Inet Black Friday-bokningar tas bort av kundtjänst

Permalänk
Medlem

Inet Black Friday-bokningar tas bort av kundtjänst

Hej, @Inet !

Hur fungerar detta, och varför har ni gjort så? Jag var inne en snabbis och kollade på jobbet tidigare idag och slängde in en beställning så fort jag såg detta kort:

http://www.inet.se/produkt/5411493/asus-geforce-gtx-960-4gb-s...

Nu, några timmar senare, är jag inne och kollar igen, och ser då den här lilla textremsan om att "Alla bokningar i butik tas bort av kundtjänst" ... Vad är detta? Jag har redan fått sms om leveransbekräftelse och så, så jag antar att jag kan hämta ut mitt kort i alla fall? Eller vad gäller egentligen... ? Jag kan inte göra en ny beställning då den är slut på hemsidan. Om det är något strul nu, varför stänger ni inte av funktionen att boka i butik på era kampanjvaror? Jag väljer alltid det och tänkte inte en sekund på att läsa beskrivningen av produkten, jag vet vad det är redan då jag läste titeln...

Mvh,
Förvirrad kund

Permalänk
Medlem

Samma för mig beställde en Samsung 850 EVO 250 gig fick bekräftelse via mail och sms för att sedan se den bortplockad
Tycker det är tradigt att man har det på det viset, sitter på jobb och har svårt att sticka och köpa bara så där. Hade tänkt att hämta efter jobbet.

Permalänk
Medlem

Jag kommer trilla ner till butiken och låtsas som att det regnar och be om att få mitt paket, får se om det finns där helt enkelt. Har ju som sagt fått leveransbekräftelse, så jag antar att det är det som gäller.

Permalänk
Hedersmedlem

Du borde ju kunna logga in och se om du hittar din order.
Jag hade brytt mig mindre om vad de skriver på hemsidan och mer om info de skickar till dig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Inet
Skrivet av Foffi:

Hej, @Inet !

Hur fungerar detta, och varför har ni gjort så? Jag var inne en snabbis och kollade på jobbet tidigare idag och slängde in en beställning så fort jag såg detta kort:

http://www.inet.se/produkt/5411493/asus-geforce-gtx-960-4gb-s...

Nu, några timmar senare, är jag inne och kollar igen, och ser då den här lilla textremsan om att "Alla bokningar i butik tas bort av kundtjänst" ... Vad är detta? Jag har redan fått sms om leveransbekräftelse och så, så jag antar att jag kan hämta ut mitt kort i alla fall? Eller vad gäller egentligen... ? Jag kan inte göra en ny beställning då den är slut på hemsidan. Om det är något strul nu, varför stänger ni inte av funktionen att boka i butik på era kampanjvaror? Jag väljer alltid det och tänkte inte en sekund på att läsa beskrivningen av produkten, jag vet vad det är redan då jag läste titeln...

Mvh,
Förvirrad kund

Det finns flera anledningar bakom t ex att det har missbrukats av kunder i tidigare kampanjer men huvudsakliga orsaken är att vi inte har stöd att stänga av enbart bokningsfunktionen på artiklar. Så då står vi valet mellan att utesluta kampanjartiklar helt från butikerna och endast köra online eller kompromissa med att, vad vi tycker är tydligt, skriva på varje artikel hur det fungerar.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Foffi:

Jag kommer trilla ner till butiken och låtsas som att det regnar och be om att få mitt paket, får se om det finns där helt enkelt. Har ju som sagt fått leveransbekräftelse, så jag antar att det är det som gäller.

Självklart tråkigt när kunder missar vad för villkor som gäller för en kampanj men samma gäller t ex för kunder som beställt flera kampanjartiklar av samma erbjudanden. Även om det gått iväg en bekräftelse (som automatiserat) så gäller det inte för det är max 1st/hushåll.

Finns det kampanjartiklar kvar i butik så är det inga problem såklart men är det slut så är det dessvärre slut.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det finns flera anledningar bakom t ex att det har missbrukats av kunder i tidigare kampanjer men huvudsakliga orsaken är att vi inte har stöd att stänga av enbart bokningsfunktionen på artiklar. Så då står vi valet mellan att utesluta kampanjartiklar helt från butikerna och endast köra online eller kompromissa med att, vad vi tycker är tydligt, skriva på varje artikel hur det fungerar.

Går det inte att missbruka lika mycket genom att bara köpa produkten och sen lämna tillbaka? Känns som lika mycket missbruk?

Det kan även vara värt att låta kundtjänst meddela kunder vilkas ordrar ni har tagit bort, helst så snart det är gjort så att kunden kan få en chans att göra om sin order, speciellt om kunder fått leveransbesked... Men som sagt, jag kollar i butik. Finns den inte där så kan man ju säga annat än att besvikelsen är enorm, men finns den där så är det ju inga problem!

Permalänk
Medlem

Mitt problem är att jag jobbar och kan på så sett inte komma ifrån förrän efter kl 17.
Jag hade köpt min Samsung ssd om det var möjligt.

Permalänk
Inet
Skrivet av Foffi:

Går det inte att missbruka lika mycket genom att bara köpa produkten och sen lämna tillbaka? Känns som lika mycket missbruk?

Det kan även vara värt att låta kundtjänst meddela kunder vilkas ordrar ni har tagit bort, helst så snart det är gjort så att kunden kan få en chans att göra om sin order, speciellt om kunder fått leveransbesked... Men som sagt, jag kollar i butik. Finns den inte där så kan man ju säga annat än att besvikelsen är enorm, men finns den där så är det ju inga problem!

