Dreamhack presenterar mästerskapsklassen för Casemod Championship 2015

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack presenterar mästerskapsklassen för Casemod Championship 2015

Det drar ihop sig inför Dreamhack Winter 2015, och därmed även festivalens stora moddevent. Nu presenteras de tolv deltagare som får chansen att tävla i åtråvärda Championship class.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såklart fina grejer alltihop men för mig står August Lindgren/Vintage Reborn och Daniel G Ask/Project Tatami i en helt egen klass.

Permalänk
Medlem

Galet många fina projekt, personligen håller jag på Project Tatami.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Galet många fina projekt, personligen håller jag på Project Tatami.

Även jag håller på detta bygge så imponerande det bara kan bli

Aldrig förrut sett någon som utvecklar egna block till Gpu och Cpu sitter med special program och gör beräkningar för att optimera prestandan och hans chassi faller mig i smaken.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

"bästa pris på dremel":-D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen danskens bygge:

https://www.youtube.com/watch?v=-OwB5al5KXg

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

undra hur många av dom håller till på swec

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Proffsmoddare

Kul! Vi ses där!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare

Kul! Kommer bli intressant vem som kammar hem det!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag att ingen har en chans mot 'Tatami', men sen googlade jag Hans Peder Sahls bygge. God damn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Först tänkte jag att ingen har en chans mot 'Tatami', men sen googlade jag Hans Peder Sahls bygge. God damn!

Frågan är ju också hur färdigt tatami kommer vara? Skrev han inte i tråden att han tex inte skulle hinna få klart vattenkylningen med vatten å allt? Går den tex inte att starta så borde man ju förlora chansen på pallplats direkt kan man ju tycka. Hoppas dock han hinner färdigt! Helt klart mest imponerande byggloggen jag sett. Formfaktorn är helt klart en personlig favorit också, aldrig förstått poängen med massa överflödigt utrymme när man kör vattenkylt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Selmalagerlöf:

undra hur många av dom håller till på swec

Många! De jag hittat länkar för är @Mr 3D, @August L, @MetallicAcid, @Micke1989, @bmawn och @timpelay.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: För er som undrar så är jag den där Alexander Ygdén

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Frågan är ju också hur färdigt tatami kommer vara? Skrev han inte i tråden att han tex inte skulle hinna få klart vattenkylningen med vatten å allt? Går den tex inte att starta så borde man ju förlora chansen på pallplats direkt kan man ju tycka. Hoppas dock han hinner färdigt! Helt klart mest imponerande byggloggen jag sett. Formfaktorn är helt klart en personlig favorit också, aldrig förstått poängen med massa överflödigt utrymme när man kör vattenkylt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är ett krav att datorn ska gå att starta borde jag inte ha blivit inbjuden alls, skrev t.o.m. i min ansökan att det inte skulle vara en startbar dator till DH. Skulle de komma på att man måste kunna starta den blir det väl att springa till Webhallen eller Netonnet och köpa billigast möjliga moderkort, cpu och ram och slänga in en gammal hårddisk

Visa signatur
Permalänk

Någon annan som sitter på DH med sitt chassi, eller kommer ni på lördag? @Mr 3D, @August L, @MetallicAcid, @bmawn @timpelay, @ygd3n ?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

@Micke1989: Jag kommer ner imorgon förmiddag. Måste bygga klart nu ikväll hehe. Trodde det var givet att datorn skulle vara klar och starta Där ser man.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

@Micke1989: Jag sitter på dh med min färdiga dator! Kom gärna förbi och snacka lite, sitter på D46:14!

Permalänk
Skrivet av bmawn:

@Micke1989: Jag sitter på dh med min färdiga dator! Kom gärna förbi och snacka lite, sitter på D46:14!

Nice. Ska strax dra hem, men jag kommer nog förbi imorgon. Sitter på D42:1 själv (mitt i korsningen) om nån vill komma förbi och snacka

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke1989:

Någon annan som sitter på DH med sitt chassi, eller kommer ni på lördag? @Mr 3D, @August L, @MetallicAcid, @bmawn @timpelay, @ygd3n ?

Jag sitter på B24:55 och har datorn på plats. Bara att titta förbi!

Visa signatur
Permalänk
Casemod-mästare

Väldigt roligt att många här hejjar på mitt projekt!

För att svara på några av frågorna(eller ja, den enda ang. funktionen)
Den är så klar så den ser klar ut, men jag har tyvärr inte hunnit fylla den med vatten.

Jag har datorplats, men sitter inte inte här så mycket, har varit runt och pratat med folk och allt och inget. Vilket som sitter jag på C27:51.

MEN vad ni egentligen vill se är ju bygget. Det står i gigabytes monter i expot/B-hallen, där står även Hans Peder "p0Pe" Sahl's och timpelay's bygge.

Visa signatur

i7-980X | 2st Quadro FX4800 | GA-X58A-OC | Vengeance LP 6x 4GB (Tot; 24GB) | HX1000W | Intel 510, 120GB | Intel 520, 240GB | Raid1 2x 1,5TB (Tot; 1,5TB) | Raid5 6x 2TB (Tot; 10TB)
Hemmabyggt skärmställ för 4st 24" skärmar (Galleri) | Solid koppar pot för LN2 (Galleri)