Fallout 4 Essential Mod Pack/ Andra mods

Permalänk
Medlem

Fallout 4 Essential Mod Pack/ Andra mods

Är det någon av som kör med Fallout 4 Essential Mod Pack? Det är uppe i V0.4 nu.

Jag gillar det skarpt
Fallout 4 essential mod pack

Vad har ni för tips på mods?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Än så länge har jag vivid fallout landscapes, craftable ammo och P.A.M.S - Power Armor Movement Sounds. Lär bli en hel del till...

Permalänk
Medlem

Än så länge har det inte kommit så mycket som intresserar mig. Mest tweaks bara. Några stycken, såsom bättre blood decals och bättre distance LOD använder jag dock. Gillar inte mods som är mera som fusk.
Det jag väntar på är när det kommer uppdateringar av vapenmodeller, karaktärsmodeller etc. Men det brukar dröja, iom att det är mycket mera arbete inblandat.
FOOK var en favorit till FO3. En mod för lite bättre "pacing" skulle jag också vilja se. Man blir alldeles för kraftfull för tidigt i spelet som det ser ut nu.
Att få sin första power armor ska kräva MYCKET mera utmaningar IMHO.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

måste jag signa upp föra tt ladda ner den?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av kotz:

måste jag signa upp föra tt ladda ner den?

Vet inte, jag reggade mig, men hittar inga filer ändå. Ställt frågan i tråden hur fasen man får tag i filerna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vet inte varför, men jag kan inte ändra i min TS.

Jag laddade ned den här Fallout 4 essential mod pack v0-4

Glöm inte Fallout 4 Config Tool

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hjälpsam

Nudes och ingen 1shot HS. Som sniper är det min standard attack och har inget behov av nudes. Några småtweaks verkar det vara men inte riktigt imponerad.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SCORPIUS:

Vet inte varför, men jag kan inte ändra i min TS.

Jag laddade ned den här Fallout 4 essential mod pack v0-4

Glöm inte Fallout 4 Config Tool

Gött. Drar ner den nu och låter den ligga och seeda några veckor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Själv så kör jag Vidid fallout för landskap och stenar, enhanced blood texturs, water enhancement textures, och jesters ammo retexture mod för att lösa de väldigt fula texturerna som är i grundspelet.

Pinsamt hur det konstant ska vara massa nude och stora bröst modar för Fallout och Elder scrolls.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Marinlik:

Själv så kör jag Vidid fallout för landskap och stenar, enhanced blood texturs, water enhancement textures, och jesters ammo retexture mod för att lösa de väldigt fula texturerna som är i grundspelet.

Pinsamt hur det konstant ska vara massa nude och stora bröst modar för Fallout och Elder scrolls.

Glöm inte ursprunget, Nude Raider till Tomb Raider. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Finns det någon mod ute som fixar till inventariesystemet? Jag vill få en bättre överblick över allt jag har i min ägo, och ett enklare system att föra över prylar till skåp eller sälja till en handlare.

Jag tycker det är lite drygt att scrolla igenom allt jag har för att hitta t.e.x. en "Advanced institute suppressed combat rifle++.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Finns det någon mod ute som fixar till inventariesystemet? Jag vill få en bättre överblick över allt jag har i min ägo, och ett enklare system att föra över prylar till skåp eller sälja till en handlare.

Jag tycker det är lite drygt att scrolla igenom allt jag har för att hitta t.e.x. en "Advanced institute suppressed combat rifle++.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Du kan ju ändra menyval som standard i spelet så du bara bläddrar bland vapen, utrustning mm så att bara hitta t.ex "Advanced institute suppressed combat rifle++" är ju oftast inte allt för krångligt, men självklart om du ligger kvar i överblicksmenyn där du ser precis allt förstår jag att det kan vara jobbigt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknikrädd:

Finns det någon mod ute som fixar till inventariesystemet? Jag vill få en bättre överblick över allt jag har i min ägo, och ett enklare system att föra över prylar till skåp eller sälja till en handlare.

Jag tycker det är lite drygt att scrolla igenom allt jag har för att hitta t.e.x. en "Advanced institute suppressed combat rifle++.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Lär ta ett tag innan vi får moddar som Skyrims SkyUI och Better Sorting då båda dessa krävde en script-extender för att fungera. Samma team som har tagit fram scriptextenders till tidigare bethesda-spel jobbar på en till F4 också. Dock var den i ett experimentellt stadie sist jag kollade så det lär som sagt ta ett tag innan vi börjar få moddar som använder det.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Men bara namnen som dom ger vapnen ger mig kräkningar, vapnen kan ju finnas vart som helst beroende på hur det är modifierat!

Institute rifle, advanced automatic silenced
Då får man t.ex. alla Institute vapnen efter varandra, istället på 70 olika ställen

Sen att hitta igen saker man plockat upp som audio tapes kan ju vara rätt drygt om man missade exakt vad det hette, varför inte kunna sortera efter tid när den plockades upp?

Eller varför inte kunna sortera i vikt, värde, tid etc.
I mer än vapen/kläder/ammo etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Men bara namnen som dom ger vapnen ger mig kräkningar, vapnen kan ju finnas vart som helst beroende på hur det är modifierat!

Institute rifle, advanced automatic silenced
Då får man t.ex. alla Institute vapnen efter varandra, istället på 70 olika ställen

Sen att hitta igen saker man plockat upp som audio tapes kan ju vara rätt drygt om man missade exakt vad det hette, varför inte kunna sortera efter tid när den plockades upp?

Eller varför inte kunna sortera i vikt, värde, tid etc.
I mer än vapen/kläder/ammo etc...

Håller med om att deras UI som vanligt lämnar en hel del att önska. Men jag tror att du redan kan sortera i vikt och värde. Det görs dock inte genom filter, utan genom att välja att sortera inventory efter det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vet inte varför, men jag kan inte ändra i min TS.

Jag laddade ned den här Fallout 4 essential mod pack v0-4

Glöm inte Fallout 4 Config Tool

Sweclockers har låst redigering, till 12 timmar. Om man skarpt måste ändra efter det måste man kontakta moderator. http://www.sweclockers.com/forum/meddelande/5-begransningar-a...

OnT: Jag har ärligt inte vågat modda, då jag är orolig för buggar och mer problem. Det första "fix" mod jag gjorde nyligen var att lägga tillbaka ATI drivarna för Fallout 4, då mitt kompass var totalt värdelös annars med Crimson drivarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Men bara namnen som dom ger vapnen ger mig kräkningar, vapnen kan ju finnas vart som helst beroende på hur det är modifierat!

Institute rifle, advanced automatic silenced
Då får man t.ex. alla Institute vapnen efter varandra, istället på 70 olika ställen

Sen att hitta igen saker man plockat upp som audio tapes kan ju vara rätt drygt om man missade exakt vad det hette, varför inte kunna sortera efter tid när den plockades upp?

Eller varför inte kunna sortera i vikt, värde, tid etc.
I mer än vapen/kläder/ammo etc...

Finns rätt många mods för "Item sorting".
Jag har testat två:
"Better Item Sorting"
"Valdacil's Item Sorting"

Av de två tycker jag Valdacil's är bättre även om den kräver lite mer inställningar.