Skicka med tillbehör efter montering av dator

Permalänk
Medlem

Skicka med tillbehör efter montering av dator

Hejsan!

Satt ihop lite delar nu under BF och valde att inet skulle montera dom. Undrar ifall att inet skickar med tillbehören som finns i lådorna eller som följer med moderkortet och sådant? Inet kommer att montera datorn utan en hårddisk då jag redan har en ssd i min gamla laptop som jag tänkte slänga in, samt att jag slog till på en mekanisk från en annan affär eftersom det var billigare. Vet att det följer med SATA kablar med moderkortet. Undrar ifall Inet skickar med dessa (eller kopplar in dom så jag kan koppla in hårddisken direkt) eller måste jag köpa till kablar nu?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt vad Inet sagt tidigare skickas alla tillbehör med men inte kartongerna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tillbehör ja. Kartong nej.

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna be om kartongerna om man nu vill ha dem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Enligt vad Inet sagt tidigare skickas alla tillbehör med men inte kartongerna.

Tack! Men står det någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Tack! Men står det någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har skrivit det här i forumet.
Allt kommer med från kartongerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Dom har skrivit det här i forumet.
Allt kommer med från kartongerna.

Tack så mycket! Nu är det bara att sitta och vänta.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Inet

Hej!

Som andra har nämnt här så stämmer det att vi skickar med alla tillbehör men inte kartonger.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Skulle ni inte kunna skicka med vissa förpackningar också, t.ex. ESD-påsar? Jag köpte en dator som ni monterade och fick hem alla sladdar och tillbehör i en extra kartong dock inga förpackningar.

Jag har haft lite funderingar på att uppgradera datorn och sälja av delar men på er hemsida går det bara att beställa ett 100-pack ESD-påsar vilket känns väldigt onödigt när man behöver en eller två stycken.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej!

Som andra har nämnt här så stämmer det att vi skickar med alla tillbehör men inte kartonger.

Fast alla tillbehör skickas ju inte med. Den övre lagringsburen i mitt R4 skickades inte med trots att jag påpekade att jag ville få den medskickad. Nu är det mer än ett år sedan köp så jag bryr mig inte längre, men ändå tråkigt

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Inet
Skrivet av ågren:

Skulle ni inte kunna skicka med vissa förpackningar också, t.ex. ESD-påsar? Jag köpte en dator som ni monterade och fick hem alla sladdar och tillbehör i en extra kartong dock inga förpackningar.

Jag har haft lite funderingar på att uppgradera datorn och sälja av delar men på er hemsida går det bara att beställa ett 100-pack ESD-påsar vilket känns väldigt onödigt när man behöver en eller två stycken.

Tack för feedbacken. Det tycker jag absolut vi ska göra. Skulle du behöva någon ESD-påse så PM:a oss här så löser vi det till dig.

Skrivet av Vinolik:

Fast alla tillbehör skickas ju inte med. Den övre lagringsburen i mitt R4 skickades inte med trots att jag påpekade att jag ville få den medskickad. Nu är det mer än ett år sedan köp så jag bryr mig inte längre, men ändå tråkigt

Det är självklart inte OK. Får be hemskt mycket om ursäkt för det. Självklart ska vi skicka med den, speciellt när du påpekat detta.

Skulle du fortfarande vilja ha en så skicka ett PM så ska jag se om vi kan lösa en till dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag gillar Inet asså! Tack för att ni finns

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate