Permalänk

Behöver en ny gaming mus!

Tjenare, igår fyllde min mus ett år, en riktigt dålig deltaco mus jag köpte för 99 kr på webhallen. Denna har halvt slutat funka, hjulet funkar inte osv, på nätet så är den jättekonstig också

Men nu undrar jag?
Finns det någon bra mus till fps spel, typ csgo och ja lite allt möjligt.

Har kollat lite på en Steelseries sensei RAW-rubberized

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/156362-s...

Uppskattar alla tips! Helst under 550 kr

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med min G303. Väldigt enkel och gillar allt med den.

Permalänk

rival

@Naga: har kollat på en rival, Men tyckte inte att den var så jätteskön, är det nån som vet om 100 serien är bra?

Permalänk
Medlem

Alltså jag rekommenderar stärkt att testa greppet före du köper.
Mediamarkt brukar ha 10 ish gamingmöss ute på display.

Jag är stor fan mionix naos möss, för dom är stora. Qpad5k ligger i samma storleken.
Men jag skulle gärna haft lite extra vikt på de.

Just nu använder jag G502 för gaming, och jag tycker om den, själv om jag skulle ha önskat den var lite större. G602 har jag också, men den är trådlös, så jag använder den inte till gaming

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

@zeleni: ah najs, Men asså jag vet inte riktigt, är lite sugen på en sensei

Permalänk
Inaktiv

@mangokiller1000:

Köpte den här i Webbhallens butik. Hade egentligen tänkt mig en helt annan, men då den inte fanns i butik så blev det denna. Har inte för en sekund ångrat att jag köpte den.

https://www.dustinhome.se/product/5010812452/gaming-sabre-rgb

Permalänk

Älskar min roccat savu. sitter skönt i handen under långa tider(normal stora händer)

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Roccat Kone Pure Optical. Riktigt trevlig mus som dock kostar 599:- (låg på 399:- under black friday vilket var ett kap).

Lite mindre i storleken jämfört med många andra möss, så det kan vara värt att försöka känna på den innan köp.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangokiller1000:

@Naga: har kollat på en rival, Men tyckte inte att den var så jätteskön, är det nån som vet om 100 serien är bra?

nej 100 är inte lika bra som rival/300

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Använder Qpad 5K. Gjort det i säkert 3-4 år. Aldrig haft en sån skön mus.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Använder just nu en Qpad 8K som jag är sjukt nöjd med. Innan den hade jag en Corsair M60 som jag också var mycket nöjd med men var sugen att testa nått nytt efter 2 år.
Rekommenderar båda men vet att 8K är lite över budget. Qpad 5K borde dock vara ungefär samma sak dock. Corsair M60 säljs inte längre men är ersatt av M65 som har en uppgraderad sensor men formen är den samma.

Mvh Samuel

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival är helt okej skulle vart lite högre bara. Microsoft Sidewinder X5 är den skönaste mus jag haft :). Har väldigt svårt klämma och testa så det blir mycket att köpa blint men så länge de håller sig nära intellimouse 3 formen så brukar det fungera.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kan du få tag på en gammal mx518 så kan jag intyga att den fortfarande, efter 10 år är den bästa mus jag någonsin använt..!

Permalänk
Medlem

Gå till en affär och testa vilken mus du tycker ligger bekvämt i handen innan du bestämmer dig. Någon annan kan inte berätta för dig vilken mus du tycker är komfortabel. Möss är förbannat personligt och tänk på att detta är något du kommer använda i stort sett hela tiden du sitter framför din dator.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

En sak fixa en med utbytbara tassar. Finns inget som återupplivar en gammal mus som nya tassar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kört med både Steelseries och Razer men Corsair M65 är lugnt den skönaste jag använt!

OT: Hoppas du begraver stackaren. Gör en pyramid sen ut på trädgården eller närmsta skog och gräv ner den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hemma kör jag med G502, väldigt nöjd med den!
På jobbet köpte jag en Rival 300 igår, grymt nöjd med den med. Riktigt skön.

Väldigt jämt skägg mellan mössen men drar nog mer åt Rival.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Q5

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Köp en Mionix Naos 7000, väldigt skön i handen.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/188442-m...

Jag kör en sån här, Mionix Naos 7000, både hemma och på jobbet. Även om det blir lite dåligt med gaming på jobbet ligger den bra i näven för en snubbe med förhållandevis stora händer.

Kan rekommendera, den funkar bra för mig. Senaste musen var en Logitech MX518 men den gick sönder. Annars hade jag nog kört på den fortfarande.

Permalänk
Medlem

Köp inte en sensei eller Roccat Kone eller Savu. Har ägt alla och de är hemska moss för mig som har lite större händer. Rival är ett givet val, nästan alla FPS proffs kör Rival.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Vilka fps proffs kör Rival som inte är sponsrade?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du inte kan göra "fel", hur musen känns för dig är det viktigaste, det vill säga grepp/känsla > sensor. Så testa gärna i butik om du kan. Jag rekommendera Razer Deathadder (försöker alltid hitta ny mus men faller alltid tillbaka till min DA2013), Zowie Ec1/2-a, Logitech g303/g502 samt Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Min zowie ec1 känns ungefär som min deathadder

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x