Fallout 4 - Dör hela tiden, fast i en cirkel

Permalänk
Medlem

Fallout 4 - Dör hela tiden, fast i en cirkel

Hej Sweclockers!

Har kört fallout i omkring 6 timmar nu. Har varit intressant att spela men stött på några hemska problem.
Notera att jag är HELT ny till fallout serien och sådana quest-spel har jag alltid varit dålig på eller alltid haft otur med problem.

Jag har försökt att komma till Diamond City och stött på masser av städer men tyvärr blivit alldeles för påverkad av radioaktiviteten. Jag dör helt från ingenstans och försökt att ta mig igenom den jobbiga situationen i städerna där alla försöker döda mig, men jag tog mig till ett ställe där ett fåtal personer hjälper till att döda mutants osv även har jag tagit codsworth till säkerhet.

Jag har ingen aning varför jag ej kan spola tillbaks till då jag var i sanctuary hills på mina saves, det ända jag kan spola tillbaks är precis innan man öppnar vault 111, vilket är mycket långt bak i spelet.

Jag har även försökt att fast travla tillbaks till ett säkert ställe men när jag väl gör det så dör jag DIREKT och codsworth svävar över min döda kropp, sedan laddas det tillbaks till senaste checkpoint.

Så då måste jag fråga, vad fan ska jag göra? Har inga meds eller mat och är fast i denna jobbiga cirkel som gjort mig galen. Annars kan jag göra det värsta av allt, starta om hela skiten och börja om helt från början. Som tur är jag dock inte så långt in i berättelsen.

Hoppas man får ett snabbt svar då, skulle bli väldigt tacksam!

Permalänk
Medlem

sätt på godmode via konsol.

Permalänk
Medlem

@JohnLoco: Kommer inte det påverka mina trophies och grejer? Det var så när jag använde cheats på GTA 5, fick inga trophies och grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

@JohnLoco: Kommer inte det påverka mina trophies och grejer? Det var så när jag använde cheats på GTA 5, fick inga trophies och grejer.

Jag har använt godmode några gånger och vad jag vet har det inte påverkat något. Har fortfarande fått achievements. Annars kan du ju fuska till dig lite stimpaks och annat du behöver. Öppna konsolen och skriv "player.additem xxxxxxxx z" där xxxxxxxx är föremålets ID och z är antalet. En lista med ID:n hittar du här.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Har försökt öppna konsolen men det går inte, hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TedWyl:

@Bakgrund: Har försökt öppna konsolen men det går inte, hur gör man det?

Knappen Ö på tangentbordet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Haha satte på god mode men funkade inte ändå, så jag har valt att starta om hela spelet. Det är helt okej och kanske till-och med bättre. Jag har ändå inte kommit så långt

Men som sagt, tack för hjälpen och jag kanske använder cheats för skojs skull så det är bra att jag vet hur man gör iallafall

Tack så mycket för de snabba svaren!