Permalänk

Joystick till bf4

Hej!!
Har spelat längre bf men aldrig har kunnat vara bra på att flyga. Är ganska sugen på att köpa en joystick till pc men har ingen aning av vilken är bra. Har nån koll på det ? vill spendera max 800kr
Tack!!
Ha det!!

Permalänk
Medlem

Du kan ta lite vad som helst i dom lägre prisklasserna.
https://www.komplett.se/search?q=joystick
Thrustmastern där för typ 499 ser riktigt bra ut.

Jag testade lite att köra med joystick och det fungerar rätt bra i bf4, men det är helt klart mycket enklare att växla mellan flygplan/helikopter och vanlig fotsoldat om man inte har en joystick som man ska dra fram och lägga undan. Om du sätter vänster ctrl till att vara "up" i flygläge så klarar du allt från tangentbordet ändå. (Helikopter flyger man alltid med mus och tangentbord såklart)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Hej gurk! !
Tack så mycket för ditt svar. Fick veta om Black friday är igång den 27 nov då kanske hittar man billigare då. Så klart ska man ha joystick till helicopter och flygplan det måste vara jätte kul också. Thrustmastern ska definitivt köra med eftersom du testade och det funkade.
Tack igen!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Donantonio: Hej, jag har inte thrustmastern (fast jag vet att den är helt okej) - jag har ett gammalt lik från 1800-frusitfast
http://www.amazon.com/Logitech-Freedom-2-4-Cordless-Joystick/... - som gör ett bra jobb. Om du kollar i menyerna under options så har du ju sett att det går att fininställa joystickreglage och knappar etc, så till och med den fungerade kanonfint.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Moderator
Forumledare

Om man är ute efter något väldigt prisvärt kan det vara värt att testa
Thrustmaster T-Flight Hotas X
då den har fått bra omdöme

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

hej! förlåt Gurk jag missuppfattade tack för svaret.
Thrustmaster T-Flight Hotas X ser riktigt snygg ut och dessutom är den billigt. ska kolla lite djupare i den också.
tack Nordhnet