Permalänk
Medlem

Värt att bygga bas?

Jag har spelat i 20 timmar och hållet på att bygga i sanctuary. Min fråga är om det är värt att bygga en stor bas ochbinte bara för questet. Har det några fördelar för mig? Är defense nödvändigt? Kommer det fiender till mig? Eller är det bara för att mina settlers ska må bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffy:

Jag har spelat i 20 timmar och hållet på att bygga i sanctuary. Min fråga är om det är värt att bygga en stor bas ochbinte bara för questet. Har det några fördelar för mig?

Har ingen påverkan på gameplayet i sig. Men det är kul att bygga! Sen kan man ju klart bygga ett eget skräddarsytt hem som är funktionellt med förvaring etc., det kan ju underlätta.

Så, är det värt det? Om du tycker det är tråkigt så nej. Annars ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

Jag har bara byggt ett litet hus för att prova på lite. Dock är det användbart för att sortera upp alla prylar. Har en vapenlåda, ammolåda, matlåda etc...

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Jag har bara byggt ett litet hus för att prova på lite. Dock är det användbart för att sortera upp alla prylar. Har en vapenlåda, ammolåda, matlåda etc...

Finns ju inbyggd sortering för vapen, ammo, mat osv.

Jag dumpar bara allt i workshopen, känner inte att byggandet ger mig nåt. Har bara spelat runt 15 timmar dock så det kanske är nåt som man kan pyssla med senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny_85:

Har ingen påverkan på gameplayet i sig. Men det är kul att bygga! Sen kan man ju klart bygga ett eget skräddarsytt hem som är funktionellt med förvaring etc., det kan ju underlätta.

Så, är det värt det? Om du tycker det är tråkigt så nej. Annars ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av bardbard:

Jag har bara byggt ett litet hus för att prova på lite. Dock är det användbart för att sortera upp alla prylar. Har en vapenlåda, ammolåda, matlåda etc...

Skrivet av immutable:

Finns ju inbyggd sortering för vapen, ammo, mat osv.

Jag dumpar bara allt i workshopen, känner inte att byggandet ger mig nåt. Har bara spelat runt 15 timmar dock så det kanske är nåt som man kan pyssla med senare.

okej tack, känner att man inte riktigt har så mycket användning för det men det är ju däremot ganska kul.

Permalänk
Medlem

Jag har dumpat allting i Workshopen, Men då ammo tar slut alldeles för fort, O de e kaotist med vapen i workshopen, Så tänkte ja rensa den, Scrapa allting som inte kommer behövas..

Har dock byggt ett "skjul" till mina 4 Power Armors också.. ^^ antar att man kommer få fler, har bara 3st T45 o 1 T60 just nu, Dock har ja delar ligger bredvid..

Däremot, Sanctuary är mina settlers nöjda, Måste man dock bygga på alla andra ställen också? Ja vill ju ha en bas, Inte massa små utspridda.. =/

Edit: Bygg för att de e kul, Annars tror ja de räcker med o hålla settlers nöjda..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Jag har dumpat allting i Workshopen, Men då ammo tar slut alldeles för fort, O de e kaotist med vapen i workshopen, Så tänkte ja rensa den, Scrapa allting som inte kommer behövas..

Har dock byggt ett "skjul" till mina 4 Power Armors också.. ^^ antar att man kommer få fler, har bara 3st T45 o 1 T60 just nu, Dock har ja delar ligger bredvid..

Däremot, Sanctuary är mina settlers nöjda, Måste man dock bygga på alla andra ställen också? Ja vill ju ha en bas, Inte massa små utspridda.. =/

Edit: Bygg för att de e kul, Annars tror ja de räcker med o hålla settlers nöjda..

Jo det får la bli lite lådor och att hålla mina settlers glada. Tack för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, men bara för att kunna odla lim. gör en sweatshop, odla majs, tatos och mutfruits.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Hjälpsam

Hur du bygger upp basen har mindre betydelse men att få upp statsen på basen gör lite skillnad.

Layout på bas och försvar gör ingen skillnad så länge inte attacken råkar ske när du är där.

Ju mer mat och vatten du har desto större risk är det för en attack
Ju mer defence du har desto mindre risk för attack blir det

Om du har Local Leader 2 och bygger butiker i basen så genererar de automatiskt caps som läggs i din workshop baserat på antal invånare i basen (och kanske andra faktorer med). Så gratis caps.

Om du odlar corn, tatos och mutfruit kan du koka det till starch=lim på spisen/kokgrytan

Så en stor och välmående bas ger dig adhecive, autogenererar caps, låter dig sälja/köpa saker utan att hitta en vendor.

Så du /behöver/ inte en stor bas, men det kan ge en del extra till dig.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Hur du bygger upp basen har mindre betydelse men att få upp statsen på basen gör lite skillnad.

Layout på bas och försvar gör ingen skillnad så länge inte attacken råkar ske när du är där.

Ju mer mat och vatten du har desto större risk är det för en attack
Ju mer defence du har desto mindre risk för attack blir det

Om du har Local Leader 2 och bygger butiker i basen så genererar de automatiskt caps som läggs i din workshop baserat på antal invånare i basen (och kanske andra faktorer med). Så gratis caps.

Om du odlar corn, tatos och mutfruit kan du koka det till starch=lim på spisen/kokgrytan

Så en stor och välmående bas ger dig adhecive, autogenererar caps, låter dig sälja/köpa saker utan att hitta en vendor.

Så du /behöver/ inte en stor bas, men det kan ge en del extra till dig.

Jag gissar på att wonderglue är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Keffy:

Jag gissar på att wonderglue är bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Wonderglue bruter ner till adhecive. Adhecive (lim) används i olika mängd i nästan alla modifikationer du gör på vapen och rustningar. Så om du vill ha top notch grejer samt justera dem efter din spelstil behöver du hinkvis med lim

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Wonderglue bruter ner till adhecive. Adhecive (lim) används i olika mängd i nästan alla modifikationer du gör på vapen och rustningar. Så om du vill ha top notch grejer samt justera dem efter din spelstil behöver du hinkvis med lim

Yes, har ju alltid sagt att allt fixar sig bara man har silvertejp o lim!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Hjälpsam

Detta tex var en helt vanlig Pipe-pistol från början ^^

idag en av mina mest använda vapen, lite klen men så got som rekylfri och skjuter så fort du klickar på musen (nästan)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har ej testat själv, men det finns rapporter om att du kan sätta upp de dyraste affärerna på flera ställen, typ 6-8 stycken "baser" så kan du typ tjäna 1500 caps på 10 minuter. Så bygger du upp en stark ekonomi som ger caps kan du säkert bara köpa det du behöver i slutändan, särskilt eftersom affärer för in nya varor typ varje dag.