Vad vill han? Nåt kriminellt säkert.

Permalänk

Vad vill han? Nåt kriminellt säkert.

Fick ett telefonsamtal av en ung person som ville veta om jag är en viss person han snackat med på nätet. Han frågade vad jag hette på ett visst forum och på skype. Han hade fått veta var jag bor och hur gammal jag är, därifrån hade han tagit reda på mitt telefonnummer. Han ville att jag skulle logga in på skype om några minuter så han vet.

Jag fattade inte vad han menade, trodde det var nåt tekniskt hacker-aktigt först, men det verkar bara som att han vill veta att jag är den på nätet. Varför inte bara fråga mig på nätet om mitt telefonnummer osv? I telefon sa han att han inte är ute efter sex/date och det tror jag på.

Jag kollade upp han närmare på forumet och han hade skrivit mycket om våldtäkter, mord, rasism och lura folk på pengar.

Det konstiga är att jag är utpressad på pengar av en annan snubbe (IRL), så jag undrar om han har något med denna person att göra. Vad är annars oddsen för att råka ut för två golddiggers på samma gång.

Vad är han ute efter!?!

Permalänk

@coconutconfetti:

Ööö va? Skit i han? Logga in på Skype och ta bort snubben. Ta bort och blockera allt som har med honom att göra :s

Permalänk
Medlem

Vilket forum kollade du upp han på ??Inte sweclockers väl ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Kunde han inte ta det på telefon så låter det suspekt men du verkar röra dig i grå zoner och det är kanske dags att bytta umgängeskrets.

Permalänk
Medlem

Om du han inte använde dolt nummer lär du ha hans nummer. Jag skulle spara det ifall det skulle hända något mer om det här. Låter rätt skumt med tanke på vad han tittat på, fattar inte varför han kollar upp nummer osv. istället för att bara ta kontakt på forumet i fråga om det inte handlar om något mysko.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av coconutconfetti:

Det konstiga är att jag är utpressad på pengar av en annan snubbe (IRl), så jag undrar om han har något med denna person att göra. Vad är annars oddsen för att råka ut för två golddiggers på samma gång.

Vågar jag logga in på skype?

Vad är han ute efter!?!

En vild gissning men då är ju frågan varför är du utpressad för, inte helt omöjligt att de kan ha ett samband.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Etilaclya:

@coconutconfetti:

Ööö va? Skit i han? Logga in på Skype och ta bort snubben. Ta bort och blockera allt som har med honom att göra :s

Syns det när man blir blockad på Skype? Han frågade varför jag blockade honom, jag trodde att man bara stod som offline för evigt sen.

Permalänk
Skrivet av pixzie:

Om du han inte använde dolt nummer lär du ha hans nummer. Jag skulle spara det ifall det skulle hända något mer om det här. Låter rätt skumt med tanke på vad han tittat på, fattar inte varför han kollar upp nummer osv. istället för att bara ta kontakt på forumet i fråga om det inte handlar om något mysko.

Mvh
Hugo

Dolt nummer.

Permalänk
Medlem

Hur lyckas du bli utpressed till att börja med? Du rör dig i skumma kretsar och då kan du inte bli förvånad att skumt folk är ute efter dig.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Hur lyckas du bli utpressed till att börja med? Du rör dig i skumma kretsar och då kan du inte bli förvånad att skumt folk är ute efter dig.

Jag vet att jag har gjort något ja inte borde, men personligen tycker jag inte jag har gjort fel. Men jag visste inte från början vilka svin jag hade att göra med. Är livrädd, men det är en grym värld där ute. Jag var naiv.

Permalänk
Inaktiv

Du är en tjej/kvinna eller?

I sådant fall, kan det finnas helt andra motiv bakom än om du vore en kille.
Mitt råd är att inte hänga ut dig mer om någon stalkar dig. Men för att komma någon vart bör du diskutera saken med någon du litar på som du kan ge mer information.

Alltså varför är du skyldig någon pengar. Vad är det för person? Är du politisk engagerat på internet? Det finns många extrempolitiska personer av olika slag på internet som blir uppringda av folk.

Att personen du nämnde hade skrivit mycket om våldtäkter, så vilket forum hänger denna egentligen på? Nu kan personen såklart skriva negativa saker om detta och gärningsmännen vilket bara är positivt, men jag vet då inget svensk forum där någon kan göra det motsatta på.

Permalänk
Medlem

Polisanmäl samtalet. Polisen kan få fram vem(operatör) och från vilket nummer han ringde även om det är dolt. Du har väl tiden kvar för samtalet så gör en anmälan till din operatör och även polisen. Så länge du inte har gjort något som ger dig flera års fängelse så är polisen ganska samarbetsvillig för att få fast dom som gjort riktiga stora dumheter, vilket i dom fallen kan ge dig en bra "straffrabatt" om du kan avslöja något men ändå skulle riskera fängelse för det du gjort.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Du vet att det är olagligt att utpressad folk va? Varför tillåter du detta?

Ne... ta dig i kragen och bege dig till polisstationen bums illa kvikt.

Permalänk
Skrivet av coconutconfetti:

Syns det när man blir blockad på Skype? Han frågade varför jag blockade honom, jag trodde att man bara stod som offline för evigt sen.

Nån som vet?

Permalänk
Medlem

@coconutconfetti: Man syns som offline + att det står något i stil med att "Denna användare låter dig inte se all information" för den man blockerat. Iaf är det så om någon har tagit bort en utan att blockera.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ingen rolig sits o vara i! Skapa Nya konto på samtliga media/forum där du bara lägger till dem du har i förtroende för ändra nummer etc. Antar du får ligga lågt ett tag o avskärma dig från dem som du ja hårt sagt jagas av. Menar vad har främlingar o göra med ditt privatliv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coconutconfetti:

Vad är han ute efter!?!

Så vad hände?