Följ Black Friday på SweClockers

Permalänk
Medlem

@ZyntaaX:
Hah, spenderade precis alla mina pengar på körkort, inte behöver man vara student för att vara fattig i det här landet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

För din del räcker det med ett nytt grafikkort om du inte har problem med ditt moderkort eller din processor.

Det är just det jag har problem med. Datorn antingen fryser sig eller BSOD:ar. Har testat minnen från en annan burk och även nytt nätagg utan framgång, och temperaturer är det inget fel på, så jag har dragit slutsatsen att det antingen är moderkortet eller processorn som felar. Hade helst velat vänta på åtminstone Kaby Lake, men hellre satsa på Skylake och kanske byta till Cannonlake än att ha en ostabil dator

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Borde heta Nice Friday.

Vad är så svart och ont med nånting så bra?

Bättre val hade väl varit regular friday
Förra årets upplaga var så pinsamt dålig, framförallt på datorkomponenter med ytterst få undantag. Såsom fjolårets musmattor eller bläckpatroner/skrivare som var nedsatta med typ 50%

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Borde heta Nice Friday.

Vad är så svart och ont med nånting så bra?

Har för mig att någon skrev att det kallas black friday då den helgen vände företagarnas röda förlust siffror till svarta vinst siffror.

Permalänk
Medlem

Det ska vi följa

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@ZyntaaX:
Hah, spenderade precis alla mina pengar på körkort, inte behöver man vara student för att vara fattig i det här landet.

Haha sant

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Foxmaner:

Eftersom att få personer här tror på bf här. Hur är det att handla utomlands? vet att det är dyrare med frakt men ett ställe som amazon bör väl ha dom "riktiga bf" priserna?

Du får betala moms om du handlar utanför EU om det fastnar i tullen. T ex 25% på elektronik.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur priserna brukar ligga på Cyber Monday gentemot Black Friday? Om det är värt att skippa BF för att fynda på CM :/

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av makarickiri:

Någon som vet hur priserna brukar ligga på Cyber Monday gentemot Black Friday? Om det är värt att skippa BF för att fynda på CM :/

Brukar vara samma skit, så om du hittar nåt på Black Friday borde du nog inte vänta till cyber monday.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Dags å sluta apa efter jänkarna i allt vi gör. Vad ska vi ta över deras konsumeristiska "högtider" för?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag ska ändå shoppa lite och råkar det ha rabatt så varför inte? Förra gången fick jag tag i ett schysst trebensstativ till min systemare. 300 kr klart värt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Coldfire2143:
Och du firar jul för att hedra jesus kristus eller vad det nu är? Inte för att det är en trevlig tradition?

Permalänk
Inaktiv

Fast Black Friday har ju inget trevligt med sig.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en schysst router.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Du får betala moms om du handlar utanför EU om det fastnar i tullen. T ex 25% på elektronik.

vet men undrar om dom brukar ha dom "galna" priserna som oftast brukar vara i usa under bf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag ska handla mat om jag ser nått bra erbjudande.

Ingen spritdryck?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Att 4790K kommer reas duktigt nu när skylake släppts känns som en lågoddsare, ångrar grovt att jag ens köpte en Pentium i väntan på black friday då jag knappt spelat senaste veckan ändå.
Bara jag kan få tag i det med en 500GB SSD för under 3500 så blir jag helnöjd.

Allra trevligast vore förstås om Webhallen accepterar retur på skiten (har knappt haft den en vecka) så jag kan räkna bort det på priset hos dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Ingen spritdryck?

Skickades från m.sweclockers.com

Rea på Systembolaget?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Rea på Systembolaget?

Olagligt att rabattera sprit i Sverige
Olagligt för företag att bjuda på sprit också, man måste betala för den enligt lag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fextreme_fa:

Olagligt att rabattera sprit i Sverige
Olagligt för företag att bjuda på sprit också, man måste betala för den enligt lag.

Skickades från m.sweclockers.com

Förvisso, men måste man (t.ex. under företagsfest) betala spritskatt igen utöver själva inköpet?
Annars är det ju bara att sätta någon symbolisk summa. Staten har inte att göra med huruvida enskilda aktörer rent juridiskt går minus på sina förehavanden eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vem köper inte något på black-friday?

