Glappande knapp på CM Storm QuickFire Rapid PRO

Permalänk

Glappande knapp på CM Storm QuickFire Rapid PRO

Tjena

Är det någon som har koll på hur man fixar en glappande knapp på tangentbordet i fråga. Det är ett CM Storm QuickFire Rapid PRO som jag har haft i två och ett halvt år lite drygt. Knappen som glappar är bokstaven F. Såhär ser det ut om jag trycker varannan gång på "f" och varannan gång på "d":

fddffdddfdffdfdfdffdfddfdfffddffdfdfdfdfdffdfd osv.

Ibland får jag två f och ibland inget f.

Kan man reparera eller byta ut knappen tror ni?

(Det är Cherry MX Red)

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk

Har du nyligen spillt någon vätska eller liknande över? du kan ju annars ta bort tangenterna och rengöra med någon typ av sprit för att få bort smuts i brytarna. Givetvis när det är utkopplat.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk

Om brytarn nu på något sätt är trasig kan du bara köpa en ny och löda fast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Skrivet av Nightwing:

Har du nyligen spillt någon vätska eller liknande över? du kan ju annars ta bort tangenterna och rengöra med någon typ av sprit för att få bort smuts i brytarna. Givetvis när det är utkopplat.

Nej inget är spillt på det och det ser inte skitigt ut men man får väl prova göra rent och se om det blir bra.

Skrivet av ShatteredXs:

Om brytarn nu på något sätt är trasig kan du bara köpa en ny och löda fast

Skickades från m.sweclockers.com

Aj aj, måste det lödas också om man ska byta. Har inte lödat något sedan en kurs på gymnasiet för 10 år sedan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro