Permalänk
Medlem

Vilken mus ska jag köpa??

Hejsan!

Jag har nu i nästan ett år funderat på om jag ska köpa en gamingmus eller inte, jag lirar alltså just nu med en standard asus mus.
Nu har jag iallafall bestämt mig att köpa en men det är väldigt svårt att bestämma sig vilken då jag inte har någon erfarenhet. Jag spelar mest Moba och Fps-spel, men det ska va en mus som funkar till det mesta. Jag har normalstora händer tror jag och kör med fingertip/clawgrip.
Priset spelar ingen roll så länge det inte överskrider 1000 spänn, men behöver inte vara den exklusivaste varianten
Några förslag??

PS. Jag kan självklart åka och testa lite i en affär men vore bra om jag hade någon idé innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovine:

Hejsan!

Jag har nu i nästan ett år funderat på om jag ska köpa en gamingmus eller inte, jag lirar alltså just nu med en standard asus mus.
Nu har jag iallafall bestämt mig att köpa en men det är väldigt svårt att bestämma sig vilken då jag inte har någon erfarenhet. Jag spelar mest Moba och Fps-spel, men det ska va en mus som funkar till det mesta. Jag har normalstora händer tror jag och kör med fingertip/clawgrip.
Priset spelar ingen roll så länge det inte överskrider 1000 spänn, men behöver inte vara den exklusivaste varianten
Några förslag??

PS. Jag kan självklart åka och testa lite i en affär men vore bra om jag hade någon idé innan..

Det är väl en högst personlig sak vilken mus man föredrar, personligen föredrar jag Logitec och deras mjukvara för mus/tangentbord.
Kommer troligen själv byta upp mig från MX518 till denna.
https://www.netonnet.se/art/dator/mustangentbord/mus/logitech...

Finns även en lite enklare variant.
https://www.netonnet.se/art/dator/mustangentbord/mus/logitech...

Permalänk

Har kört med en steelseries sensei raw i 2år och är skitnöjd.

4st knappar att binda tex granater på.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Jag gillar Steelseries-sensei-pro ligger gött i handen och inte massa onödigt knappar och lull lull, dock tveksam mjukvara.

Åk till en buktik och kläm och känn på lite olika möss å se vad som faller dig i smaken.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Kläm och känn är det som gäller. Det är nästan viktigast att den passar tassen och känns bekväm.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en QPAD - 5K, och är supernöjd Kan jag rekommendera starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovine:

Hejsan!

Jag har nu i nästan ett år funderat på om jag ska köpa en gamingmus eller inte, jag lirar alltså just nu med en standard asus mus.
Nu har jag iallafall bestämt mig att köpa en men det är väldigt svårt att bestämma sig vilken då jag inte har någon erfarenhet. Jag spelar mest Moba och Fps-spel, men det ska va en mus som funkar till det mesta. Jag har normalstora händer tror jag och kör med fingertip/clawgrip.
Priset spelar ingen roll så länge det inte överskrider 1000 spänn, men behöver inte vara den exklusivaste varianten
Några förslag??

PS. Jag kan självklart åka och testa lite i en affär men vore bra om jag hade någon idé innan..

kan rekommendera Razer naga hex
nött på min i 2/2.5 år och fungerar kanon
och då lirar jag både moba och fps
https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

Nu har priset ökat 250kr sen jag köpte den förra året men den har varit nere på rea för 800kr:
https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gaming...

Musen kan vara både trådad och trådlös vilket är ruggigt smidigt ibland. Den har "gummilister" på sidorna som gör att man aldrig tappar greppet och bra precision. Skrollet är tyst och inte överdrivet många knappar på den.

Permalänk
Medlem

Det är lite skillnad på nyare möss och gamla. Jag gjorde en uppgradering från en gammal MS mus till en steelseries rival, fanns billigt på teknikmagasinet. Så den kan jag rekommendera. Tror jag betalade 600 kr nånting.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

qpad optical 8k. Klart bästa jag haft.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Corsair M45 ligger störtskönt i näven!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder - Alla kommer rekommendera sin egen mus beroende på känsla historia med märken etc. Testa i affär och ta en du gillar!

Permalänk

Skulle startk rekommendera SteelSeries Rival. Har använt den i snart ett år och jag skulle nog anse att den är den bästa musen jag har haft.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2800628 Kanske ligger lite högt i pris för tillfället, köpte själv 2st för 800:-

En kanonmus som påminner mig om intelli 3.0 dagarna