Köpte inget senaste 2 Black Friday och inte heller Cyber Monday. Då Black Friday rean i Sverige är som vanligt REA. Inget speciellt, jämfört med USA 50-70% RIKTIGT Black Friday REA och även det dyker upp nåt riktigt billigt. Så är jag ändå för sent ute.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Brukar inte handla svart...

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem

Vem bryr som om black friday när man kan fynda på sweclockers marknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

vet men undrar om dom brukar ha dom "galna" priserna som oftast brukar vara i usa under bf.

Beror på hur man bedömer ett "galet pris". I staterna slår ju folk bokstavligt talat ihjäl varandra för att få göra bra fynd. Jag vet inte, men med tanke på att folk är villiga att offra näst intill sitt liv så borde det vara typ 75% rabatt eller nåt i den stilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Ricerunner:

Att 4790K kommer reas duktigt nu när skylake släppts känns som en lågoddsare, ångrar grovt att jag ens köpte en Pentium i väntan på black friday då jag knappt spelat senaste veckan ändå.
Bara jag kan få tag i det med en 500GB SSD för under 3500 så blir jag helnöjd.

Allra trevligast vore förstås om Webhallen accepterar retur på skiten (har knappt haft den en vecka) så jag kan räkna bort det på priset hos dem.

Vad menar du för ssd?

Här har du en grym för 1590 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880210

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

Vad menar du för ssd?

Här har du en grym för 1590 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880210

Jo jag har redan kikat runt på diverse priser, men fick en oväntat hög lön denna månad och har en budget på ca 3500-4000 för att införskaffa lite vad jag vill.
4790K och 500GB SSD för max 4000 känns inte allt för omöjligt att man borde kunna få tag i under black friday, och det är bara dessa delar som krävs för att min rigg ska vara tipptopp för en vanlig vardagsgamer. Hade det gått få tag i en Pro inom den budgeten vore det förstås guld, men det kanske är lite för mycket att hoppas på.

Permalänk
Medlem

Blir inget köp denna black Friday. Köpte dock förra året en nvidia shield tablet. Men nu har man låst upp allt kapital i ett hus så då blir det att spara upp en ny buffert och köpa något nästa år istället kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Hoppar DDR3 minne ner ännu mer i pris kommer jag nog uppgradera till 32GB. inte för att det behövs.. men ändå

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Ricerunner:

Jo jag har redan kikat runt på diverse priser, men fick en oväntat hög lön denna månad och har en budget på ca 3500-4000 för att införskaffa lite vad jag vill.
4790K och 500GB SSD för max 4000 känns inte allt för omöjligt att man borde kunna få tag i under black friday, och det är bara dessa delar som krävs för att min rigg ska vara tipptopp för en vanlig vardagsgamer. Hade det gått få tag i en Pro inom den budgeten vore det förstås guld, men det kanske är lite för mycket att hoppas på.

har inte 4790K gått upp i pris? De hade ett jävligt prisvärt Z97 + 4790K på inet för någon månad sen. Just nu är de ju ingen idé att köpa då en 6700K är i stort sett lika dyr.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

har inte 4790K gått upp i pris? De hade ett jävligt prisvärt Z97 + 4790K på inet för någon månad sen. Just nu är de ju ingen idé att köpa då en 6700K är i stort sett lika dyr.

Men det var då själve gnffffgh!!!
Går bannemej inge bra för mig när jag försöker planera lite för eventuella framtida köp...

Jaja, blir väl att returnera "uppgraderingspaketet" jag nyss köpte till webhallen då jag bara haft det i en vecka, så får åtminstone igen 1,5k på det.
Hamnar precis över budgeten då för att ordna nya minnen, Z170-moderkort och 6700K som det ser ut nu utan någon rea, så några brakmåltider blir det inte närmsta månaden (vilket det visserligen inte varit senaste året ändå, så lite till går väl bra)
Eller är det att kasta pengarna i sjön ifall jag istället skaffar ett 1151-moderkort med DDR3 och behåller mina nuvarande 16GB RAM?
Sparar åtminstone en tusenlapp på det.

Hur brukar det vara på black friday?
Gäller erbjudandena även om varan tagit slut i lager eller tar rean på just den varan tvärstopp då?
Finns det ens någon chans alls att 6700K kommer prissänkas något märkvärt? Tänkte i och med att knappt någon har den i lager.