32 tum Ips 4k g sync skärm (Acer XB321HK)

Permalänk
Medlem

32 tum Ips 4k g sync skärm (Acer XB321HK)

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!! Som jag har väntat.. Synd att det är Acer bara Föredrar asus skärmar! Men det skiter jag i!! Att det skulle ta sådan tid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bortsett G-sync, vad är den största skillnaden mellan denna och BenQ BL3201PT (som jag skall beställa inom kort, om inte det är lönt att vänta på denna)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Dockland:

Bortsett G-sync, vad är den största skillnaden mellan denna och BenQ BL3201PT (som jag skall beställa inom kort, om inte det är lönt att vänta på denna)

BenQ BL3201PT är väl en äldre produkt, lanserad 2014? Omöjligt att på specar basera vad produktskillnaden är, det måste testas och jämföras. Det händer en del på 4K-sidan i fråga om kvalitetsutveckling så är det något som talar för Acern så är det att panelen möjligtvis är av en nyare sort och av en sådan kvalitet att Nvidia anser det vara lönt att smälla dit en G-sync-modul.

Det som talar emot Acern är avsaknaden av extra anslutningar utöver en HDMI som klarar att driva skärmen i 30 Hz. Ifall man har det behovet så.

Permalänk
Medlem

Undrar hur den kommer att hamna i pris...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Är så sjukt nyfiken på denna! Undrar som sagt hur priset är

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Det skulle va underbart om Dell kom ut med denna skärmen för jag älskar deras pixelgaranti och service.

Permalänk
Medlem

Undrar när den dyker upp...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Cdon har lagt upp den som bokningsbar.... 10990:-

http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb321hkbmiphz-p354...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Kanske blir denna skärm istället. Beror på paneltillverkaren. Benq bl3201 och ett par märken/modeller har tydligen haft lite problem med panelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Tycker inte jag var så farligt. Benqs BL3201 kostar ju 10K utan g-sync och asus skärm med samma specs som denna (förutom att den är 27") kostar ju också 10!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Tycker inte jag var så farligt. Benqs BL3201 kostar ju 10K utan g-sync och asus skärm med samma specs som denna (förutom att den är 27") kostar ju också 10!

Sitter och velar mellan denna och BL3201PT. g-sync vet jag inte något om, då jag inte spelar. Det beror på paneltillverkaren tror jag

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Sitter och velar mellan denna och BL3201PT. g-sync vet jag inte något om, då jag inte spelar. Det beror på paneltillverkaren tror jag

Varför inte denna---?

https://www.komplett.se/product/827908/datorutrustning/bildsk...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inte IPS dessvärre.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det är inte IPS dessvärre.

Precis vad jag har sagt till andra som säger att jag borde köpa philips skärm. Dem som har Philips skärm påstår dock att den har lika bra färger som en IPS, men jag har läst på ett amerikanskt forum om folk som säger att deras gamla 30 med IPS (2560x1600) har mycket bättre färger än philipsen så jag blir lite fundersam.

Hur kommer det sig att du vill ha IPS?

Det vore kanon om Dell kom ut med en 40 tum 4k, G sync IPS skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Precis vad jag har sagt till andra som säger att jag borde köpa philips skärm. Dem som har Philips skärm påstår dock att den har lika bra färger som en IPS, men jag har läst på ett amerikanskt forum om folk som säger att deras gamla 30 med IPS (2560x1600) har mycket bättre färger än philipsen så jag blir lite fundersam.

Hur kommer det sig att du vill ha IPS?

Det vore kanon om Dell kom ut med en 40 tum 4k, G sync IPS skärm.

Jag har haft TN och VA-monitorer tidigare. Har IPS 24" nu, och det är bästa panelen för mina användningsområden. OLED hade varit önskvärt, men dessa är inte i produktion för "vanliga" konsumenter ännu.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Men när fasen kommer den då?....... grrrr...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Men när fasen kommer den då?....... grrrr...

http://www.inet.se/produkt/2205483/acer-32-predator-xb321hk#/...

21/12 ser det ut som.

Permalänk
Medlem

8 stycken finns inne hos inet, ska bara spara ihop 11000kr nu då

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Den står hemma på skrivbordet just nu. Har i stort sett bara kopplat in den och sett att den funkar och inte gjort någon kalibrering eller så. Kör 4K-upplösning och det ser riktigt bra ut. Initialt en hel del backlight bleeding (det hade jag dock räknat med). So far ett heltokigt menysystem dock. Ska testa mer och se hur den beter sig i spel och sånt i mellandagarna. Dock, väldigt bra stativ/fot, bra möjligheter att vinkla och höja och sänka, bra kvalitets känsla överlag, fantastiskt att kolla på film på. Predatorloggan på skärmens front ser dock skitbillig ut. Kommer att bli en spännande jul....

