Iphone 7 blir av med hörlurskontakten?

Permalänk
Avstängd

Iphone 7 blir av med hörlurskontakten?

Om ryktet är sant.
Vad tror ni? Blir det svårt att få tag på lätta hörlurar med vanlig kontakt i iPhone-landet Sverige 2017?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ser att de fortfarande verkar skita i batteritid om det är värt att göra nå så dumt för 1mm.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

@BergEr: Ock så kan de tjäna pengar i början på 3.5mm/lighting-adaptrar för 700 kr stycket.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Är lite confused.
Om man använder lightning connectorn till hörlurar, då kan man väl inte ladda mobilen samtidigt?
Känns ju EXTREMT värdelöst för dom som ex pendlar på tåg

Känns som vågat försök, men tveksam till det om det visar sig bli så.
Antar det är BT som gäller framöver isåfall. Jobbigt för en som mig som inte kan använda in-ear eller slutna lurar direkt. Men finns la något

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Är lite confused.
Om man använder lightning connectorn till hörlurar, då kan man väl inte ladda mobilen samtidigt?
Känns ju EXTREMT värdelöst för dom som ex pendlar på tåg

Känns som vågat försök, men tveksam till det om det visar sig bli så.
Antar det är BT som gäller framöver isåfall. Jobbigt för en som mig som inte kan använda in-ear eller slutna lurar direkt. Men finns la något

Dom placerade ju laddningskontakten för nya magic mouse på undersidan...Vad kan man förvänta sig?

Vore sjukt onödigt om dom tog bort 3,5 mm kontakten.. Om dom gör det samt att dom kör med en egen kontakt för ladd och sync ( lightning ) så plockar dom bort den enda standard som man hittar på en ios produkt i dagsläget. Nog för att jag gillar när saker och ting har samma anslutningar men då får man hålla sig till etablerade standarder. Inte Lightning, det är den sämsta anslutningen sedan Sony Ericssons Fast-Port för tjyven!

Permalänk
Avstängd

@Agustavsson: Har en sådan här liggande hemma
Hade den i en ytterligare adapter som gav 2 stycken ingångar till stereon. Tider det... som kanske Apple ger oss tillbaka.
Sony Ericssons Fast-Port to 3.5

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Om det här går igenom så kommer de säkert kommen nåt typ adapter historia eller så är tanken att använda bluetooth så de slukar ännu mer batteri.

Apple kommer med nån egen lösning som kommer kosta x-antal hundralappar.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Dom vill dra in mer pengar på att sälja adaptrar för 700 spänn helt enkelt. Samtidigt som de slipper betala för att de monterar 3.5 mm jack. Som riktig fanboy tycker man det är utveckling, som inte fanboy plockar man upp hakan efter man insett hur dumma Iphone användare blivit

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

... som inte fanboy plockar man upp hakan efter man insett hur dumma Iphone användare blivit

Skulle nog byta ut ordet "dumma" mot "teknisk ointresserad".
Har själv en Windows Phone och en Android. Kan påstå att MS ständigt klantar sig och Android är för mycket för att man ska förstå allt. Iphone vet jag inget om men känner man sin historik vet man att Apple började med att ta bort disketten, sedan CD/DVD, Adobe Flash och nu kanske hörlurskontakten. Lite orolig att andra hakar på.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Deras mål är väl en telefon utan några portar alls. Laddning via induktion (som klockan) eller liknande, fast det kanske är något år kvar till det. Att 3.5mm uttaget försvinner gör inte så mycket för min del, kör ändå med Bluetooth hörlurar, men jag kan absolut förstå att en del stör sig på det, t.ex. folk med premium kvalité hörlurar osv.

Det är ju alltid så här när någon funktion försvinner... DVD-läsare, Ethernet-port, VGA, osv, alltid någon som saknar dem i början men efter ett tag är man van vid det och anpassar, eller kollar på någon annan produkt som har den funktionaliteten.

12" Macbooken de lanserade var ju även väldigt kontroversiell då den endast hade 1 USB-C port (samt 1 3.5mm faktiskt), men nu verkar det ju ha lugnat ner sig.

