Grim Dawn ARPG från skaparna av Titan Quest

Permalänk
Avstängd

Grim Dawn ARPG från skaparna av Titan Quest

Kommande spel släpps runt 2015/2016.

Hemsida: http://www.grimdawn.com/index.php
Köpes: http://www.grimdawn.com/contribute_buynow01.php
Köp: Fortfarande beta med 3 acter.
Forum: http://www.grimdawn.com/forums/
Builds med länkar: http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=17844
Vad som gör Grim Dawn speciellt: http://www.grimdawn.com/guide/about/featurelist.php
Devotion systemet som kommer:
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=25907

Kommande under hösten är act 4 samt 240 legendaries samt fler svårighetsgrader och devotion system innan spelet släpps.

Litet Indie team 8 personer idagsläget som arbetat med en modifierad grafikmotor från titan quest.
Spel är mörkare i tonen och ett ARPG dvs aktion rollspelande hacka och slåss emot elaka monsters.

Intervju med Bruno från Crate:
Del 1:http://n4g.com/user/blogpost/indiemonth/533930

Del 2:http://n4g.com/user/blogpost/indiemonth/533929

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Rekommenderar det här spelet. Riktigt kul och underhållande när man väl satt sig in i det. Rekommenderar verkligen inte att spela softcore i detta, utan kör hardcore med permadeath. Det gör spelet mycket mer intressant. Annars är det ett sömnpiller.
Jag har spelat ungefär 100 timmar. Finns inte mycket att göra efter det.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Än så länge tycker jag TQ är vassare än GD fast GD bli bättre för varje uppdatering som kommer. Det som gav TQ så mycket replay value var alla kombinationer av klasser man kunde göra och som nästan alltid fungerade riktigt bra. Med GD har jag svårt att motivera en enda dual-klass build, det kanske ändras om vi får lite fler klasser och lvlar. Det är ju bara early access nu så ska kanske inte döma för tidigt. Sedan saknar jag dom vackra miljöerna i TQ, nu har GD gått och blivit ett i mängden generiskt ARPG i dyster mörk miljö.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vact:

Än så länge tycker jag TQ är vassare än GD fast GD bli bättre för varje uppdatering som kommer. Det som gav TQ så mycket replay value var alla kombinationer av klasser man kunde göra och som nästan alltid fungerade riktigt bra. Med GD har jag svårt att motivera en enda dual-klass build, det kanske ändras om vi får lite fler klasser och lvlar. Det är ju bara early access nu så ska kanske inte döma för tidigt. Sedan saknar jag dom vackra miljöerna i TQ, nu har GD gått och blivit ett i mängden generiskt ARPG i dyster mörk miljö.

en av orsakerna jag väntat tills spelet är färdigt.
2 svårighetsgrader till,mer nivåer 75? samt mer innehåll med legendaries.
Ingen brådska har följt spelet till och från de senaste åren.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

en av orsakerna jag väntat tills spelet är färdigt.
2 svårighetsgrader till,mer nivåer 75? samt mer innehåll med legendaries.
Ingen brådska har följt spelet till och från de senaste åren.

Jo, försöker att inte nöta sönder spelet innan det ens är klart

Permalänk
Medlem

Har spelat det lite till och från i ett par månader nu. Vill inte nöta sönder det innan det är släppt.

Riktigt kul spel. Rekommenderas verkligen. Blir bara bättre och bättre för varje uppdatering och utvecklarna pratar en hel del med community om vad man håller på med och vad som förväntas komma härnäst.

Jag tror det kommer bli ett riktigt bra ARPG när det väl släpps.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Avstängd

Diggar fortfarande TQ mer än diablo 3 och andra ARPG... Hoppas detta blir bra,

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det roliga med Grim Dawn just nu är developers val att avaktivera de 2 sista svårighetsgraderna.
Jag har spelat på dessa och dödat monster upp till level 100+. Visst, det finns inga quests, content, epic items för den leveln och det är säkert därför de har valt att hålla dessa två svårighetsgraderna inaktiva.
Spelade Shaman-klassen i över en månad innan den kom. Den fanns redan i spelet men de var riktigt sega med att släppa den patchen.
Rekommenderar att ni kör med trainer till Grim Dawn för att låsa upp högre content.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Jag var en backer av spelet så jag har haft tillgång till det under en längre tid. Har dock medvetet valt att inte spela förrän det är helt släppt. Det finns så många andra RPGs jag måste spela igenom först ändå

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd

Nästa spel/bygg uppdatering den 26 oktober

Till dess så är det nya detta
Nya devotion systemet med beskrivning

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=25907

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Devotion systemet förklarat i detaljer.
väntar på att det ska bli färdigt är gött.