Här finns en rätt kass bild på den tagen i min datorhörna

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Den står hemma på skrivbordet just nu. Har i stort sett bara kopplat in den och sett att den funkar och inte gjort någon kalibrering eller så. Kör 4K-upplösning och det ser riktigt bra ut. Initialt en hel del backlight bleeding (det hade jag dock räknat med). So far ett heltokigt menysystem dock. Ska testa mer och se hur den beter sig i spel och sånt i mellandagarna. Dock, väldigt bra stativ/fot, bra möjligheter att vinkla och höja och sänka, bra kvalitets känsla överlag, fantastiskt att kolla på film på. Predatorloggan på skärmens front ser dock skitbillig ut. Kommer att bli en spännande jul....

Här finns en rätt kass bild på den tagen i min datorhörna

Hej!

Har du köttat genom skärmen något? Kan du ge någon recension av nåt slag?

Permalänk
Medlem

Har egentligen inte använt den speciellt mycket. Har spelat lite Path Of Exile, jobbat lite i Office och kollat nån film. Fick dock öka ikonstorleken en del då jag kör den i 4K-upplösning. Jävel vad små ikonerna var i native hehe. Det ska bli kul att se Tomas Ytterbergs recension av den. Han lär nog hitta ett och annat negativt med tanke på att han är så otroligt noggrann och seriös

Jag var orolig för hur den skulle vara då företagen verkar skicka ut hur halvfärdiga skärmar som helst just nu. Men, jag är nöjd, den har en del IPS-glow/backlightbleeding men det räknade jag med och på mitt exemplar stör det mig inte även om man för dessa pengar kunde krävt perfektion. På film är den rent magisk! Jag har dock inte tid att spela så mycket och kör mest RPG men tanken med skärmen var att köpa en med snabb responstid och g-sync som är framtidssäker.

Att den bara går i 60 hz betyder inte ett skit för mig. Den har en lugn och fin behaglig bild och är en fröjd att jobba på tycker jag. Inga döda pixlar och den har inga hyss för sig heller än så länge. Att recensera skärmar är en hel vetenskap och jag är som sagt riktigt nöjd med min. Den har vad jag ville ha, 32tum i rätt format, G-sync, 4K, rejält välbyggd, USB-hubb, bra stativ och den är snabb. Supernöjd som sagt.... Det lär bli makalöst att spela Witcher 3 i 4K på denna... den här ska jag ha i många år.... Dock ska jag kalibrera den, men min var helt okej inställd redan ur boxen. Dock är detta mina EGNA erfarenheter, men jag gillar den verkligen! Helt grym!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

@Slinger:

Är också lite orolig för alla halvfärdiga skärmar som företagen skickar ut just nu, hur mycket IPS-glow/backlight bleed har den?

Funderar själv på att köpa, men skulle vilja veta hur mycket bleed vi talar om innan jag lägger ner den summan pengar. Ta gärna några bilder och lägg upp, skulle vara mycket uppskattat.

Permalänk
Medlem

Det är som sagt inget som påverkar mig speciellt mycket alls faktiskt. Det finns där men det är svårt att säga vad som är normalt och onormalt, mycket eller lite. Jag märker inte av det i spel och inte när jag jobbar, men jag vet ju att det finns där då jag får en kolsvart skärm när den vaknar till liv eller när datorn startar om.

I övrigt är skärmen so far väldigt behaglig att jobba med. Den har allt jag behöver, och jag tycker att den bildmässigt är ett lyft från min tidigare Samsung. Får se om jag har tid att mecka med färginställningar lite mer, men jag tycker att den är rätt klockren som den är just nu...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Fick nyss hem mitt exemplar, November 2015 model.
Här är några bilder tagna med 125% scaling;
http://imgur.com/a/Y1sCL - Ledsen för bild kvaliteten, har tyvärr ingen bättre kamera.

Ljusstyrkan är på 15% och 50%, märker ingen bleed alls även när bilden blir helt svart.
Brevid står en 27" 1080p skärm som hänvisning.

Permalänk
Medlem

Ja, det är väl nästan precis som min ser ut också

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Otroligt lite information och tester på den än...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Otroligt lite information och tester på den än...

Ja jag förstår inte varför.. Den har lanserats men man hör inget om den. Lite konstigt eftersom den är det första i sitt slag (32", g-sync, 4K). Den har precis dom specs jag är ute efter, men vill se lite riktiga tester på den innan jag lägger ut 11000kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har det kommit någon ny info om denna skärmen? Hittar inga videoklipp om den alls, bara en liknande 1400p version.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Precis vad jag har sagt till andra som säger att jag borde köpa philips skärm. Dem som har Philips skärm påstår dock att den har lika bra färger som en IPS, men jag har läst på ett amerikanskt forum om folk som säger att deras gamla 30 med IPS (2560x1600) har mycket bättre färger än philipsen så jag blir lite fundersam.

Hur kommer det sig att du vill ha IPS?

Det vore kanon om Dell kom ut med en 40 tum 4k, G sync IPS skärm.

Har nog inte så mycket med paneltypen att göra som att de här människorna, precis som du, sitter med widegamutskärmar.
Fanns inte så många 30-tummare som var standard gamut, även om man nu kunde ställa in många i ett sRGB-läge.

Visa signatur

««« »»»