Permalänk
Medlem

Datorstol med hög sitthöjd

Är på jakt efter en datorstol med hög sitthöjd. Bordet kommer att ha en höjd på ca 84cm vilket i sin tur kräver en stol med sitthöjd på minst 60cm. Är inte sugen på att köpa en stödstol/kassastol utan det är en vanlig arbetsstol med extra hög "gaslift" jag vill ha, kommer kombinera med ett fotstöd för att få en bra arbetsposition.

Verkar riktigt svårt att hitta, tyvärr är budgeten inte den bästa så har inte råd med typ specialbeställda Herman Miller, Kinnarps, HÅG osv. Kanske en stol med vanlig sitthöjd som har möjlighet att byta gaspelare? Gärna under 5000kr om det är möjligt. Kommer stå i en öppen lägenhetsmiljö och har lite krav på WAF, t.ex. stolar som DXracer går fetbort

Tips?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

jag skulle rekommendera second hand kinnarps, de brukar gå för ca 1500 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av crashtsc:

jag skulle rekommendera second hand kinnarps, de brukar gå för ca 1500 kronor

Jo, det är också ett alternativ. Men eftersom tråden behandlar hög sitthöjd så får du gärna utveckla ditt svar något

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Rekordmedlem

Om du måste ha ett så högt bord så höj golvet som stolen ska stå på i stället.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du ska sitta mycket så ska först stolen sättas i rätt höjd för benens skull.
Sen ska bordets höjd vara så att du får bra stöd för armarna.
Fuskar du någonstans och sitter mycket så får du snart ont någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du måste ha ett så högt bord så höj golvet som stolen ska stå på i stället.

Inget alternativ.

Skrivet av abki:

Om du ska sitta mycket så ska först stolen sättas i rätt höjd för benens skull.
Sen ska bordets höjd vara så att du får bra stöd för armarna.
Fuskar du någonstans och sitter mycket så får du snart ont någonstans.

Ja, och det justerar jag med en fotstöd för att få 90 grader vinkel. Bordets höjd kan jag inte påverka utan det är vad det är, därav trådstarten

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10