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=26170

Build 28 med devotion kommer i slutet på november.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

senaste uppdateringen,
build 28 kommer snart.
fulla spelet lär dyka upp 2016 om build 28 är i november.

med Devotion samt level 60!

"With the release of new content, we are once again increasing the level cap. Fine tune your builds and discover new loot as you push the limit of what your characters can do. This level cap also grants you access to the third tier of Relics!"

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag var en backer av spelet så jag har haft tillgång till det under en längre tid. Har dock medvetet valt att inte spela förrän det är helt släppt. Det finns så många andra RPGs jag måste spela igenom först ändå

Samma sits. Har det sittandes på Steam och väntar på release.

Permalänk
Avstängd

Senaste build B28 är på G inom kort.
Devotion systemet kommer då.

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=26726

I december dyker tydligen legendariska vapen upp med!

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Build 28 ute nu.
nästa i slutet på december
nästan färdigt då.

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=26776

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Build 29 snart ute denna månad.
spelet blir då content komplett och sen blir det optimeringar, fixar etc..så officiellt släpp tidigt 2016.

"With this update, you will gain access to the level 60-75 item range, which includes our new Empowered Epic items. Also included are 248 Legendary items ranging from level 50-75!"

"You know the drill, this is just scratching the surface, but the rest is waiting for you with the release of Build 29, later this month. We are as excited as you are for the game to be Content Complete!"

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=28304

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Kul spel, spelade det för ett halv år sedan.. Har det förändrats mycket sedan dess?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spel565:

Kul spel, spelade det för ett halv år sedan.. Har det förändrats mycket sedan dess?

Ej köpt det än har väntat på att det ska färdiggöras.
med B29 så är alla 3 akterna med allt innehåll ute.
Idag är det level 60 samt bara akt 1.
men så fort B29 släpps köper jag det då spelet är komplett dock utan optimeringar/balanseringar etc..som sker under våren.

de har släppt devotion samt mer nivåer sen du spelade men väntar du på B29 inom ett par veckor så lär det vara mer kul och komplett.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

med B29 så är alla 3 akterna med allt innehåll ute.
Idag är det level 60 samt bara akt 1.

Ett antal fel här.
B29 kommer bland annat att innehålla resterande del\delar av akt 4 (och massa nya items då bland annat legendary släpps). Första delen av akt 4 släpptes i B28 för ca en månad sedan. Spelet kommer alltså inte ens ha 3 akter som du säger utan 4 akter.

I dag är det inte alls "bara akt 1". I dag är det upp till del 1 av akt 4 som sagt. Ett område och sista "dungeon" kommer i B29. (Vill inte spoila så säger inte mer än så). Utöver level cap och nya akter har en ny mastery introducerats senaste halvåret.

Jag tycker spelet är värt det redan nu. Det kommer förmodligen gå upp i pris när det "är färdigt" också. Det har redan nu blivit dyrare än när jag köpte det. Passa på om det blir ett erbjudande under steam winter sale är mitt råd.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gavelinus:

Ett antal fel här.
B29 kommer bland annat att innehålla resterande del\delar av akt 4 (och massa nya items då bland annat legendary släpps). Första delen av akt 4 släpptes i B28 för ca en månad sedan. Spelet kommer alltså inte ens ha 3 akter som du säger utan 4 akter.

I dag är det inte alls "bara akt 1". I dag är det upp till del 1 av akt 4 som sagt. Ett område och sista "dungeon" kommer i B29. (Vill inte spoila så säger inte mer än så). Utöver level cap och nya akter har en ny mastery introducerats senaste halvåret.

Jag tycker spelet är värt det redan nu. Det kommer förmodligen gå upp i pris när det "är färdigt" också. Det har redan nu blivit dyrare än när jag köpte det. Passa på om det blir ett erbjudande under steam winter sale är mitt råd.

akt 1 menas första svårighetsgraden.
för mig blir det då 3 akter med hela spelet.
Poe tex har 3 akter, normal/cruel/merciless.
så vitt jag vet ska GD ha 3 svårighetsgrader eller akter normal/elite/Ultimate.