Om de gör detta för att göra telefonen ännu tunnare, vilket är möjligt och troligt, blir jag lite sur då jag tycker kameran på iPhone 6 redan sticker ut för mycket.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

De kan väl smacka på en Thunderbolt 3 USB Type-C kontakt istället för en 3.5" och inkludera en adapter till 3.5" med telefonen. Om de nu måste minska tjockleken på telefonen. Så kan de både äta och behålla kakan; Ladda/Synca med Lightning och lyssna på musik/skicka 4K video till TV:n osv. osv. med Thunderbolt 3.

Fan Apple, kom in i matchen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Om de gör detta hoppas jag att de åtminstone skickar med adaptern gratis med mobiltelefonen.

Hur som helst tycker jag dock att det är ren idioti att ständigt fokusera på att göra mobilen tunnare, då den är redan väldigt tunn. Satsa hellre på större batteri än tunnare chassi.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Ligthning klarar väl idag inte att stoppa ut ljud analogt på kontakten? Varför skulle det magiskt ändra sig, blir ju en hel rework av kontrollern.
Jag ställer mig mycket skeptisk till ryktet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Ligthning klarar väl idag inte att stoppa ut ljud analogt på kontakten? Varför skulle det magiskt ändra sig, blir ju en hel rework av kontrollern.
Jag ställer mig mycket skeptisk till ryktet.

Det stämmer. Dom vill väl knöla in en dac i beats lurarna och sälja som dyrt. Philips har redan en lur med inbyggd dac och lightningkontakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

oerhört tröttsamt att hur tjock telefoner är går före allt annat. iphone 6s borde i mina ögon vara lika tjock som kameran så slipper man att den sticker ut och kanske får plats med ett bättre batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ligthning klarar väl idag inte att stoppa ut ljud analogt på kontakten? Varför skulle det magiskt ändra sig, blir ju en hel rework av kontrollern.
Jag ställer mig mycket skeptisk till ryktet.

"The report claims that Apple will bundle Lightning connector-equipped EarPods with the next iPhone, incorporating a tiny DA (Digital to Analog) converter into the connector."

Skulle inte alls förvåna mig om Apple gör något sådant. De är inte precis kända för att göra saker som ska gynna kundernas valfrihet och möjligheter.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig känt "fan va tjock iphone6s, samsung s6 är!" osv.
Tycker tjockleken borde vara så tjock kameran är, gör det inte alls bättre att göra dom papperstunna, bara jobbigt tycker jag iaf.

Tar ju bort allt annat som batteri, funktioner när dom ska leka tunnaste mobilen på marknaden.

Permalänk
Avstängd

Gillar tjockare mobiler. Lättare att hålla i och tappas inte lika lätt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Gillar tjockare mobiler. Lättare att hålla i och tappas inte lika lätt.

Det här är mardrömmen att detta ska hända varje gång man går förbi idag med dessa tunna mobiler.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

som inte fanboy plockar man upp hakan efter man insett hur dumma Iphone användare blivit

Vad har Apples val om att kanske/kanske inte ta bort hörlurs-kontakten med intelligensen på deras användare att göra menar du?...Mig veterligen har det inte varit någon omröstning bland dessa där man kommit fram till att det är en bra ide.

Otroligt puckat om de gör det. Men detta rykte har ju bubblat upp flera gånger, nu senaste när nya Macbook presenterades men den har fortfarande ett vanligt hörlursuttag så litar inte på detta förrän jag faktiskt ser det med egna ögon.

Permalänk

Blir probs en iphone 7 för mig ändå, har en LG G3 men är så sjukt kär i utseendet av iphones och älskar OS:et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Skulle nog byta ut ordet "dumma" mot "teknisk ointresserad".
Har själv en Windows Phone och en Android. Kan påstå att MS ständigt klantar sig och Android är för mycket för att man ska förstå allt. Iphone vet jag inget om men känner man sin historik vet man att Apple började med att ta bort disketten, sedan CD/DVD, Adobe Flash och nu kanske hörlurskontakten. Lite orolig att andra hakar på.

