Era erfarenheter av LG TV innan jag lägger beställning

Permalänk
Medlem

Era erfarenheter av LG TV innan jag lägger beställning

Hej!

Har fastnat för LG 60UF855V 60" 4K-UHD som ligger riktigt bra i pris på Dustin just nu och även fått frugans intresse så det börjar närma sig en beställning.

Har suttit hela kvällen och googlat och kollat specs men känner inte att jag fått tillräckligt med källor för att bli övertygad. Hittills bara hittat en vettig recension (Länk och utifrån den verkar TV-n väldigt prisvärd.

Dustin listar den som ordinarie-pris på 27.990 men misstänker att de aldrig haft den i lager till ordinarie tidigare utan tagit in den till kampanj då jag inte hittar någon historik hos dem på Prisjakt. Där finns endast KungsTV som återförsäljare som har samma ordinarie-pris så verkar rätt solklart att Dustin sneglat på dem.

Däremot ligger 65-tummaren på ~25 tusen i ordinarie-pris så troligtvis har 60-tummaren aldrig fått fäste i Sverige.

Min maxbudget måste nog landa på 13.000 då vi redan börjat peta i buffertkonton för att lösa det. Har ni annars egna erfarenheter och ett bra tips på en annan modell/märke under 13K så mottas det med glädje. TV-n ska nyttjas till film och Tv-spel (gamla Wii i nuläget men med tiden ev. Steam Link). Film rullar mestandels via Plex och Chromecast och WebOS 2 verkar inte ha Plex-stöd så misstänker att jag får fortsätta så.

Vad har ni generellt för intryck av LG på TV-sidan annars?

Både jag och frugan kör LG G2 och är toknöjda och i nuläget sitter jag med en LG Faltron W2252TQ bildskärm som är helt ok men dock något sämre än min tidigare Samsung-skärm till datorn. Överlag är jag med andra ord nöjd med LG men som sagt, vet inte hur de levererar på TV-fronten.

Långt inlägg, men å andra sidan många funderingar och mycket pengar det rör sig om. Hoppas ni har överseende.

Mvh

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk

Jag har varit sjukt nöjd med båda LG tv-apparaterna jag har haft. Web-OS är trevligt.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem

LG och Samsung gör de bästa TV apparaterna imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Vi har en 55" LG 2013 med WebOS 1.

  • Jag vet inte hur relevant det här är för dig, men vi är GALET irriterade över att TV:n inte kan spela in från den inbyggda Boxermottagaren samtidigt som man tittar på något på en av HDMI-ingångarna (HTPC, Chromecast, etc.).

  • Att det inte heller går, inte ens med en tillbehörsfjärr, eller en fjärrstyrning via IP, att säkerställa att ingångsväljaren kommer till en specifik kanal är oerhört frustrerande.

  • Att man inte kan schemalägga typ "alla avsnitt av Aktuellt" utan måste programmera in varje avsnitt för sig är också enormt irriterande.

Jag önskar verkligen att handhavandeproblem av den typen togs upp i tester i stället för om svartnivån är 1% bättre.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en LG 65" 4K TV och jag är grymt nöjd, IPS panel som visar riktigt fina färger, speciellt efter jag kalibrerat den med hårdvarukalibrator kopplad till datorn jag har till teven.

Skrev en tråd tidigare om teven, inte samma modell iofs men lite krav iaf jag hade på den när jag valde: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1363249-4k-lcd-tv-till-...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Själv köpte man LG 55" oled i helgen och höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg att Dustin hade en 60" för det priset, hjärtat slutade slå trippla slag när jag insåg att 60" "bara" var led

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB