Kan inte ändra upplösning på min andra skärm

Permalänk
Medlem

Kan inte ändra upplösning på min andra skärm

Den andra skärmen strular

Allmän icke pnp bildskärm

Hej, har ett problem som gör att jag inte kan ändra upplösning eller liknande på min andra skärm, de sägs även att den heter Allmän icke pnp bildskärm. Någon som vet hur man löser detta? Har uppdaterat drivrutiner, dragit upp kablarna några sekunder, provat att byta dvi kabel, men inget av de funkade tyvärr.. Läst lite här o där, men de löste sig inte. Så om någon vet så är jag grymt tacksam.
Detta har funkat förut.

Windows 8.1
ASUS r9 280
viewsonic vx2268wm är skärmen som strular

§3.1 i reglerna
Permalänk
Medlem

@aZMhej: Har du provat installera rätt driver från denna sidan?
http://www.viewsoniceurope.com/uk/products/lcd/vx2268wm.php#p...

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Yes, men det verkar inte funka att installera den, står att den inte hittar min skärm när jag installerar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aZMhej:

@MacAllan: Yes, men det verkar inte funka att installera den, står att den inte hittar min skärm när jag installerar det.

Då är det nog där du har problemet, skärmen kan inte identifiera sig mot OS.
Om det beror på dålig kabel, port eller något annat vet jag tyvärr inte.

Edit: Kör du med rätt DVI kabel, DVI-D DualLink

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Your monitor is not found. Plesae go to www.viewsonic.com and download the Standard_Monitor_Driver_Unsigned file. Tankar ned filen, men när jag ska installera så kommer ''These monitor drivers do not support this operating system!''

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Jag har provat med kabeln jag har till andra skärmen. Men skärmen finns i catalyst control center, där kan jag även ändra upplösning, men ej hz o bilden är riktigt kass..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aZMhej:

@MacAllan: Jag har provat med kabeln jag har till andra skärmen. Men skärmen finns i catalyst control center, där kan jag även ändra upplösning, men ej hz o bilden är riktigt kass..

Som jag fråga innan, är det rätt kabel?
DVI finns som mer än en typ, den skärmen har en DVI-D DualLink kontakt, vet inte hur det påverkar om man kör en annan typ av DVI kabel.

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Japp de är rätt kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aZMhej:

@MacAllan: Japp de är rätt kabel.

Ja då vet jag tyvärr inte vad problemet är.
Har du provat båda DVI kontakterna i grafikkortet och inte bara bytt kabel?
Båda skärmarna är kopplade i grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Hmm "'These monitor drivers do not support this operating system!''" Det låter väl som en orsak till varför det inte fungerar?

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem

@aZMhej:

Tänk på att alltid ha tydliga, beskrivande trådrubriker.

§3.1: Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Yes, har provat att byta i grafikkortet, och båda är kopplade dit.

Permalänk
Medlem

@fragwolf: Kan nog va så, men hittar ingen till windows 8.1

Permalänk
Medlem

@aZMhej:
Nä men då är det inte så mycket att göra åt än att ha det som du ahr eller köpa ny skärm, eller uppgradera till windows 7 Du kan ju även köra uppdatering till windows 10. hade jag nog gjort. Kanske finns något inbyggt i win10 som gör det funkar bättre?

När det funkade förut hade du win 8 då också?
Har du provat byta preliminär skärm? Du kan inte byta upplösning alls?

Visa signatur

.