Permalänk
Medlem

Nybörjare mekaniska tangentbord.

Tjo då mitt gamla tangentbord börjat ge upp på sistone, så har jag tänkt skaffa nytt tangentbord och funderar på att investera i ett mekaniskt tangentbord under black friday rean. Så hur fungerar det här med prissättning på mekaniska tangentbord? Är det som med hörlurar att man får ungefär vad man betalar för kvalitetsmässigt? Rekommenderar ni någonting särskilt? Har inte massvis med pengar för tillfället och jag bryr mig inte så mycket om det estetiska så länge det inte ser helt galet ut. Med andra ord så spelar det här med lampor och färger och vad det nu kan vara inte så stor roll, Det viktiga är att det är praktiskt och fungerar.

Permalänk
Medlem

Du bör läsa på om de olika brytarna, de klickar på lite olika sätt. Sen rekommenderar jag även att du besöker en butik och testar själv, jag köpte ett med röda brytar som jag fick lämna tillbaka eftersom jag inte kunde vänja mig vid ljudet.

https://www.youtube.com/watch?v=qp46JeDDTCw

Permalänk
Medlem

Precis som Blofeld säger så måste du hitta vilken typ av brytare du vill ha.
Sen är ju tex cherry mx brun alltid cherry mx brun. Så prisskillnaden man kan se på dessa tangentbord är mer funktioner därutöver att det är cherry mx brytare.

Dessa är några grejer som skiljer:
Bakgrundsbelysning eller ej
Macroknappar eller inte
USB ingång direkt på tangentbordet eller inte
Sen allmänt hur gediget tangentbordet är

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Utöver att byggkvalitén skiljer rätt mycket beroende på märke så kan man säga att ju mindre funktioner ett tangentbord har ju längre kommer det hålla.

Så ditt spår på att skippa LED's och ha ett så praktiskt tangentbord som möjligt är både billigare och framtidssäkrare.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren läser väl på lite om brytare ikväll då och kollar lite tangentbord på siba imorn då och ser vad jag kommer fram till.