Återigen, vad har Apples möjliga beslut i denna fråga med användarna att göra? Apples beslut att vara ligga i fronten med att ta bort diskett, CD/DVD och Adobe Flash var enligt mig bara positivt! Pushar tekniken framåt. Att ta bort hörlurs-kontakten vore dock ett klart dåligt beslut enligt mig. Men som sagt ryktet har florerat tidigare och då visat sig falskt så hoppas att samma sak gäller nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

oerhört tröttsamt att hur tjock telefoner är går före allt annat. iphone 6s borde i mina ögon vara lika tjock som kameran så slipper man att den sticker ut och kanske får plats med ett bättre batteri.

Makten är hos kunderna! Skulle folk inte kasta sig över varje ny tunn modell som släpps hela tiden så skulle även tillverkare börja tänka i andra banor. Tillverkare bryr sig nämligen inte om vad folk säger att de vill ha, utan tittar istället på försäljningssiffror. Och i en marknadsekonomi fungerar det väldigt enkelt, om saker säljer så tillverkas mer av samma sak.
Skulle ett större antal personer börja säga "nä jag vill inte ha ännu tunnare utan behåller den jag har lite till istället" skulle saker börja hända.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Makten är hos kunderna! Skulle folk inte kasta sig över varje ny tunn modell som släpps hela tiden så skulle även tillverkare börja tänka i andra banor. Tillverkare bryr sig nämligen inte om vad folk säger att de vill ha, utan tittar istället på försäljningssiffror. Och i en marknadsekonomi fungerar det väldigt enkelt, om saker säljer så tillverkas mer av samma sak.
Skulle ett större antal personer börja säga "nä jag vill inte ha ännu tunnare utan behåller den jag har lite till istället" skulle saker börja hända.

Det stämmer nog väldigt väl tyvärr.
Problemet med det är att alla tillverkare gör samma sak samtidigt, dvs det finns inget annat att välja.
iOS vs android (och tja, windows kanske med) är ju en tröskel i sig, men även mellan det försöker high end modellerna vara väldigt lika.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Därför man inte köper iphones och håller sig till android telefoner där de alltid finns en modell som uppfyller det man behöver i olika prisklasser.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Precis som alla Apple fanboys så är Android fanboys av samma skrot och korn, CircleJerk-klubben har börjat för inbördes beundran. Om Apple tar bort porten vilket jag tror kommer hända, för eller senare, så kommer Samsung och alla andra tillverkare göra samma sak och det vet ni också.

Förstår inte att folk är så upprörda. Man måste plocka bort saker, annars hade ni fortfarande haft en 3,5 tums diskettstation i datorn, eller VGA port på skärmen.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem
Skrivet av bastardjim:

Precis som alla Apple fanboys så är Android fanboys av samma skrot och korn, CircleJerk-klubben har börjat för inbördes beundran. Om Apple tar bort porten vilket jag tror kommer hända, för eller senare, så kommer Samsung och alla andra tillverkare göra samma sak och det vet ni också.

Förstår inte att folk är så upprörda. Man måste plocka bort saker, annars hade ni fortfarande haft en 3,5 tums diskettstation i datorn, eller VGA port på skärmen.

Det var då ingen dålig jämförelse att jämföra hörlurar med sladd med diskettsationer och vga-portar. En bättre jämförelse hade väl varit om ryktet säger att sladdmöss kommer försvinna, eller rättare sagt möjligheten att koppla in dessa.

Oavsett vad Apple eller andra tillverkare har för sig så är det en sak som förbryllar mig och det är hur man kan köpa en iphone om man har vetskap om hur mycket Apple har i vinst. 14% marknadsdel och 95% av totala vinsten typ. Aldrig i livet skulle jag köpa något av en tillverkare som hade dessa siffror oavsett om det är Apple, Samung, Volvo eller whatever.

Är man ovetande däremot så är det en annan sak.