Och väntar på att alla akter troligen då kommande B29 ska finnas ute för att skaffa och spela

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

akt 1 menas första svårighetsgraden.
för mig blir det då 3 akter med hela spelet.
Poe tex har 3 akter, normal/cruel/merciless.
så vitt jag vet ska GD ha 3 svårighetsgrader eller akter normal/elite/Ultimate.

Och väntar på att alla akter troligen då kommande B29 ska finnas ute för att skaffa och spela

Det är inte korrekt att benämna svårighetsgrader som akter.
Path of Exile består av 4 akter och 3 svårighetsgrader. Grim Dawn kommer bestå av 4 akter.
Act = akter.

Se bland annat detta:
http://grimdawn.wikia.com/wiki/Act_1

Och så har det varit ganska länge:
http://diablo.gamepedia.com/Acts_(Diablo_II)

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd

B29 ute.

Färdigt förutom putsning etc..

citat"
It is with great excitement that we announce today the release of Build 29! With this major update, Grim Dawn has now become Feature and Content Complete! This is a tremendous milestone for the game and we are proud of the work that has gone into bringing it this far. We could not be more thrilled to share it with you.

What Content Complete means to you, the players, is that you now have full access to all of the game’s content, items and difficulty modes. Nothing is blocked off, no quests remain that cannot be completed. There is no cruel Clone of John Bourbon awaiting you at the end of the line to tell you that you must wait for the next update. Starting today, you have the full experience from start to finish.

With Build 29, the finale of the story is now accessible. You can venture into the Necropolis and thwart the vile plans of the Cult of Ch’thon as they seek to resurrect the Herald of Ch'thon and usher in the end times. But that is not where things end. After defeating the final boss, you can restart the game on Elite and, eventually, on Ultimate difficulty, where the greatest challenges await. Also included in this update is our second Roguelike dungeon: the Bastion of Chaos. Only the bravest adventurers should seek out this pit of despair in the deepest reaches of the Void. Finally, with the level cap increased to 85, you have a chance to discover over 500 new Unique items, including Empowered Epics and over 240 pieces of Legendary tier equipment.

Looking to the future, Build 30 will be released in early 2016 and will include balance changes, bug fixes and polish to all aspects of the game as we prepare to take Grim Dawn out of Early Access around February.
We hope that you enjoy the update and wish you a Happy and Safe holiday season!

- Arthur Bruno and the Team at Crate Entertainment "slut citat

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=28422

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hmm, installera eller vänta ett par månader till release. Kollade en b28 video och det ser riktigt bra ut så jag är extremt frestad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Hmm, installera eller vänta ett par månader till release. Kollade en b28 video och det ser riktigt bra ut så jag är extremt frestad.

Köpt, spelat lite.
flyter på och varit helt som det ska.
fortfarande inte helt färdigt och var med om ett par buggar på vägen.
spelade multiplayer med syrrans grabb som dock kan ha påverkat.
singelspelet upplevde jag inga buggar med.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

B30 på G i slutet av veckan.
B31 i februari senare.

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=30597

Har en L84 snart 85 druid och en L38 Hardcore druid och speltempot passar hardcore riktigt bra.
200 timmar passerade redan.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag köpte detta i julas och har väl spelat en 40 timmar. Var längesen jag fastnade till 2 på natten vid något annat spel än dota2. Tycker att det är grymt kul! Bra story för att vara ett ARPG med val i storyn som faktiskt gör skillnad i världen. Kul klasser som kan kombineras på många olika sätt och "devotion" som är ett helt nytt komplicerat skillträd med points som ger passiva bonusar och aktiverade abilities.

Gillar du ARPG så köp det och testa! Det är officiellt fortfarande early access på steam, men jag tycker det är minst lika polerat som de flesta releasade storspel (e.g. Fallout 4).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

B30 på G i slutet av veckan.

Japp, B30 är uppe sen igår.
http://steamcommunity.com/games/219990/announcements/detail/7...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har köpt och testat detta vid omkring build 28. Gillade det väldigt mycket men ville inte spela vidare tills det var klart. Nu har de släppt B31 och de säjer att allt nu ska vara på plats. Kommer det då snart en wipe i samband med att det går GOLD?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Avstängd

Titan Quest har så jävla mycket roligare miljöer men detta är också helt OK.

Visa signatur

lolclockers