Permalänk
Medlem

Köpa mobil från Kina?

Såg på Aliexpress att de had rea på HTC one m8, ca 235$ för 32gb.

Kommer man att kunna välja svenska som språk?

Kommer svenska leverantörer att fungera på telefonen?

Kommer man kunna uppdatera telefonen precis som vanligt?

http://www.aliexpress.com/store/product/M8-Original-HTC-ONE-M...

Permalänk

Tre saker:

Den är begagnad (refurbished)
Den kan vara fejkad, det finns åtminstone fejkade Iphone och Galaxy-telefoner
Det blir tullkostnad

Annars så är det ju en grej som är en grej.

Permalänk
Medlem

Beror lite på telefon.

Själv köpte jag en Asus ZenFone2 när jag var i Kina några månader sedan. Men då gäller det att man forskar lite om telefonen först. Vad är skillnaden för telefonerna som säljs i Kina? Stödjer de rätt frekvensband vi använder i sverige mm?

För mig så stödjer telefonen nästan alla de nät vi använder i sverige och den fungerar bra för mig. Men jag behövde flasha om telefonen till world-wide ROM istället för den kinesiska. Då i Kina kan man inte/får man inte använda google play, och alla tjänster som har med google play att göra finns inte på deras ROM's. Jag fick inte till att bara installera det, samt att det var massa skit Kina appar som följer med. Så jag fick helt enkelt flasha till en annan ROM för att få det att fungera.

Men med den world-wide ROM som jag kör med så är det precis som vilken annan telefon också. Om det är samma sak med HTC one m8 har jag ingen aning, men jag tänkte jag skulle dela med om hur det var för mig att köpa en telefon i Kina allafall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Vårat företag har köpt en hel del Lumia 920 därifrån men osäker på vilken hemsida.
Dom har iaf funkat prima men de brukar ha Kinesiskt tagentbord inställt i början så man får ändra om system språken lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruceuz:

Såg på Aliexpress att de had rea på HTC one m8, ca 235$ för 32gb.

Kommer man att kunna välja svenska som språk?

Kommer svenska leverantörer att fungera på telefonen?

Kommer man kunna uppdatera telefonen precis som vanligt?

http://www.aliexpress.com/store/product/M8-Original-HTC-ONE-M...

gör ett konto här och fråga, https://www.china-devices.com/

Permalänk
Medlem

Även Gizchina.com brukar kunna ha rätt trevliga recensioner och tips

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Verkar som att det inte är någon bra ide då man åker på tull,moms och all den skiten samt att det även är väldigt osäkert hur väl telefonen fungerar..

Permalänk
Avstängd

@Cruceuz: jag har frågat om den telefonen jag länkade på det forum jag länkade, och den telefonen fungerar bra, just nu kostar den bara 1300 kr, är sugen själv att köpa den, men har inte ekonomin till den just nu.