna. Inventory går inte att öppna osv. Musen funkar och CTRL-ALT-DEL funkar så man kan stänga av och starta om.
Sjukt irriterande med så här kraftiga buggar!

Permalänk
Medlem

Jag tog stimpak och använde V.A.T samtidigt, min gubbe blev osynlig i nån minut.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk

* Att inte kunna sikta (Beskrivet nedan):
http://www.gamefaqs.com/boards/164594-fallout-4/72797728
* NPCs som lämnar konversationer halvvägs igenom
* "Settlers" fastnar i lägen där jag endast kan byta med dem.
* "Settlers" fastnar i lägen där jag endast kan migrera dem mellan "settlements" när jag vill tilldema dem ett arbete.

Permalänk
Medlem

Lite spoilervarning så...

Gjorde en quest åt paladin Danse, när jag kom tillbaka var BoS där och nu när han är en följeslagare så kan jag inte lämna in questen...

Dold text
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

- Flygande föremål á la skyrim i en källare.
- Omöjligt att få fram inventory, map etc. Verkar som armen inte orkar upp. Lätt att lösa med en f5 f9.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

-Grafikdrivrutiner krachar slumpmässigt, ibland blåskärm.
Lösning: Nytt grafikkort?

-Fastnat vid terminalen en gång
Lösning: Ladda om

-Vapen inkl. Pip-Boy blir osynliga
Lösning: Välj ett vapen med kikarsikte. Sikta en gång och när man släpper siktet kommer vapnet tillbaks.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som inte kan använda Bobbi's terminal? Störigt, INGA KASSASKÅP SKA VARA ORÖRDA!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

-Grafikdrivrutiner krachar slumpmässigt, ibland blåskärm.
Lösning: Nytt grafikkort?

-Fastnat vid terminalen en gång
Lösning: Ladda om

-Vapen inkl. Pip-Boy blir osynliga
Lösning: Välj ett vapen med kikarsikte. Sikta en gång och när man släpper siktet kommer vapnet tillbaks.

En annan lösning på pipboy och vapen buggen är att dra ut i 3dje person och in igen så funkar det.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Jag har varit med om att mappen inte är villig att öppna upp sig.

Permalänk

-Vapen inkl. Pip-Boy blir osynliga
Lösning: Välj ett vapen med kikarsikte. Sikta en gång och när man släpper siktet kommer vapnet tillbaks.

Permalänk
Medlem

Bilden får säga sitt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Lite spoilervarning så...

Gjorde en quest åt paladin Danse, när jag kom tillbaka var BoS där och nu när han är en följeslagare så kan jag inte lämna in questen...

Dold text

Har du testat att välja "dismiss" sen prova att prata med honom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har du testat att välja "dismiss" sen prova att prata med honom?

Yes, hjälper icke

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Andra buggar:
Spelet går automatiskt från första till tredje persons perspektiv ibland.
När man scrollar i sin pipboy så fortsätter det scrolla av sig självt ibland.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]