Det går ju alltid att missbruka kampanjer på olika sätt och vis. Vi upplevde dock att det var såpass stort problem med bokningar i butik att vi var tvungna att ändra upplägget.

Som sagt, det är en kompromiss för att kunna köra kampanjvaror i butik överhuvudtaget. Alternativet skulle i så fall vara att endast köra online men vi tycker det är tråkigt att utesluta butikerna så därför har vi gjort så här.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Men man kunde väl gjort upplägget att om man bokar via webben att man då får betala varan direkt.
Vi som jobbar eller på annat sätt inte kan komma ifrån missar ju dessa kampanjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det går ju alltid att missbruka kampanjer på olika sätt och vis. Vi upplevde dock att det var såpass stort problem med bokningar i butik att vi var tvungna att ändra upplägget.

Som sagt, det är en kompromiss för att kunna köra kampanjvaror i butik överhuvudtaget. Alternativet skulle i så fall vara att endast köra online men vi tycker det är tråkigt att utesluta butikerna så därför har vi gjort så här.

Fast på det här sättet så tror jag att ni kommer få en hel del missnöjda kunder som går och försöker hämta upp sina produkter bara för att se att dom blivit "lurade". Bättre att ta bort möjligheten att beställa till butik helt och hållet, om det är något som inte går att göra. Är det något som er hemsida tillåter så får ni ju hålla er till det. Jag var först till kvarn. Uppenbarligen så är inte informationen tillräckligt tydlig. Jag skulle rekommendera er att endast tillåta köp i fysiska butiker och att beställa från webblagret om ni ska ha kampanjer i fortsättningen.

Ni kan ju inte erbjuda ett leveranssätt på er hemsida, och säga "först till kvarn", och sen när er kund har beställt så visade det sig att det leveranssättet inte gäller. Men istället för att meddela kunden detta så meddelar ni att kundens produkt finns att hämta, och när kunden ska hämta paketet så finns det inte att hämta, utan då är det slut och erbjudandet har utgått. Hade ni meddelat kunden att "detta leveranssätt gäller inte för denna produkt" så hade ju kunden såklart valt ett annat leveranssätt... Vad är det för marknadsföring, egentligen?

Permalänk
Medlem

Efter lite mailade fram och tillbaka med kundtjänst så är problemet nu löst. Stort plus att sånt här löses i slutändan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Fast på det här sättet så tror jag att ni kommer få en hel del missnöjda kunder som går och försöker hämta upp sina produkter bara för att se att dom blivit "lurade". Bättre att ta bort möjligheten att beställa till butik helt och hållet, om det är något som inte går att göra. Är det något som er hemsida tillåter så får ni ju hålla er till det. Jag var först till kvarn. Uppenbarligen så är inte informationen tillräckligt tydlig. Jag skulle rekommendera er att endast tillåta köp i fysiska butiker och att beställa från webblagret om ni ska ha kampanjer i fortsättningen.

Ni kan ju inte erbjuda ett leveranssätt på er hemsida, och säga "först till kvarn", och sen när er kund har beställt så visade det sig att det leveranssättet inte gäller. Men istället för att meddela kunden detta så meddelar ni att kundens produkt finns att hämta, och när kunden ska hämta paketet så finns det inte att hämta, utan då är det slut och erbjudandet har utgått. Hade ni meddelat kunden att "detta leveranssätt gäller inte för denna produkt" så hade ju kunden såklart valt ett annat leveranssätt... Vad är det för marknadsföring, egentligen?

Men det stod väldigt tydligt att det inte gäller butiksbokningar och att de kommer tas bort av kundtjänst.
Förstår inte problemet.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Är väldigt lätt att missa när man redan gjort sin research på annat håll och bara snabbt lägger en beställning. Tog mig typ fem sidladdningar innan jag lade märke till denna lilla notis på produktens sida.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Men det stod väldigt tydligt att det inte gäller butiksbokningar och att de kommer tas bort av kundtjänst.
Förstår inte problemet.

Går man in snabbt, kollar titeln, ser texten "först till kvarn, begränsat antal" och vet av erfarenhet att bra deals kan försvinna på några minuter så tar man inte tiden att läsa igenom produktbeskrivningen, utan kollar titeln där det står precis all info man behöver för att se att det är rätt produkt, och sen beställer man så snabbt som möjligt och hoppas på att man var först till kvarn. Får man sen leveransbekräftelse efter ett par minuter så tänker man att allt är frid och fröjd, och tänker inte mer på det.

Det är problemet.

Permalänk
Inaktiv

Är det Inets ursäkt, att deras site inte stödjer den funktionen så är det nog dags att betala en utvecklare att göra en sida med den funktionaliteten ni behöver. Jag hade ansett mig vara väldigt dålig informerad med den lilla notisen, och lurad när man sedan ska hämta produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Är det Inets ursäkt, att deras site inte stödjer den funktionen så är det nog dags att betala en utvecklare att göra en sida med den funktionaliteten ni behöver. Jag hade ansett mig vara väldigt dålig informerad med den lilla notisen, och lurad när man sedan ska hämta produkten.

Precis min tanke. Nu löste det sig ju i mitt fall, men kan tänka mig att det finns många som inte fick sitt köp pga detta, och därmed blir missnöjd med butiken. Om man planerar att fortsätta ha så här på reor så kan det helt klart vara värt att investera i att få den funktionaliteten på hemsidan, som du säger. Det tjänar dom nog mer på i längden.

Permalänk
Inet

Hej!

Kort uppdatering; vi har lyssnat på feedbacken och har nu uppdaterat hemsidan så det inte går att boka upp kampanjprodukter under större kampanjer i butik så detta ska förhoppningsvis inte vara ett problem längre.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram